Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Personlig ville jeg blitt skuffet som Photocure aksjonær ved oppkjøp. Da må de virkelig betale for potensialet som ikke er realisert enda.
Ellers er jo det bare å la tiden virke, de har alt på stell til å gjennomføre veksten de trenger.
Jeg er jo egentlig mest giret på utbyttene jeg forventer vil komme utover 20 tallet når de får såpass mye cash inn de har penger til overs selv med videre vekst i ansatte osv.
Det er så mye av inntektene som kommer “gratis” etterhvert at kostnadene ikke vil henge med. Derfor har jeg sterk tro på utbytte. Også fordi det kanskje ikke blir fokusert på andre produkt, men at de kun blir en melkeku.

2 Likes

Hvorfor skjer ikke dette i Europa?

Omtale på e24 i kveld også :wink:

1 Like

Fordi salget i EU går gjennom partner. Ibsen sitter igjen med mesteparten. Det er ikke tilfellet i USA

Oppkjøp i 2021 er OK. Ikke nå

:chart_with_upwards_trend::moneybag::man_dancing:t5:

Men det er 500 millioner innbyggere i EU, skulle tro inntektene der økte jevnt og trutt?

Tror ikke det er noe hast før første blå q, men eg har litt aksjer bare i tilfelle det skulle ta løs .

Det er selvfølgelig flere andre årsaker. Det har jo vært diskutert tidligere at avtalen med Ipsen ikke er spesielt god, og at Hexvix ikke er endel av kjernevirksomheten som ipsen driver med, noe som har ført til at ipsen ikke har satset hardt på å selge hexvix. Videre så er det ikke refusjon i samtlige EU land, men i USA har de nå full refusjon i både Turbt og Surveillance markedet.

5 Likes

hørte gjennom webcasten fra q4 igår. der nevnte schenider kort om det var noe med utfordringer med refusjon som skulle løses sannsynligvis i løpet av “mid-march”…noen som fikk med seg hva det gjaldt?

«Andelen av diagnostiserte pasienter som har byttet til institusjoner som tilbyr BLCT med Cysview har økt fra 41 prosent i 2016, via 74 prosent i 2017, 87 prosent i 2018 til 99 prosent i 2019.

Photocure har arbeidet med BCAN i fire år for å implementere denne årlige undersøkelsen.»

99% er ikke gale!:wink:

4 Likes

Hvem er det som har blitt spurt i denne undersøkelsen?
" 87.45% received BLC with Cysview".
Hvem er disse 87%? Vi vet jo at langt ifra 87% av pasientene får BLC med Cysview.

2 Likes

Eg går ut fra at dei har spurt 600 som har vært på sjukehus hvor dei har Cysview.
Så har ca 13 % av disse ikkje tatt Cysview av forskjellige årsaker.

Hva InVivo henviser til er hvor mange som var med i undersøkelsen som tidligere har hatt diagnose ein plass hvor dei ikkje har Cysview.

Edit.
At det er ensidig positivt at 99 % har hatt diagnose uten Cysview før dei har diagnose med Cysview kan vel diskuteres.

1 Like

nå er det mange rare tokninger her.
Teksten sier vel greit at av 600 pasienter spurt var

  • det var 438 som ble behandlet med Cysview med hvitt lys og som byttet institusjon for å få Cysview med blått lys
  • det var 99 pst av de som ble diagnostisert med Cysview med hvitt lys som byttet inst for å få blått lys i 2019. Altså det må være ca 443 stykker som først ble behandlet med hvitt lys, og bare 4-5 fikk ikke senere behandling på annen inst med blått lys
  • av de 600 var det 87 pst som samlet sett ble behandlet med blått lys. I tillegg til de 438 som byttet inst for å få blått lys, var det da endel som ble behandlet med blått lys uten å gå veien om hvitt lys.
  • hvem de 600 i utvalget er kan jeg ikke se så mye om i farten - uten at de har bladder cancer da sef
3 Likes

Teksten er ganske klar på dette området:
A survey of 600 bladder cancer patients posted by the Bladder Cancer Advocacy
Network (BCAN) in January revealed a growing preference for Blue Light
Cystoscopy with Cysview. Of the respondents, 438 reported having received
Cysview and said they were diagnosed at one facility, but then went to another
that offers Blue Light Cystoscopy (BLCT) with Cysview.

Altså av de 600 som har respondert på undersøkelsen gjennom BCAN, har 438 blitt diagnostisert på en klinikk som ikke har BLC, og så byttet til en klinikk som har BLC. Dette må du så se sammen med beskrivelsen fra InVivo over: Utvikling fra 2016 til 2019. Utviklingen er meget bra for Cysview.

1 Like

Ligger der noen kriterier til utvelgelsen av de 600?
(utenom at de har blærekreft selvsagt)
Ble alle 600 opplyst at de kunne velge mellom hvitt og blålys teknologien.

1 Like

Vanskelig å si uten tilgang til hele undersøkelsen. Vil tro det gjelder BCAN medlemmer som har fått diagnose og blitt behandlet som får tilbud om å være med på en spørreundersøkelse i etterkant.
Det viktigste her er at de må bruke samme metodikk, oppsett og prosedyre fra år til år slik at tallene blir sammenlignbare. Det viktigste her er å se på utviklingen over tid 2016 - 2019 vedr. “growing preference for Blue Light”.

1 Like

““Survey of self-selected patients completed through the Bladder Cancer Advocacy Network (BCAN) sponsored by Photocure””

Undersøkelsen er altså begrenset til “self-selected patients”. Må vel kanskje bety at de selv har valgt hvor og hvordan de skal undersøkes.

1 Like

dr.Stockman: “Survey of self-selected patients”
Tolker dette som at pasientene får tilbud om å være med på en spørreundersøkelse i etterkant av behandling, men at pasientene velger selv om de vil være med på undersøkelsen eller ikke. De har valgt selv å delta. Hvem som velger å delta og hvor mange som har fått tilbudet?

1 Like

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner metodikken i spørreundersøkelsen, det viktigste er imidlertid at undersøkelsen er utført likt år for år, og at det er en vesentlig forbedring år for år, til et nå supert nivå.

6 Likes

Ikkje uenig i det du skriv.
Unntatt at dette er ensidig skal tolkes kun positivt uten videre.

At kun 87 av 600 som er med i undersøkelsen hadde Cysview på første undersøkelse, tolker eg umiddelbart ikkje positivt. Men det behøver heller ikkje være negativt. Med det tenker eg på at viss det er pasienter fra First diagnose så er det ikkje negativt siden ein “ikkje” bruker Cysview på First diagnose.

Heilt klar at dette er pasienter som har vært på sjukehus som har Cysview.

Denne undersøkelsen er ikkje gjord for oss som investor men for å markedsføre Cysview. Særdeles positivt at Photocure bruker penger på slik. Få navnet Cysview ut til folke så ser vi det igjen på bunnlinja. Men dette vil ta litt tid som Dan forklarte godt i podcast 75.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-75

1 Like