Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Snøffelen satt ord på mine tanker :smiley: om noen få år tror jeg PHO betaler ut årlig like mye eller mer enn du bruker på kjøp av aksjer til dagens kurs, da er liten grunn til å selge en eneste aksje før noe annet kommer å tar markedet i USA

2 Likes

Jeg bare tenkte jeg skulle bringe litt balanse til innleggene her. Solgte på 25 :see_no_evil:

Det er like viktig å time utgang som inngang, sistnevnte bommet jeg grovt på. Bare min egen feil. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Solgte pho til 25?
:+1:

1 Like

Jepp, er en stund siden nå, har hatt andre bra og dårlige investeringer etterpå. :slightly_smiling_face:

Godt å høre det er en stund siden :sweat_smile:
Har akkurat klart å overtale madammen til å putte alle sparepenga til barna i Pho, så vil helst ikke ned til det nivået igjen. Da blir det bråk.

1 Like

3 april i fjor så sluttet kursen på 28,05. I dag sluttet den på 43,40.
Så kursen har tross alt steget med 55% på det året :upside_down_face:

1 Like

Jepp og for oss som kjøpte sommeren 2017 var vi over 100% ved forrige peak. Så aksjen er langt frå dø nå lenger.

1 Like

Snoeffelen,
Hvilke verdier mener du å tro at det kan ligge i disse produktene?

Det tør jeg nesten ikke mene noe om. Hestdal mente, og jeg har selv regnet ut fra helseøkonomiske vurderinger, at Cevira er en mulig blockbuster.
Tenker også på at Cevira løser det Vaccibody sitt frontprodukt er tenkt å løse, minst like godt (selv om Vaccibody kan videreutvikle sin vaksine og tanken her sikkert også er PoC m.m). Og Vaccibody har jo enkelt hentet inn penger.

Handler nok mest om å finne rette interessent, kjøper, fit osv.
Det handler jo også litt om hva som er hot, Kanskje det er mer hot med vaksine enn device, selv om samme problem løses.

Blir selvsagt bare gjetting, men salg mellom 10 og 100 kroner per aksje for avhending av alt med Cevira er min magefølelse, om man skal lande på noe i tankegangen “å bare få noe igjen for det.”
Samme for Visoac i “skrapverdi” et sted mellom 10 og 50 kroner per aksje.

Kun basert på kvalifisert synsing og magefølelse (samt for Cevira som sagt, helseøkonomiske beregninger).

4 Likes

Om pho slår til fremover skal jeg bare bruke gearet mitt veldig aktivt. Nedsalg er ikke en issue overhodet

2 Likes

Noen som kan kommentere innleggene til somsa og pafo? Er det noe i det pafo skriver ?

2 Likes

USA sitt helsevesen og -system er komplisert, men med erfarne folk som Schneider og Bellete har jeg god tro på at det jobbes godt med dette. Her er en artikkel som forklarer litt av systemet.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323858.php

1 Like

Hvertfall ingen tvil om at flere og flere pasienter etterspør BLC og oppsøker de klinikkene som kan tilby den beste teknologien.

Og her har vi en ny klinikk som for 10 timer siden stolt delte sin inntreden og bruk av BLC på Twitter:

Og så sitter det noen å undres over hvilken retning dette tar?

6 Likes

Ja, man kan til tider begynne å lure på hvor langt ned enkelte nordmenn trekker nisseluen. Skremmende.
Gjennombruddet for BLC i det amerikanske markedet er et faktum, men det er snakk om et særdeles stort marked. Det vil derfor ta noe tid før men virkelig begynner å se at markedsandelen vokser rimelig kjapt. Vi skal heller ikke glemme at KS har erfart en del problemer med flexiscopene gjennom høsten og vinteren og at disse først var utbedret i februar/mars. Men fra nå av bør det være full fart på leveransene av flexiscopene. Rett nok vil trolig Q1 fortsatt bli preget av disse problemene, men fra og med Q2 19 bør pilene peke rett til himmels.
Aksjemarkedet har en treghet i seg og jeg forventer ikke at kursen virkelig tar av før utover høsten 2019.
Men det er bare å begynne å glede seg.

2 Likes

Er det bekreftet at problemene er løst så nå rapporteres det ikke om samme feilene ?

1 Like

det ble vel nevnt på q4

1 Like

https://www.globenewswire.com/news-release/2019/04/02/1795116/0/en/Imagin-Medical-Completes-Assembly-of-i-Blue-Imaging-System-Functional-Unit.html mulig fremtidig konkurrent?

1 Like

I tilfelle veldig mange år til…

1 Like

Det er vel mer riktig å oppfatte at dette er en konkurrent til Storz/Olympus/Wolf slik jeg tolker dette.
Ser for meg ut som de her kan gjøre instrumentene enda mer presise og gi enda bedre bilder enn dagens teknologi.
Tror dette faktisk er meget bra.
BLC krever kontrastvæske og det gjør såvidt jeg kan bedømme ikke dette så la oss håpe at Schneider tar en prat med dem eller omvendt, kanskje det er dialog allerede.
Schneider er nok kjent med dette selskapet allerede, men blir uansett tipset om dette i epost idag.

2 Likes

Interessant!

Deres fordel skal være blant annet:

"Simultaneous acquisition of
differing images

• No toggling back and forth
  • Displays white and blue images
    simultaneously on one monitor"
    At man kan se begge deler på engang, i stedet for å switche frem og tilbake.

Målet er sikkert å bli kjøpt opp :sweat_smile:
Var ikke lett å finne noen tidslinje, men tar vel lang tid før de blir en reel konkurrent. Da må de bli kjøpt opp av noen med ressurser.
Ser jo hvor lang tid Photocure bruker, selv med et ferdig utviklet bra produkt.

1 Like