Noen som forstår seg på dagens oppgang?
Forhåpentligvis opp ett trappetrinn for å finne nye selgere,
Mulig noen bytter fra pcib til pho? Nært slektskap mellom disse 2.
Kan vel ikke være snakk om nyhet om emisjon på gang ala det som skjedde i Targovax ? (Altså at kursen ble kjørt opp rett i forkant av emisjonen).
Det er ikke noe som tyder på at Photocure skal ha emisjon snart med tanke på kassebeholdning. Man kan selvsagt aldri utelukke noe, men jeg anser det som usannsynlig per dags dato.
Ser ikke bort fra at enkelte investorer som hittil ikke har hatt aksjer i PHO begynner å lukte lunten og innser hvilke eventyrlig potensiale det er i denne aksjen. I tillegg vet vi at der er mange som sitter på gjerdet, eller som for tiden er investert i andre farmasiselskaper, men som ikke har glemt PHO og som følger den med haukeblikk for å sikre at man kommer seg inn igjen i PHO før den virkelig tar av. Nå er det dog ikke ventet at kursen skal ta av før etter Q2 er presentert i august. Men man kan heller ikke utelukke at interessen rundt PHO tar seg opp før den tid. Var det noe av det vi så i dag eller kun et nytt “kursblaff” som igjen vil dø ut? Det vet ingen. Men vi vet at det ikke er så mange ukene igjen etter påske til at PHO på ny sklal presentere BLC teknologien “live” på en konferanse i begynnelsen av mai og at Q1 19 skal presenteres 14 mai. Ser ikke bort fra at enkelte ønsker å posisjonere seg i god tid før det skjer. Og det er ingen hemmelighet at når kursen i PHO går, så fordufter selgerne. Følgelig er det ikke så veldig unormal høy interesse som skal til før PHO kursen går noen kroner.
Så kan man jo bare selv tenke seg til hva som vil skje med kursen når ting virkelig eksploderer og media begynner å fatte interesse for hva som skjer i USA. Å huttemegtu!!
Edison øker kursmålet fra 45 til 57 kr.
https://www.edisongroup.com/publication/rapid-acceleration-in-the-us-market/23912
Phenomenal US growth
Q418 sales in the US increased 81% to NOK18.4m and are up 50% over the course of 2018 with a clear acceleration in the second half of the year. Unit sales increased 69% during the quarter and are up 45% for the year. The total installed base of blue light cystoscopes (both rigid and flexible) increased to 157, up 51% from 104 at the beginning of 2018.
Du verden! Den så jeg ikke komme. Og de har ikke bare økt kursmålet fra 45 til 57 kroner, de har samtidig tatt ut Cevira og Visonac verdivurderingen, hvilket betyr at økningen av verdi av Hexvix - Cysview er satt til +12 kroner pluss verdien de før hadde av Cevira og Visonac.
Det har også forandret peak sales fra 295 mill NOK i 2020 til 384 mill NOK i 2024.
Det lukter av flere oppjusteringer i tiden fremover, og tildels kraftige👌🏻
Bra!
Likte også godt det de skriver om patenttid:
Also, as the company has indicated it has filed additional patents (likely formulation patents) that could potentially protect the product until 2038
Edison har ikke troverdighet, analysen betales av oppdragsgivere og i dette tilfellet Photocure. Tidligere har vært mye bråk pga at Funcom betale for sine egne analyser før de hentet penger… Jeg leste også deres analyse om Targovax med kursmål 27,7 like før emisjonen på 7. Photocure som et seriøst selskap bør slutte å bruke Edison.
Bråket handlet vel mer om at analytikere opererte under fiktive navn og CVer.
Det er ikke noe galt i å bruke et analyseselskap på denne måten. Men folk må jo lese selve analysen, ikke bare scrolle fort gjennom til kursmålet. Kursmålet er meningsløst, det er innholdet som er viktig.
I stedet for å snakke ned Edison kan en heller lure på hvorfor norske meglerhus er så totalt fraværende med analyser i denne sektoren. Er det virkelig bare fete corporate-oppdrag som kan få norske analytikere til å gjøre en skikkelig analyse av selskaper i denne sektoren?
Hva tenker dere om at Edison estimerer at PHO bare har 1,5% av markedet i USA i 2024 ?
We model Hexvix/Cysview revenues to Photocure of NOK383m (~$45m) in 2024
Jeg synes det er helt OK at kombinasjonen av kursmål og forventet markedsandel ser slik ut. Så kan en alltids tenke at det vil komme helt andre regnestykker med større markedsandel etterhvert
Jeg synes det er rimelig konservativt.
Jeg synes også en forventet PE på 21 er fryktelig puslete for et biotech i så sterk vekst. Får følelsen av at man setter multippelen kunstig lavt for å kunne øke på senere.
Det er altså antagelser fem år frem i tid. Jeg tro vi skal ta det fir hva det er, antagelser. Det er svært vanskelig å anslå hva som skjer fem år frem i tid. Enn så lenge har selskapet nettopp startet med å levere Cysview til flexiscopene, og dem er det som vi vet svært få operative enheter av. Jeg tror vi må avvente og se hvor rask veksten blir og ikkeminst hvilke kapasitet de får når logistikk og personell er oppe og går. De fleste av oss har store forventninger til hva flexiscopene skal bidra med, men foreløpig er det forventninger og kun det.
Men at vi går noen spennende år i møte burde være hevet over enhver tvil. Og de kan også bli særdeles innbringende. Rammebetingelsene til PHO kunne ikke vært bedre.
Regner man da på kostnad for hele prosedyren eller den delen som adresseres av Hexvix/Cysview?
De setter ikke kursmålet utifra multipler, men basert på en diskonteringsrente på 10%.