Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Sent 2020 er 1,5 år pluss. Det er en god stund!
Men bra du er langsiktig nok til å tenke det er snart.

2 Likes

noen som har peiling på dette selskapet og dets mulige fremtidige produkt? https://www.apnews.com/ACCESSWIRE/4f908ec189dbe96bf089e78fbef23156

1 Like

Hvor sier jeg at Dan skal snu? Jeg sier at de ikke kommer til å gjøre grep som utsetter overskudd å komme i 2020. Det er ikke å snu, men å innfri det de har sagt.
Dog vil jeg ikke bli overrasket om veksten blir såpass sterk at overskuddet kommer til syne før det de antyder. Men det trenger ikke skje som følge av at Dan snur, men snarere at veksten blir langt sterkere enn de forventer pr dags dato. Ikke glem at vi snakker halvannet år frem i tid og ledelsen i PHO kan heller ikke si eksakt når overskuddet vil vise seg. De kan guide, men ikke forsikre.

1 Like

Veksten i inntekter kan selvsagt gjøre at selv de større investeringene i markedsføring/ansettelser ikke er nok til å unngå overskudd.
Men man kan ikke basere seg på det, siden det er tydelig at han ønsker å virkelig satse nå for å få mye mer inntekter utover 20tallet.

“Da ledelsen ved siste Q rapportering gav uttrykk for at de ikke kom til å gåmed overskudd før enn i 2020, så fikk de såpass mye tilbakemeldinger at jeg tviler på at de utsetter overskuddet utover 2020. Jeg tror nok heller at det blir rapportert overskudd rimelig tidlig i 2020.”
Dette er sitatet jeg sikter til. Reaksjonene etter uttalelsene til Dan vil ikke gjøre at de ikke utsetter overskudd. Det var han tydelig på under intervjuet.
Når du sier utsetter, så sier du i praksis at de kan kontrollere når det blir overskudd og ikke. Noe som er sant, men vi vet altså at de planlegger å satse istedenfor å spare kostnader for å få overskudd tidligere.

Men at inntektene kan overraske raskere enn forventet og dermed blir tidligere overskudd er jeg enig i. Men det blir ikke gjort noe med kostnadene for å innfri dette.

4 Likes

Artig å se at enkelte fortsetter å selge sine PHO aksjer, samtidig som antall utplasserte scope øker uke for uke. Vel, vel hver sin smak.

2 Likes

Bare lurer: Photocure har godkjennelse fra FDA, og står overfor et gjennombrudd i USA.
Hva er sannsynligheten for at det kan komme et bud på selskapet på nåværende tidspunkt?
Noen som har gjort seg noen tanker?

Selskapet er priset til knapt 900 millioner? Potensialet er jo enormt ifølge dere som har litt peiling her inne.

Er ikke inne, men vurderer å ta plass igjen. Bør jeg gjøre det?

1 Like

Hva du bør gjøre er det ingen som egentlig kan svare deg på. Men siden du spør om du burde investere i Photocure - på en Photocure tråd - vil nok de fleste si til deg at det er den rette tingen å gjøre.

Jeg har vært investert i Photocure over flere år fordi jeg tror på teknologien selskapet besitter, men ikke minst har jeg troen på at denne teknologien vil skape store aksjonærverdier for de langsiktige i aksjen. Om det blir noe oppkjøp med det første? Nei, det tviler jeg på. Min erfaring er at de som snakker om oppkjøp på forum er opptatt av at aksjen skal få en kortsiktig oppgang slik at de kan avslutte traden sin med suksess.

Potensialet i aksjen er enormt, men som i alle aksjer finnes det alltid en risiko for at ting ikke går den veien vi tror og ønsker. Lykke til med beslutningen din.

6 Likes

Å gå inn tungt bare fordi man mener det kan komme et bud tror jeg ikke er lurt. En mindre post er ok etter mitt syn. Ofte så kommer ikke det budet man tror på. Snakker generelt her.

2 Likes

Enig. Jeg tror ikke det er videre smart å basere sine investeringer på at selskaper skal bli oppkjøpt. Men i den grad et selskap kan vise til banebrytende forskning og et BP fatter interesse, så kan man ikke utelukke at man som aksjonær ikke får bli med til selskapet slår ut i full blomst. Selskaper kjøpes og selskaper selges. En investering må nok gjøres ut fra en overbevisning om at det er overveiende sannsynlig at man kan hente ut mer penger enn det man skyter inn i et selskap og at forrentningen vil være bedre enn i andre alternative investeringersmuligheter.

