Ja, jeg ser den. Men dette er nok et felt andre er langt bedre på å uttale seg enn meg. Men selve teknikken med å benytte scope og en injeksjon som gjør kreften synlig, må kunne benyttes mot andre kreftformer. Men jeg antar at noe slikt ligger lengre fremme i tid.
Utrolig lærerikt og bra. Anbefaler alle å minst lese gjennom ‘Consensus panel conclusions’.
Flott!
Kommer det børsmelding i morgen tro?
Er jo ikke småtteri med artikkel i nature reviewes…
Du verden, for en innholdsrik artikkel😮
Ser at Cysview kommer til å få en særlig viktig stilling i high risk patients.
Og snart er registry study konkludert som vil gi solid fundament for bruken av Cysview fremover, er vel Ca 2000 pasienter som har fått Cysview TURBT der.
Også veldig interresant st det er prospektive studies på terapi med Cysview. Det bør kunne gi en helt annen prising en dagens diagnostiske bruk.
Bør egentlig bli en fin dag i morgen på børsen i morgen.
Fin kommentar Snoeffelen men hva menes med «prospektive studies på terapi med Cysview»? Er dette en egen studie. Snakker vi om medisin? Dette er nytt for meg, men supert om det stemmer👍
I siste del av siste seksjon under kapittelet «Future directions» er et studie med 17 pasienter hvor HAL (Cysview) er behandlet med BLC, dvs terapeutisk og ikke bare diagnostisk.
Konklusjonen til Nature Review er at videre kliniske studier er «warranted», dvs rettferdiggjort og anbefalt.
Selvsagt et stykke ned veien dette før der inntekter, men en flott anerkjennelse av BLC-teknologien og Cysview.
Men selv om det er et stykke ned veien før inntekter kan knyttes til dette spesifikt, er jeg ikke i tvil om at slik omtale vil bidra til økt interesse rundt BLC teknologien og trolig bidra til å gjøre det lettere å overbevise diverse sykehusledelser om at institusjonen må anskaffe BLC teknologien. Så indirekte kan denne artikkelen og lignende omtale i tiden som kommer, bidra til økt markedsandel og derigjennom økt salg av Cysview. Og høyere volum vil også gi PHO økte inntekter. Så får heller en høyere pris komme når den kommer.
Artikkelen gir et meget godt innblikk i BLC teknologien sin fortreffelighet mhp blærekreft. Ja, hvitt lys er fortsatt gullstandarden i undersøkelse av blærekreftpasienter, men man kan jo undre seg over hvor lenge det vil fortsette å være slik når pasienter og urologer etterhvert må innse hvilke risiko man utsetter pasienter for ved å ikke tilby dem BLC teknologien.
Ettersom Cysview er et nøkkelprodukt for at BLC teknologien skal fungere, så sier slike artikler svært mye om hva vi kan forvente av PHO i årene som kommer. Og ingen, absolutt ingen kan være overrasket over at veksten i bruk av Cysview vil akselerere i tiden fremover. Trolig langt sterkere enn noen av oss aner.
Sett i relasjon til dette så er det artig å se at det fortsatt ligger 236k aksjer short. Denne shorten skal på ett eller annet tidspunkt dekkes inn, primært med gevinst. Spørsmålet er om det er praktisk mulig. For artikler som den som kom i går vil bidra til to ting; selgere vil fordufte og kjøpsinteressen vil ta seg opp. Og i dette markedet skal shorterne ut og handle inn 236k aksjer. Jeg kan ikke skjønne at dette lar seg gjøre uten å presse kursen betydelig opp.
Burde kanskje vært tipset til PHO med ønske om å få den børsmeldt?
Jeg tipper de tenker at rett etter rapport er en fin tid å dekke seg inn. PHO har historisk sett sjelden levert gode nok rapporter ift kursoppgang etter rapport. Så shorterne har historiske data på sin side.
Ikke umulig. Men å basere seg på den slags historie kan fort vise seg å koste skjorta.
