likte denne i deres presentasjon jeg da:)
Konkurrent? Dersom PHO tar 20% av markedet snakker vi om aksjekurser hinsides dagens kurs og enda vil det være 80% igjen av markedet. Dette er et meget stort marked og PR i dag dekker PHO 0,5% av det. Det er således ingen trussel om det skulle komme inn flere aktører. Her er nok til flere.
LM,
Jeg oppfatter ikke dette som en direkte konkurrent til PHO i første omgang, men mer til Storz. Men det kan være klokt av PHO å sjekke ut dette slik at selskapet ikke inngår avtale med generika på sikt.
Betyr dette at de ikke trenger injisering av Hexvix/Cysview for å se bilder…? Isåfall må det jo i aller høyeste grad være en potensiell konkurrent?
ser ut som en konkurrent til selskapene som leverer scop. fordelen er at man ikke trenger å svitsje mellom hvitt og blått lys. men man trenger fortsatt cysview
Ligger noe utenfor mitt kompetanseområde og burde kanskje holdt litt tilbake, men Schneider har fått epost om dette bare for å være på den sikre siden.
Han uttalte på Q&A at det ikke finnes konkurrenter i horisonten og dette selskapet er ikke nytt de siste ukene så vil derfor anta at dette ikke er en direkte konkurrent.
Og dersom dette var en direkte konkurrent så vil det ta flere år før de eventuelt er klar til å entre markedet.
Dette selskapet vet jeg har vært diskutert her på foraet tidligere også, men det var før jeg ble medlem og vet derfor ikke om det ble trukket noen konklusjon den gang.
Har publisert følgende på FB gruppen ikveld.
En liten oppdatering og dette mener jeg er nok et positivt signal fra Schneider/PHO!
Flere har reagert på at børsmeldingene som Photocure sender ut kan se litt traurige ut og forteller heller ingenting om hva selskapet driver med. Eksempelvis at de nå står overfor et 15mrd marked i USA etc. Dersom dere sjekker andre selkapsmeldinger vil dere se at noe liksom mangler hos PHO angående dette.
Og dette ønsket flere å få gjort noe med for at omverden som leser PHO sine børsmeldinger liksom bedre skal få et inntrykk av hav de holder på med og derav bedre kunne vurdere en investering basert på en melding.
For oss som vet hva de driver med betyr det ingenting, men vi trenger nye investorer inn i selskapet.
Undertegnede har tatt dette videre med Schneider og jeg fikk et svar fra ham forrige uke om at dette var noe han ville se på.
Ikveld fikk jeg en ny hyggelig mail fra han og gjengir deler av den her med det viktigste i sakens anledning.
- Det vil bli gjort endringer i utformingen av børsmeldingene.
- De trenger noe tid av juridiske hensyn.
- Det kan derfor komme børsmeldinger før det nye innholdet
er implementert.
Jeg stemmer for plass i styret for deg👏
Takk for det, men finnes nok bedre kandidater enn undertegnede.
Men må si jeg har fått ekstremt god sans for selskapet og deres teknologi og følger derav meget godt med på hva som rører seg.
Tror personlig bare det er et tidsspørsmål for når det også løsner kursmessig.
Selskapet jobber aktivt med å få inn større utenlandske investorer(særskilt amerikanske) og det trenger vi uten tvil.
Måten å løse dette på er vel nærliggende å tro på notering i USA. Det har Schneider forsåvidt fortalt ganske tydelig at kan være en reell mulighet. Imens får vi bare finne oss i at roboter, mw og kortsiktige tradere koser seg med å holde kursen ned mot 40.
Det kommer en tid for alt og jeg er rimelig sikker på at det kommer en tid for PHO også hva angår betydelig høyere kurs.
Hahahah, og der koblet jeg brukernavnet rodjer.
Man har litt tungt for det til tider.
Hehe, trodde du hadde gjennomskuet det for lenge siden:grinning:
Akkurat nå må vi dessverre leve med en heller miserabel kjøperside og kjedelig nok en god del flere selgere. Blir herjet med i påvente av bedre tider. Dette er definitivt et maraton
Maraton og Maraton fru Blom.
Dette er et selskap som bygger sakte men sikkert noe veldig bra.
Klarer oss fint uten tradere og jojo-kurser.
Enig i det. Og den største risikoen, slik jeg ser det, er ens egen tålmodighet, eller mangel på sådan. Den tæres det mest på når kursen ligger flat. Det tror jeg den vil gjøre frem til Q2 er presentert. Den vil nok gå noe opp på forventninger til Q1, men det kvartalet vil trolig være beheftet med problemene som KS hadde ifm flexiscopene og som ble løst er stykke ut i Q1. Men fra Q2 18 vet vi at utplassering av scope tok seg kraftig opp i forhold til Q1 18. Selv om årsakene er forskjellige i år, så tror jeg vi vil få en noenlunde like utvikling. Derfor mener jeg at PHO neppe vil ta av før Q2 er presentert. Forutsatt at der ikke skulle komme kursdrivende nyheter i mellomtiden. Jeg kan jo ikke utelukke at Schneider mener alvor med å få notert PHo i USA. Og en slik melding kunne ført satt fyr i kursen. Men det kan også komme andre meldinger, så jeg hadde ikke tatt sjansen på å sette meg på utsiden og gamble på atvdet ikke skjer noe før etter Q2.
Men tålmodighet vil lønne seg, det er jeg ganske så sikker på. Og at tålmodigheten, eller mangel på sådan fort kan resultere i at man selger seg ut av PHO rett før rakettene tennes. Slikt ville nok følt surt, og enda surere etterhvert som årene og kursen går oppover.
Ha en strålende fredag! I Bergen er det nærmest sommerstemning og grillosen og lukten av grillmat begynner å ligge som en tåke over byen. og på søndag er det kamp på Brann stadion! Life is beautiful!
En liten gladnyhet kan vi vel ta med oss inn i helgen
Ja, det er det absolutt. Heldigvis får en kanskje si så finnes det ikke mer enn 3000 nye tilfeller av denne sykdommen i Australia årlig, men dette er absolutt et signal om BLC sin rolle i dette.
Ser ut som prosessen startet i mars 2018. Men nå er den i boks
Er vel på grensen til børsmelding skulle man tro
Ja, dette bør i aller høyeste grad meldes, men jeg mistenker at det slipper ut informasjon fra alle kanter før PHO får informasjonen.
Men de har nå blitt varslet om denne refusjonen av oss og så får vi se hvordan dem agerer.
Dykket litt mer i dette og da fant jeg også prisene.
https://www.legislation.gov.au/Details/F2019L00502/Html/Text
det er jo en viss forskjell på en kreft medisin og et diagnoseverktøy som er dyrt for sykehusene å få up and running og hær skal man inn å konkurrere mot allerede etablerte diagnoseverktøy.