God sammenligning!
Photocure & our partner Asieris Meditech Co., Ltd. proudly announce that Cevira® received a Fierce Innovation Award 2019 in the Medical Device Innovation category.
Hehe. Ikke snakk om å «dele» noe ære fra Asieris sin side på det de skreiv.
Jaggu meg bra de skal betale høye royalties, ellers kunne man nesten blitt litt fornærma av Asieris oppførsel.
@InfoLeecher Tror aldri jeg har sett noen “delt” æren når rettighetene er overdratt. Et utviklingsselskap som har solgt merkevaren/rettighetene nevnes ikke særlig ofte. (unntatt i kvartals presentasjoner, og meldinger relatert til milepæler og lignende)
Hva betaler de i royaltees?
10 fra start. 20% etter det har passet en ukjent sum.
Så virker som begge har trua.
Men er det 20% topplinje eller av bunnlinje?
Hva er normalt i sånne avtaler?
% of sales (altså topplinje)
Det er vel mest vanlig med % av netto profit??
Første meldinga fra PHO om avtalen nevner ikke hva %en er av. Så bra om det er avklart i senere PHO presentasjoner.
20% av topplinje… er jo nesten for godt til å være sant.
Skjønner da hvorfor Royalties pleier å ligge lavere.
Var litt interesante dager i sommer. Da plutselig alle estimater i PHO måtte ganges med to.
Henger sammen med at det nesten ikke er upfront,
Avtalen er jo med relativt lave utbetalinger på upfront og approval, da er det litt lettere å kreve mer på royalty. Gi og ta.
Sånn som det er nå har begge parter maks å vinne på at dette faktisk blir suksess.
Avtalen er baktung, så det meste av pengene er litt frem i tid.
Bare milepælutbetalingene er større en hele selskapets markedsverdi i øyeblikket.
Vanlig at royalties beregnes med % av salg.
Dette stemmer vel ikke helt?
Nei det gjør det ikke lenger når man faktisk legger sammen 2 og 2. Isåfall må verden stå i brann for å få dollarkursen så høyt så la oss ikke håpe på det.
up to USD 250 million
Jaja, hvis alt klaffer så blir det bra på lang sikt.
En ting jeg stusser på, det omtales ofte USD 250 mill + royalties. Men regnestykke går ikke opp med upfront og milestones som presenteres. Hvor ligger differansen og når trigges den ?