Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ny dag, ny uke, ny måned og nytt kvartal. Dagen da selgerne forduftet? I alle fulla fall så er det i dag bemerkelsesverdig lite selgere på banen. Man kan jo håpe at dem som sitter lastet med PHO aksjer etterhvert har skjønt hvilket gullkantet papir det er man sitter med. Og da burde man også skjønne at å selge sine PHO aksjer på disse latterlig lave nivåene det er nærmeste man kommer en “mor Teresa” holdning i aksjemarkedet.

Man må ike være videre møbelert i toppetasjen for å skjønne hva som er i ferd med å skje med lille Photocure i det gigantsiemk amerikanske bio-markedet. Og uansett hva man måtte mene og tro, så vil det fundamentale i selskapet gi seg utslag i aksjekursen før eller senewre. I tilfellet PHO så tror jeg det vil skje før.

Fore meg så føles det som om enkelte desperat holder igjen for å hindre at demningen brister. Men det blir tyngre og tyngre dess flere og flere sykehus/klinikker som går til anskaffelse av BLC teknologien. pørreundersøkelser viser jo helt tydelig hva pasientene som dessverre har fått påvist blærekreft ønsker. Når et nærmeste samlet urologimiljø lovpriser BLC teknologien, så burde det ikke være så forbasket vanskelig, selv for trauste Ola Dunk å skjønne at PHO nå er i ferd med få sitt gjennombrudd i USA.

Jeg sier bare lykke til og bruk rikdommen dere PHO aksjoærer er i ferd med å få, fornuftig!

4 Likes

Ny aktør på aksjonærlistene rett utenfor topp 20. Kom inn for to uker siden, og økte med 12500 til forrige uke.

02

8 Likes

Sliter med å forstå hvorfor selgersiden er sterkere enn kjøpersiden på dette nivået.

1 Like

Nå kjøpte jeg mine aksjer for flere år siden og håper fremdeles på å få skikkelig betalt når jeg selger. Men jeg må jo innrømme at om jeg ikke allerede var aksjonær ville sett liten grunn til å kjøpe nå.
Og slik er det nok for mange. De som ER aksjonærer sitter å venter på en god anledning til å selge. Så når selskapet ikke sørger for å skape en bredere interesse i markedet, så er det stort sett bare de få, evige hausserne på diskusjonsfora som står for rekrutteringen?
Håper dette snart blir en forandring på, og at Schneider makter å skape interesse i USA.

Veldig uenig i mye av det du skriver.

Mange som er tungt inne venter IKKE på en anledning til å selge.

Noen grunner til at jeg blir sittende til 2021 er:

• Ekstrem vekst i US
• Gode tilbakemeldinger fra brukere
• Anbefalinger fra ledende urologer
• Stadig bedre refusjoner
• Muligheter i Asia
• Straks plusstall
• Flexiscope
•Overvåkningsmarkedet
•HIVEC
•Høy dollarkurs
• Aldrende befolkning
• Ny CEO
•Nyansettelse i Ipsen mot økt Hexvix-salg i Tyskland
• Australia og Canada

1 Like

ikke enig i et hele tatt Quad, hvem er det du tenker på som sitter og venter på en god anledning til å selge ??? Andre enn deg selv evt da??

1 Like

Nei, her er jeg uenig med deg. Det skal gå flere år før jeg selger mine aksjer i PHO. Jeg forestiller meg de kommende års kursutvikling som unnarennet og sletta i en hoppbakke. Nå befinnner vi oss såvidt inne i overgangen fra sletta til unnarennet. Om et par år er vi kommet et godt stykke opp i unnarennet. Og jeg er overbevist om at vi har mye å glede oss til i årene som kommer.

