Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Noen som kan kommentere på om dette er en mulig konkurrent til Cysview?

https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm635906.htm?utm_campaign=041219_PR_FDA%20approves%20first%20targeted%20therapy%20for%20metastatic%20bladder%20cancer&utm_medium=email&utm_source=Eloqua

1 Like

Ikke direkte. Dette er behandling for kreft som har spredd seg videre fra blæren.
Det vil komme nye medisiner for blærekreft, men det medfører jo ikke nødvendigvis et redusert behov for cysview ved kirurgi i blæren.

2 Likes

Fikk svar isted angående oppdatering av Topp 20 samt “broken” link.

Da er topp-20 oppdatert.

Skal få USA teamet til å se på linken som ikke fungerer.

4 Likes

tekdude,

Da fikk jeg mail fra Photocure om at linken skal være ordnet.
Sjekket selv nå og den virker.:grinning:

7 Likes

den er perfekt. bra de er på ballen :slight_smile: takk for formidlingen

1 Like

Hehe,
Du skal ikke bekymre deg for det, jeg pleier ikke slippe taket før det er gjennomført.
Tolv Hillestad som ordnet dette og mailet ikveld er forøvrig på påskeferie, men påskrudd og slikt liker jeg.
Det betyr så mye at de står på til det beste for selskapet. Men selvsagt, de skal ha ferie, men kan sjekke mail sporadisk.

5 Likes

bare det at det er aksjonærer som er på ballen og en ledelse som er lydhør er en av mine grunnpilarer for å investere i ett selskap.

5 Likes

Ser av dagens innkalling til generalforsamling at Synne Røine går ut, og nytt medlem «annonseres senere».

2 spørsmål:
Må nytt medlem være en kvinne? Pga 40%-regelen?
«Annonseres senere», betyr det at kandidaten ennå ikke er klar (somi Feks ikke funnet noen), eller kan det tenkes at man en eller annen grunn ønsker å ta det i egen børsmelding ( eks et spennende navn)?

Noen ideer og tanker?

1 Like

Det er vel kanskje ikke spesielt viktig, men kanskje kommer man til å se det samme som nettop skjedde i BGBIO, der et par norske forsvant ut av styret og det istedet kom inn utlendinger med mer solid internasjonal bransjeerfaringerfaring.

1 Like

Ser av årsrapporten at PHO brukte over 10 mill på toppleder i 2018, et år hvor selskapet hadde et resultat før skatt på minus 36,7 mill. Er ikke det vel mye? Hestdal fikk 1, 9 mill i lønn fram til han sluttet i juni + sluttpakke på 7 mill. Schneider fikk 3,5 mill fra han begynte i november og ut året.

Hestdahl har hatt en brukbart høy lønning, så det er ikke noen grunn til å forvente at ny ceo ligger på noe lavere nivå.

2 Likes

Den sluttpakken var veldig generøs

Generøs men helt normal dessverre. I det minste fikk nå Hegnar en mulighet for å skrive noe negativt om PHO igjen, så påsken er reddet der i gården :slight_smile:

1 Like

Det er noe irriterende at noen få kan legge ut skjulte ordre i sluttauksjonen på bare noen få aksjer for å manipulere kursen :face_vomiting:

image

1 Like

Sjog,
Det er en forbannet(unnskyld språket) uting, men jeg slipper ikke taket der heller, de skal få leve med et gjentakende press fra min side inntil dette endrer seg.
Sendte derfor denne mailen til journalisten idag:

Hei,

Registrerer at dere ikke helt slipper taket hva gjelder vinklingen av deres dekning av Photocure.

Idag har årsrapporten ankommet og i stedet for å gripe fatt i og skrive noe om

  • Consolidated recurring EBITDA of 10 mill An improvement from 2017 of NOK 19 million.
  • Sales revenue increase of 16%. Sales revenue for 2018 was 173 million.
  • NOK 107 mill. in CASH balance at year end.
  • Revenue growth of 50% in the U.S. operation.
  • U.S. Cysview®. Reimbursement was extended and strengthened by CMS from 1 January 2019.
  • U.S. Cysview®. U.S. FDA approved additional indications for BLC™* with Cysview® including use with flexible cystoscopy in the on-going surveillance of patients. *Blue Light Cystoscopy

Så velger dere å fokusere på tidligere CEO Hestdal sin sluttpakke samt at Schneider også mottok lønn i 2018.

Til deres informasjon har jeg lagt ut følgende på min FB gruppe idag(pt 514 PHO aksjonærer)

I forbindelse med dagens utgivelse av årsrapport for 2018 har Hegnar nok engang valgt å trekke fram noe som kan få enkelte til å se negativt på Photocure. Denne gangen trekker de fram tidligere CEO Hestdal sin lønn og sluttpakke som har vært kjent siden tidlig i høst.
Videre trekker de fram CEO Schneider sin lønn.
Inntil det kommer en positiv artikkel fra det medium kommer ikke undertegnede til å publisere noe som helst fra Hegnar.

Forøvrig mye positivt å lese i rapporten!

De beste ønsker om en god påske!

Mvh,

Roger Stene
Grunnlegger av FB Gruppen “Photocure Investors”

15 Likes

Hoho, stå på!

1 Like

Men hva forventer du av et mediehus med inkompetente journalister og en eier som på eget TV gladelig vedgår at farmasi, nei det skjønner han ikke bæret av! Når Hegnar kommer med sin utspill om farmasiselskaper må man ta det for hva det er; synsing rundt et emne de er fullstendig blanke og inkompetente på.

Nei, det kan du si.
Men jeg er nå skrudd sammen slik at jeg kjemper imot så får vi se hvordan det ender. Akkurat det samme da Nel hydrogen gjestet deres studio.
Jeg skjemtes på Hegnars vegne, det var en så pinlig seanse at ingen av oss hadde klart å spille så dum engang om vi hadde prøvd.
Jaja, tror gjerne ikke at det blir mye bedre dekning av Pho framover, men det kan hvertfall ikke bli særlig dårligere.

3 Likes

Støtter deg fullt ut i at du reagerer og gir dem tilbakemeldinger. Men hvor mye disse inkompetente personene evner å ta til seg, gjenstår å se. Men enig i at stort sette verre enn det, kan det ikke bli. Håp i hengende snøre. ;-))

1 Like

Du LM, meg selv og mange andre har satset mye kapital i dette flotte selskapet.
Selskapets videre eksistens og akselerende utvikling påvirkes ikke av Hegnar, men jeg kan ikke sitte passiv å lese slikt useriøst vrøvl fra inkompetente journalister gang etter gang.
En dag snur det hele til vår fordel, positive og hyppige artikler samt hyggelig kursutvikling vil komme.

4 Likes