Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Jeg har ikke studert Edison sine tall så nøye, men i mitt regneark (og ut fra størrelsen på markedet som PHO selv har beskrevet) så vil de med en markedsandel på 15 % i USA kunne ha en EPS på ca 40-50 kroner. 15 % er mye mer enn Edison foreløpig har regnet inn, og dette er selvsagt langt fram, men om noen år er dette ikke utopisk. Jeg tror nok dessverre at selskapet er oppkjøpt før vi kommer så langt.

1 Like

Jeg liker oppkjøp. Kr på konto er bedre enn usikre kr i fremtiden

Enig, men greit å få være med så lenge at noe av potensialet kommer på bordet.

Et oppkjøp i år ville vært som å pisse i buksen; prisen vi ville fått hadde sikkert varmet en del, spesielt dem som ikke har skjønt potensialet. Men når det om et parter år gikk opp for dem hvilke eventyrlig reise de gikk glipp av tror jeg nok man ville ergre seg til døde over at man var så sykt kortsiktig. Det ville jo vært som å lede på oppløpssiden og gitt fra seg ledelsen og premien til en som stod og viftet med noe glanspapir og glassperler på sidelinjen. Da ville det vært surt å se premien og æren som tilkom vinneren.

Nei, her vil tålmodighet gi oss en voldsom gevinst.

1 Like

Tror ikke det er mye effekt igjen som en følge av analysen fra Edison etter dette oppslaget.

1 Like

Begynner å bli veldig vanlig praksis etterhvert dette da. Så lenge det kommer tydelig frem så er det ikke noe stort problem. Om pengene alltid kommer til sin rett kan man jo spørre seg om - en halv million per år virker mye.

Blir analysene mer troverdig om selskapet hadde funnet noen som analyserte gratis? Kvaliteten på analysene hadde antageligvis gått ned.

1 Like

Det var da en tabloid vinkling. Det har vært sånn “i 100 år”, men det har ikke blitt overskrifter når Photocure har betalt for analysen - og analysen nedgraderer kursmålet.
Å betale for analysen er vanlig praksis, selv om jeg personlig ikke mener det er noen god praksis.

1 Like

Jeg antar at aktørene på OSE er såpass oppegående at de gjennomskuer dette. Og med dette mener jeg Hegnar sin vinkling. For en ting er å kjøpe analyser fra et firma, men hva er det større markedsaktører gjør hos meglerhusene da? En analytiker har en håndfull kunder som de betjener. Disse kundene kontaktes hver morgen og blir gitt maksimalt pleie. Det er da tross alt kunder som betaler godt for seg hos meglerhuset. Og meglerhuset går gjerne ut med kjøps og salgsanbefalinger når dette passer deres største kunder. Er det noen som leser denne artikkelen som tror at meglerhusene og deres analytikere ført og frem tjener folket/allmuen, eller er det noen av dere som faktisk kan tenke seg til at maeglerhusene kommer med sine anbefalinger basert på kundene sine behov? Så hvem er de største horene i denne gesjeften? Et selskap der Hegnar sine egne finansjournalister ikke skjønner bæret av hva selskapet driver med, eller meglerhusene som tilpasser sine utspill til deres faste kunder slik at disse skal komme seg inn i selskaper på en billigst mulig måte og ut av selskaper til en høyest mulig pris?

Man må ha rimelig godt med ibenholt mellom ørene dersom man skal gå på den finten som Hegnar tydeligvis forsøker seg på mhp Photocure. Og jeg skjønner godt Dahl at han ikke gidde kommentere dette, for hva hadde skjedd? Hegnar sine journalister hadde vinklet hans uttalelser slik det passet Hegnar. På samme måte som da en såkalt investeringsrådgiver fikk spalteplass i FA for å blottleggge sin i kompetanse hva angår farmasi generelt og Photocure spesielt. Og tror neon at Hegnar brydde seg med å rette opp det feilaktige inntrykket som ble skapt? Nei, og hvorfor skulle han det da han selv, etter eget utsagn, ikke skjønner seg på farmasi. Mitt råd til Hegnar er at så lenge verken han, eller noen i hans hoff, skjønner seg på farmasi, så bør de holde sine skarpe penner borte fra dette området. For ingen av dem er tjent med å blottlegge sin inkompetanse gang på gang.

6 Likes

@Rodjer
måtte teste BCAN som Scnheider skrøt av, blant annet hvordan siden var lenket til Cysview. slik gikk det hos meg etter å ha gått inn på https://www.bcan.org/bladder-cancer-TURBT/
image

1 Like

Jeg prøvde din link nå og det funket umiddelbart.
Prøv igjen.

Beklager å si det, men garantert noe med din maskin for det virker hver gang herfra hvertfall

2 Likes

Når det gjelder artikkelen igår har jeg vært i kontakt med Dahl og har oppdatert saken i fb gruppen.

Skal heller ikke legge skjul på at jeg gav han der journalisten det glatte lag gjennom mail igår kveld.
Jeg tipset både Hegnar og E24 om Edison analysen og har tipset dem flere ganger tidligere da de trenger et dytt i ræva for å gidde å skrive noe som helst om PHO. Men ble ganske så forundret da jeg så artikkelen på trykk.
Slike betalte analyser er mer akseptert i USA, men her på bjerget stiller man seg tvilende til det, hvertfall enn så lenge. Det blir nok mer vanlig etterhvert.
Denne type produkt tilbys nå bl.a. av Nordea, DNB og ABG.

5 Likes

hos meg får jeg feilmeldingen når jeg trykker på lenken “medical centres”…kanskje det er min nettleser. opera. men når jeg skriver “usa” i søkefeltet fungerer det. samme problem med Chrome…

2 Likes

Flott, ja jeg bruker Chrome

merkelige greier. skal sjekke dette grundigere…

1 Like

Fungerer det hvis du trykker på medical centers linken? Jeg får samme feil som tekdude

https://www.cysview.com/locator-blue-light-cystoscopy-with-cysview-centers/

1 Like

får samme som deg når jeg trykker på medical senters. det er nok en broken link, bruker chrome.

1 Like

det er der jeg sliter med både opera og chrome. hvis alle får den feilmeldingen så ser det ikke proft utimage

1 Like

Beklager, er nok jeg som ikke helt skjønte hvor det var problemet lå hen.
Inne på BCAN virker det ikke når en trykker på “medical centers”? det gjør det ikke når jeg prøver heller.
Skal melde denne feilen umiddelbart!

Feilen er meldt!

6 Likes

Edison nyhetsbrev
image

8 Likes