Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Hva skal til for å løfte kursen?

Hva vil være mest lønnsomt for eksisterende aksjonærer i PHO?

a) Kjøre som i dag med gradvis overtakelse av markedet helt frem til 2025 og 50% overtagelse av markedet.

b) inngå partnerskap og overtakelse av markedet (100%) på kortere tid?

c) oppkjøp?

Er PHO en oppkjøpskandidat?

Med 100% av markedet og maks volum så skulle en tro at PHO er big buisness , ikke?

3 Likes

Fikk svar fra selskapet om at det skyldtes flytting til ny ip adresse.
Det skal nå være i orden igjen😀

5 Likes

1 Like

Skal ikke forundre meg om PHO henter ekstra penger.

Skal si du har noen dype og velbegrunnede tanker om photocure:

image

Er ikke spesielt mye som tyder på at PHO trenger å hente penger:

image

14 Likes

Når du kommer med slikt bør du som et minimum argumentere med hvorfor du mener det.
Nå har selskapet poengtert ved hver eneste kvartalspresentasjon siden q1 2018 at de er fullfinasiert for ekspanderingen i USA så kommer du med slikt uten å forklare hvorfor du mener dette.
Rent tøv!

3 Likes

Det er enkelte som tydeligvis gjør sitt ytterste for ikke å bli tatt seriøst. Like greit, så vet vi hvor vi har dem.

3 Likes

Når CEO forteller at det koster og koster for å booste salg, synes jeg selv at kassa er ikke voldsomt stor. Med dagens forbruk er det ikke 10Q (2,5år) som de har penger til, men kanskje 4-5. Å melde alt og så mye om og om igjen lurer jeg på hvorfor?

Ellers fint å se at man har høyt takk høyde her for forskjellig mening. NOT.

Schneider snakker nødvendigvis ikke om at selskapet vil brenne 25 mill i kvartalet.
Når de sier at 2019 vil ende i minus kan det like gjerne være med totalt 25 mill og da har de altså fortsatt 106-25 mill igjen i cash beholdning.
Han bekrefter at de er fullfinansiert.
Men han sier samtidig at dette kan endre seg dersom det blir snakk om mer forskning ang. terapeutisk effekt, men det blir noe annet.
Det kan også dukke opp kapital behov ved notering i USA, det er det ingen som vet.
Men ift driften som er pt er det ikke behov for påfyll i kassen. Viktig å ha med seg at selv om kostnadene øker så øker også inntektene.

5 Likes

Ser ikke ut som der er krise med det første:

3 Likes

Saken er vel at du bør legga med ein begrunnelse for den meiningen. Hvis alle skal kasta ut sine personlige meininger uten noe begrunnelse eller henvisningar til hvorfor så blir det jo bare tull.

2 Likes

Takhøyde er vel og bra.

Men dette er rent svada og usannheter.

Kassen er velbalansert i forhold til vekst. R&D har også gått kraftig ned.
Man ønsker flest mulig utplasseringer nå. Det vil vi få betalt for i 10 år framover.

6 Likes

Du kan vite at jeg synes takhøyden er for høy når den tillater sånne som deg. Du forsøker ikke få klarhet i en situasjon, eller stille saklige kritiske spørsmål, du har en svartmalende fremtreden og later til å operere ut av en agenda. Du kunne stilt spørsmål ved samme argumenter og lagt frem detaljert hva som bekymret deg og jeg ville finne det interessant for debatt. Hva du gjør har jeg ingen forståelse for ikke blir blokkert og kastet på dør øyeblikkelig.

12 Likes

Enig – Synes vel igrunnen @Savepig dokumenterte ganske godt at dette er et troll som bør kastes ut…

4 Likes

Jeg har fullstendig gitt opp HO. Den største grunnen til det var den type innlegg som du nå serverer her. Null informasjonsverdi, påstander uten begrunnelser, aggressiv oppførsel når lavmålet blir påpekt og ingen vilje til å gå i seg selv. Du gjør deg nok adskillig bedre på HO. Der slipper du nok unna med det.

7 Likes

Photocure sendte ny pressemelding med korrigering av punktet om 100$ ut av egen lomme nå.

7 Likes

Ja, de har da valgt å ta til følge den henstilling som er sendt til selskapet om dagens børsmelding angående dette.
Flott!

(The press release is updated with the following sentences: This means that in this survey more than 50% of the patients said they were willing to pay $100 or more out of their own pocket to get the blue light procedure. This is not linked to the price or reimbursement of the Cysview® drug. From January 2019 Cysview® for use in the office with flexible scopes is reimbursed.)

5 Likes

Denne er interessant og anbefales.

Hør fra 11 35 på tidsllinjen.

Vet ikke om jeg forstår budskapet korrekt men blanding av blålys og hvittlys frembringer mye høyere detekteringsrate enn blålys og hvittlys alene.
Merkelig å tenke på blanding av lystype som kombinasjon effekt fra vanlig medisin , nemmelig at kombinasjonen øker effekten.

Men her er det vel snakk om hvor mye kreft en kan oppdage med lyskombinasjonen kontra kjemikalie-medisin går på behandlings-effekt , dersom en holder en eventuell terapautisk virkning borte da , snodig.

Bruker hvitt og blått lys. Aldri kun blått lys.
Ikkje noe nytt dette. Har alltid vært slik.

3 Likes