Men ingen er profeter og synske. Hvis det hadde vært så enkelt ville vi alle vært milliardærer.

1 Like

Oppkjøp er den hellige gral for mange aksjer, men det skjer svært sjelden. Det er bare å spørre seg selv. Hvor mange aksjer har du vært investert i som du trodde det kanskje kunne komme et bud i og hvor mange ble faktisk solgt. Jeg har ingen slike treff.

Men når det er sagt tror jeg PHO kan bli en god investering på sikt, men det vil nok ta tid, mere tid enn mange forumskribenter tror.

4 Likes

Det er heller ikke sikkert at prisen blir så høy som man tror

3 Likes

Takker for tilbakemeldinger. Jeg går ikke tungt inn på grunn av at jeg tror det kan komme bud. Det jeg tenker er at Photocure som nå har en godkjennelse fra FDA, og viser til god vekst kan være en mulig oppkjøpskandidat. Det er bare en del av vurderingen jeg gjør i forkant av inngang. Selskapet er lavt priset i forhold til potensialet de neste årene, det er vi vel alle enig om.
Jeg er tungt inne i Nano langsiktig. Jeg tenker det samme der, og i andre biotekselskaper på Oslo børs. Når de har godkjennelse av FDA, og markedet er der, da kan det komme bud fra big pharma. Stort sett alle selskaper i denne sektoren på Oslo børs er veldig lavt priset i forhold til farmasi i USA. Kommer det et oppkjøp i norsk biotek tror jeg Photocure er den første.

Når det er sagt, jeg har kjøpt noen tusen aksjer i dag. Skal lite til for å påvirke kursen, jeg sparer litt krutt og håper kursen faller litt da jeg ikke er ferdig lastet.

Håper og tror Photocure leverer fremover:)

3 Likes

Hva tenker dere om Daniel Schneiders uttalelser på Q&A om å gjøre det enklere for utenlandske investorer å investere i Photocure? Skriftlig etter seansen svarte han slik:

"Q:Any Plans to register PHO on American Stock exchange

A: As mentioned in the presentation we are looking at how we might improve the liquidity and attract a larger US investor base. There are several options including a listing on a US board."

Jeg har ikke peiling på om det er lurt å notere pho i USA eller ikke. Det jeg derimot stusser på er om den nye nettsiden til Cysview kan vekke interessen hos potensielle investorer. Kunne det ikke vært en link til “investor relations” hos Photocure noe sted på den nye siden? I alle fall som første steg. Bare det å komme seg videre til Photocure sin nettside er ikke enkelt i seg selv - etter å ha søkt litt rundt noen minutter finner jeg ingen klikkbare linker til Photocure.

Det andre jeg stusser på er uttalelsene om at urologene kan være de beste investorer. Hvis en urolog investerer i Photocure, så bør vedkommende jo opplyse om denne egeninteressen til pasientene fremover, og dette tapet av uvildighet er vel ikke bare banalt? Derimot tror jeg noen pasienter eller pårørende kunne kommet på banen som investorer - og da er jeg tilbake til at de, mer eller mindre diskré, burde ledes frem “investor relations” via cysview.com

2 Likes

Utruleg kjekt å sjå at Photocure børsmelder så positive resultat. Det vitner om bedre takter og meir offensiv marknadsføring.

6 Likes

Hvorfor går du ikke tungt inn om du tror det kommer bud på selskapet ?

Litt oppmerksomhet fra Hegnar.no også🙃

6 Likes

Veldig uvant :yum:

1 Like

Det er uvant, men vi er mange som har gått inn i PHO og som tråkker til noe voldsomt opp mot både selskapet ved Schneider, Dahl, Hillestad m.fl i tillegg til medier(e24, dn, FA, Hegnar) samt meglerhus.
Det er nå på tide å få dette selskapet med verdens beste teknologi på blærekreft ut av skyggenes dal.
Det ser ut som vi kan lykkes med dette med god hjelp av en fantastisk imøtekommende ny CEO, Schneider.

2 Likes

Jeg sier at det er ikke det som er grunnen til at jeg eventuelt går tungt inn. Oppkjøp ser vi ikke ofte, så det er bare bonus isåfall.
Jeg er tungt nok inne nå, så er veldig fornøyd med dagens melding.

Nei enig i det, det er ikke oppkjøp jeg har som viktig bit av mitt case for pho ihvertfall.

1 Like