Heller ikke jeg tror at vi vil se noen blå bunnlinje i Q1 19. Det er vel også høyst sannsynlig at utplassering av flexiscope er blitt negativt påvirket av de utfordringene KS opplevde mhp flexiscope høsten 2018 og Jan/feb 2019.
Men dersom den eksplosive veksten i antall regide scope fra 2017 til 2018 fortsetter inn i 2019, så kan man ikke utelukke at utplassering av scope setter ny kvartalsrekord i Q1 19. Det til tross for de problemene KS opplevde mhp flexiscopene. I så tilfelle er det ikke vanskelig å tenke seg hva som kommer til å skje gjennom Q2 2019. Dette kan være et moment som vil bidra til å gi en motsatt reaksjon enn det man historisk har hatt.
Et annet moment er brukerfrekvensen av hvert scope. Og det er her vi finner ingspotensialet til PHO. Og med den oppmerksomhet som tilkommer BLC teknologien i USA og den positive holdningen pasientene har til BLC, kan ingen bli overrasket om Q1 viser en betydelig vekst i brukerfrekvensen, noe som vi gi seg direkte utslag i salget av Cysview i USA.
Et tredje moment er hvordan innkjøp av Cysview skjer. For det leveres nok ikke Cysview doser etterhvert som de forbrukes på sykehusene. Her handles det nok inn større kvanta når det først handles. Med økt interesse rundt BLC er det nærliggende å tro a sykehusene må ta høyde for den økende interessen og sørge for at de har tilstrekkelig lager med Cysview doser. Dette kan gi seg betydelige utslag i salget av Cysview i Q1, spesielt dersom budsjettene følger kalenderår.
Det er derfor en del usikkerhet rundt Q1, men det er også momenter her som tilsammen kan gi en fordelaktig fremstilling av Q1 og som kan booste kursutviklingen i etterkant. I så tilfelle vil shorter gå på en stygg smell ved å vente til Q1 er presentert.
Den som lever får se.
Da var børsmeldingen ute😃
Og jeg må innrømmes jeg ikke skjønte hele betydningen av Nature-publikasjonen da jeg leste den i går.
Det er jo tydeligvis «ikke bare»en publikasjon i Nature, det er også en Guideline på best use of BLC!
Jeg liker guidelines mye bedre enn publikasjoner for det er det urologene forholder seg til når de beslutter å gjøre noe, bruke noe eller ei.
Mao børsmeldingen er jo mye bedre enn det jeg håpet på i går:+1:t2:
Ser også at Dan Schneider kommenterer dette:
«This is an important step towards our vision of driving change in bladder cancer management," commented Dan Schneider, President and Chief Executive Officer of Photocure ASA»
Synes det er svært interessant, og relevant, å se på hvordan det går med Medistim om dagen.
Utrolig mange likhetstrekk med PHO.
Folk bør virkelig ta en titt på Medistim-metrics, og aksjekursen til Medistim.
Da skjønner man at Photocure lett kan smelle godt over 100 kroner i 2019.
Veldig bra.
Det vil nok ta ta litt tid før «markedet» tar inn over seg hva som faktisk står der.
Men nok en fjær i hatten, og nok en «bekreftelse»
Kan dog synes som at noen har begynt å skjønne tegningen og hvor dette bærer hen…sist omsatt kr 46,-
Kan det tenkes at det er en shorter som gjerne skulle sett kursen noe lavere og som bidro til å gi inntrykk av at kursen skulle en tur sørover igjen?
Ser man på kalenderen så går det raskt mot mai og presentasjon av Q1 19. Til tross for utfordringene KS opplevde mhp flexiscopene så er det ikke vanskelig å finne faktorer som fort kan sete fyr i kursen. Og da tenker jeg ikke på blå tall på bunnlinjen. Noe slikt ville vært særdeles overraskende positivt, spesielt sett i relasjon til det ledelsen selv har uttalt.
47 kr RT nå, på fremdeles et veldig moderat volum ift kursøkning.
Edit:
Ok du har rett @Krosta