Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

stemmer det. fullt klar over etterslepet og klinikkenes vegring om å registrere seg. ble litt bekymret over det lave antallet som er bitt registrert av rigide scope siste tiden og hva det vi si for q2. NB! er også klar over at flexscopene ikke meldes, men behovet for de rigide er ve fortsatt tilstede? har litt dødtid idag så spinner litt vedrørende scopene:)

1 Like

Har en meningsmåling gående på FB gruppen med mine betraktninger rundt antall utplasseringer for Q1.

Mens vi venter på AUA, GF og ikke minst Q1 kan det kanskje være på sin på plass med en liten meningsmåling igjen om hva forventninger du har til antall utplasseringer for Q1 2019. Det er hittil utplassert 149 rigide og 8 fleksible skop i US pr. 31.12.18. I Q4 2018 ble det satt ny utplasseringsrekord for et enkelt kvartal med 21 skop.
Vil denne aksellrerende trenden fortsette inn i kvartal 1?
Cysview.com var det den 31.12 oppført 98 klinikker, mens det 31.03.19 var oppført 110 klinikker. Vi vet at det er umulig utfra det å si noe sikkert da det er variabler som:

• Etterslep
  • Statistisk lar ikke 60% av klinikkene seg oppføre på Cysview
  • Eksisterende klinikker på Cysview som har fått flexi skop
  • Problemer med flexi skop på inn i februar 2019, hvordan påvirker dette?
  • Schneider framholdt høyere vekst i 2019 enn vi opplevde i 2018
    Som en kuriositet kan det nevnes at for de som har fulgt med på Stig Hay sine trend diagrammer så trengs det minimum 21 utplasseringer for at hans trender skal være intakt basert på utviklingen de seneste 8-10 kvartaler.

Foreløpig viser meningsmålingen at medlemmene tror følgende:
21 - 29 utplasseringer 50%
10 - 20 utplasseringer 35%
30 eller flere utplasseringer 15%

Hittil 60 stemmer avgitt.

2 Likes

har allerede gitt min mening der;)

2 Likes

Naturlig at det spinnes rundt det emnet siden det var mange uker nå uten nye oppføringer, men basert på dagens melding kan vi nok se en eksplosjonsartet etterspørsel etter flexi skop den nærmeste tiden.
Min mening er at de må få utplassert alt hva remmer og tøyler kan tåle av både rigide og fleksible skop.
Poenget mitt er at bruksfrekvensen kommer garantert etterhvert.

Og om en vil eller ei, det er bedre med 500 utplasserte skop og en frekvens på 5ganger enn 180 utplasserte og frekvens på 10ganger.
Frekvensen vil ta seg opp etterhvert uansett, intet hospital går til anskaffelse av slikt moderne og dyrt utstyr for at det skal stå og støve ned, enkelte spesielt på HO later til å tro at det er tilfellet.

5 Likes

enig med deg. dagens melding bekrefter hvor vi er på vei. synes å lese ett eller annet om at Ipsen økte sine inntekter på på 20 prosent under “other sales” hvor Hexvix er i.

1 Like

Stemmer det.
Under “Other Oncology”

https://www.ipsen.com/…/Ipsen-Q1-2019-Sales-Final12.pdf

2 Likes
5 Likes

utifra det jeg leste så var det nye takter fra Herr Dahl. skulle trodde han hadde fått et lynkurs hos Schneider:) mer frempå

2 Likes

noen som vet hva dette gjelder? https://www.dagensmedisin.no/pharma/2019/03/29/mistet-kontraktsprodusent-som-folge-av-fmd-kostnader/

edit: eller tilgang?

1 Like

Det gjelder EUs Forfalskningsdirektiv for legemidler som trådte i kraft 9 februar i år. Direktivet pålegger følgende tiltak:

• Obligatoriske sikkerhetsfunksjoner med en unik identifikator (GS1 2D-strekkode) og en manipuleringssikker forsegling - på den utvendige emballasjen av legemidlene
  • En felles, bred EU-logo for å identifisere juridiske nettapoteker
  • Strengere regler om import av aktive farmasøytiske ingredienser
  • Økte krav til registrering for grossistforhandlerne.

Direktivet gjelder alle parter som er som er involvert i distribusjon av legemidler i Europa.

I forbindelse med dette har tydeligvis PHO mistet en kontraktsprodusent som følge av kostnadene med å implementere direktivet.
Merk at dette gjelder distribusjon av legemidler i Europa.

3 Likes

Får vi forsatt solgt som vanlig eller må vi finne ny kontraktsprodusent?
Er du heilt sikker på at det er kun Europa? (eller har vi flere kontraktsprodusent?)

image

1 Like

Har ikke tilgang til artikkelen, men tyder vel på at dette henger sammen med flexi/steriliseringsproblemene som Daniel tok opp på q4. Det ble vel sagt at Karl Storz (KS) måtte gå tilbake til gammel underleverandør og at dette løste problemet.
Trodde dette gjaldt KS som leverer utstyret, men Pho har kanskje dokumentasjonskravet siden det er cysview/hexvix som blir ført inn i kroppen.
Min tolkning, er langt fra sikker.

1 Like

Jeg mistenker at dette gjelder pho ut i fra @Londonmannens kommentar lenger opp. @Rodjer.har du kunnskap om dette?

1 Like

Den artikkelen som Tekdude linker til gjelder kun Europa da dette omhandler EUs Forfalskningsdirektiv for distgribusjon av legemidler. Og EU sine direktiv gjelder for Europa.

5 Likes

Det var overraskende bra fra Ipsen, correct me if I am wrong, men «other oncolgy» er vel stort sett bare Hexvix?

Over 20% vekst fra Ipsen, hvis det stemmer, tror jeg ingen hadde sett for seg.

Q1 er jo det første kvartalet Dan Schneider faktisk har hatt en reell sjanse til å påvirke. I så fall er det mye som tyder på at vi har rett mann ved roret.

10 Likes

Det firmaet du referer til heter Karl Storz, men bruk gjerne “KZ” videre siden de fleste forstaar hva du mener.

https://www.nature.com/articles/s41585-019-0184-4

2 Likes

Kan det være at den overraskende økningen til Ipsen er årsaken til at Marshall plutselig har bestemt seg for å redusere shorten??

4 Likes

Tja

Det sikreste er å holde på aksjene. Samt oppfordre andre til ikke å selge seg billig til MW.

Kjøp, ikke selg!

1 Like

Dem som har satt seg inn i PHO og fulgt med på utviklingen siste årene, selger neppe aksjer uten det er presserende økonomiske forhold som tvinger dem til det. For her er vi inne i en særdeles positiv utvikling som etter hvert gi full uttelling i aksjekursen.

2 Likes