Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ennå et bra verktøy for selgerne denne undersøkelsen.

Nå er Q1 straks over. Første kvartal med refusjon på overvåkning.

Vi går inn i et meget spennende Q2 der vi vil se bedre effekt av flexi og overvåkning. På slutten av Q2 vil vi også få de første pasientene som er inne til ANDREGANGS overvåkning. Da snakker vi rentes rente effekt.

2 Likes

En annen milepæl vi vil se i Q2 blir at US vil omsette for mer enn ROW for første gang.
Da vil også investorenes fokus rettes mer mot veksten her enn f.eks de flate resultatene til Ipsen.

2 Likes

Hva er row?

Edit:

Takk @Triotech! Ja helt enig med deg @Mr.Oncoinvest, det vil være en enormt viktig milepæl. “Nye PHO” som case er nødt til å rive seg løs fra sin vonde europeiske historikk for å kunne stå på egne ben.

1 Like

Rest of World

2 Likes

Artig med alle disse forkortelsene. En gang var det et belgisk flyselskap, SABENA. Hva står så SABENA for? Jo det står for. Such A Bloody Experience Never Again. Så har vi vårt skandinaviske flyselskap, SAS. Hva står så SAS for? Jo, onde tunger mente atvdet stod for Same As SABENA.
Så nå vet dere det. God helg!

6 Likes

Stemmer det virkelig at photocure er priset til godt under milliarden ? Hvordan kan det ha seg at det er priset så lavt med den veksten vi ser nå? Dette skjønner jeg lite av

3 Likes

Selskapet tjener ikke penger.

2 Likes

Forklaringen er nok ikke så enkel. Det gjør for eksempel ikke NEL heller. Lista er lang. Blærekreft er ikke “hot”, og selskapet har en lang ørkenvandring bak seg.

1 Like

Jepp. På kurs kr43,50 er PHO priset til skarve NOK 947,5 mill. Dette er oppsiktsvekkende billig for et selskap som har et FDA godkjent produkt med topp refusjonsordning og der både pasienter og fagmiljøet lovpriser resultatene som oppnås. Så kan det legges til at PR nå opplever man en akselererende utplassering av scope, scope som hver og ett av dem utgjør en liten seddelpresse for PHO.

Joda, selskapet går noen fantastiske år i møte, frigjort fra svingninger i oljepris og rentebaner og med et fantastisk marked å vokse i, uten konkurrenter i overskuelig fremtid! Man kan saktens lure på hvor markedsaktørene er.

2 Likes

Jeg tror også dette kommer til å ta helt av fremover.

1 Like

…men ganske påvirket av valuta. Vi får satse på fortsatt skakkjørt krone :slight_smile:

Det begynner å bli en stund siden det ble lagt til klinikker på cysview.com, gjør det ikke? Skal man få til akselererende vekst må man ligge på et par klinikker i uken.

Flere enn meg som deler denne bekymringen?

1 Like

Fokus nå er å plassere ut flex scope på sykehus som allerede bruker cysview, så jeg er ikke like bekymret som deg.

Den har gått veldig i rykk og napp så egentlig ikke. Og eksisterende klinikker som legger til flex skop blir jo uendret.

Pr. 31.12.18 var det registrert 98 klinikker på Cysview.com, dette tallet har nå økt til 110 pr. 31.3.
Det vil med andre ord si at det har kommet til 12 klinikker som er synlige for oss, men som samtidig forteller lite om de i sin helhet gjelder Q1 eller om noen av dem kan betraktes som etterslep for Q4. Samtidig vet vi at statistisk kommer det til ca. 0,6 klinikk i tillegg for hver klinikk som lar seg oppføre på Cysview. På samme måte som vi snakker om etterslep fra Q4 kan det dukke opp flere oppføringer på Cysview i Q2 som har blitt utplassert nå i Q1.
Enkel matematikk skulle da tilsi 19 nye klinikker i Q1. Men så enkelt er det ikke gitt. Vi vet som flere har pekt på at det jobbes iherdig med å få utplasert flexi skop til allerede eksisterende kunder og med de problemer de hadde i Q4 med disse kan det være rimelig grunn til å anta at det kommer endel flere nå i Q1 og Q2 som følge av denne forsinkelsen.
For Q4 estimerte jeg med alle variabler som jeg kjenner til at antall utplasseringer ville havne i intervallet 22-25, fasit ble vel 21 om jeg ikke husker feil.
For Q1 tror jeg vi vil havne i intervallet 22 - 28 med overveiende sannsynlighet for omtrent midt i mellom noe som gjør at jeg tror på 25 utplasserte skop.

1 Like

Noen grunn til at ikke oversikten viser flexi scop for seg selv?
Denne infoen har kanskje stor betydning for pasienten?

1 Like

110 var tallet på Cysview den 8.3, altså ingen nye lagt til på 3 uker. Greit at det går litt i rykk og napp, men dersom vi ikke skal se et nytt kursfall ifm kvartalsrapport, tror jeg vi må være nærmere 30 enn 20 nye klinikker, gitt at det ikke har vært en enorm vekst i flexiscope.

Denne manglende oppføringen de siste ukene, er noe som bekymrer meg litt hvertfall.

1 Like

Det bekymrer hvertfall ikke meg nevneverdig.
Vet ikke om dere er på FB gruppen, men der er det et medlem som har laget et regneark hvor veksten blir synligjort og for at trenden i det arket skal holdes må totale utplasseringer i Q1 havne på 158. Og bare for å ha sagt det, trenden som ligger til grunn der gir ca. 550 utplasseringer innen q4 2020.
Det kan også legges til at PHO utplasserte flere skop i q4 2019 enn regnearket hans viste for å oppnå dette.
I arket er det matet inn utplasseringer fra q1 2015 og fram til idag.

1 Like

Nei, den bekymringen deler jeg ikke. Leveranse av flexiscope vil primært bli levert til sykehus med erfaring fra bruk av regide scope og vil derfor ikke bli registrert som ny site på Cysview.com. Men jeg tror man skal være nøktern mhp forventninger til antall utplasserte flexiscope på Q1 ettersom KS ikke fikk løst sine utfordringer før godt uti Q1. Jeg har hele tiden fremholdt 2H 19 som tidsrom når det vil ta av.
Men siden sykehus har erfaring med bruk av BLC teknologien så vil opplæring på flexiscope gå langt raskere. Følgelig vil disse scopene bli operative langt raskere enn flexiscope utplassert på nye siter.

2 Likes

Salgene øker, kundene er fornøyd, salget av HIVEC er startet, Australia og Canada kommer sterkt.

Mon tro hvor lenge M.W. kan sitte rolig å se pengene fordunste.

Selgersiden på aksjen er også krympet kraftig inn.

2 Likes