2 Likes

Jeg sitter å venter på å selge noen andre aksjer slik at jeg kan kjøpe mer PHO! Og PHO aksjene selger jeg i 2024 eller noe slikt :slight_smile:

2 Likes

Nei, jeg er ganske ny i PHO og kjøpte meg vel inn i tiden etter Q3-18 og benytter alle anledninger til å fylle på når mulighetene byr seg. For min del er dette et av de mer spennende tilfellene på OSB og kommer til å sitte så lenge kvartalsrapportene viser den fantastiske utviklingen de har gjort så langt

1 Like

Kjempebra JTHP

Vi trenger å bytte ut noen av de gamle med noen som ikke ser i bakspeilet.
Ha 2-3 års perspektiv her, og du vil ikke angre. Så bruker man dipper til påfyll, og ikke sutring :champagne::chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Den største trusselen u PHO er at vi blir kjøpt opp før markedet får satt skikkelig pris på selskapet. Sikkert mange som er uenig i dette, men det må de nesten få lov til å være.

2 Likes

Den største trusselen for PHO er at de ikke lykkes å få bra marginer på USA-satsingen. Sikkert mange som er uenig i dette, men det må de nesten få lov til å være.

6 Likes

Er ikke 1000 dollar i refusjon per behandling godt nok for deg?

1 Like

De har hatt mange anledninger de siste 6-9 månedene på å komme seg ut, så de fleste som var lei er nok ute nå.

Jeg har også vært aksjonær i flere år, men det er lenge siden jeg har vært så optimistisk som nå.

1 Like

Selv sitter jeg og venter på at Photocure skal bli en «blue chip» slik at man IKKE trenger å selge, men kan ha en fin inntektsstrøm. Kan være et par år til, men kan bli kortere også.

Skulle de få solgt unna Cevira og Visonac så kan det jo også komme pene engangsutbetalinger.

3 Likes

For å spesifisere, jeg snakker om Net margin. Den er pr dags dato negativ.

1 Like

Slik ser du det nå. For du drømmer fremdeles om eventyrlige kurser et sted langt der framme. Men før eller siden vil man realitetsorientere seg. I alle fall sitter både jeg, du og sjog og venter. Og hva venter vi på? Jo, på å kunne selge til en pris vi føler er fair. Vi har forskjellige forventninger , men felles for oss alle er nok at vi innser at “nirvana” er fjernere enn vi trodde for ett år siden.

Jeg er helt enig i de argumentene som
Mr.Oncoinvest ramser opp.
Jeg har dog ingen planer om å selge noe som helst i 2021. Tenker heller som oddbear, at jeg skal beholde aksjene til 2024, minst.
Avkastningen på disse årene vil bli eventyrlig, forhåpentligvis.

1 Like

Fra 29. desember 2017, i PCIB når kursen var på 42 kr (er i dag på 26kr). PCI Biotech Småprat (PCIB)

Veldig hyggelig å følge den eksplosive kursutviklingen i PCIB. Jeg kjenner følelsen man har når kursløftet blir så voldsomt som det nå er. At enkelte begynner å kjenne på høydeskrekken er bare naturlig. Men min erfaring er at dersom man gir etter for høydeskrekken og selger seg ut, så kan man fort ende som en surpomp på perrongen, mens kursen fortsetter oppover i samme rasende tempo.

Mitt råd er at dersom du har tro på at PCIB skal lykkes, så holder du fingrene langt unna salgsknappen og stoler på at selskapet vil lykkes. For i så tilfelle vil PCIB ha fortsatt mye å gå på. 2018 kan bli et heftig PCIB år! Lykke til videre på ferden!

Jeg tenker det er viktig å holde fingeren på salgsknappen, sånn at når man ser at selskapet ikke leverer som guidet, så kommer man seg ut.

1 Like

Og det har du anledning til Christian, når som helst mellom 9 og 16.25. Det tyder på at du har investert på bakgrunn av Londonmannen sine innlegg, det er ikke lurt, stol på deg selv du. Det gjør jeg, derfor sitter jeg med bl. a. PHO og PCIB :+1:

3 Likes