Sorry Legoland. Slurv fra min side. Har rettet nå. Takk for påpeking av feil:+1:
Kan ikke tenke meg at MW ble skremt av Ipsen med sine skarve ökning paa 20% eller knappe 2 mill € for et helt kontinent. I Q4 var PHOs ökning ca 70% i US.
Artikkelen i Springer derimot, den hadde de all grunn til aa bli skremt av, for Springer har TYNGDE.
“KZ” er i Tyskland den gjengse forkortelsen for konsentrasjonsleir. Aa koble KS opp mot KZ vil medföre söksmaal i Tyskland, derfor kommentaren.
Det får jeg ikke til å gå i hop. Ipsen har i 2018 regnskapet 26 mill euro bokført som inntekter under posten ‘‘other oncology’’, mens det i Photocure sitt årsregnskap fra 2018 er bokført inntekter beløpende til 62 millioner NOK under Hex/cys partner.
26 mill euro ≠ 62 millioner NOK
Så kanskje det er mer som gjemmer seg under posten ‘‘other oncology’’ hos Ipsen? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her.
Såvidt jeg har regnet ut tidligere har hexvix stått for ca 25% av posten til Ipsen
75% er vel mer riktig
Høres fornuftig ut.
Så da kan man håpe at dette løftet hos Ipsen skyldes Hexvix, men det finnes ingen garantier.
62 mill NOK/ 26 mill euro ≈ 62 mill NOK / 250 mill NOK ≈ 25%
Nå surres det fælt her.
Ipsen tar mesteparten av pengene for salget i Europa. Photocure får sin «cut».
Her kan man se salget spesifisert i «Other». Også prosentandelen til Hexvix av Other, hvis man tar frem kalkulator.
Deretter kan man finne frem Q1-17 til Photocure. Så kan man se forskjellen.
Det er sant, så revenues i Photocure sitt regnskap er etter Ipsen sin cut. I så fall er nok 75 % av ‘‘other oncology’’ nærmere sannheten?
Korrektamento
Nå vet vi selvsagt ikke om de har fått inn nye produkter i «Other» siden sist.
Og at økningen ligger der.
Takk for hjelp. Da forstår jeg optimismen rundt dette!
Over ser vi utklipp fra Oncoinvest sin link, hvis man kombinerer de to ser man at Hexvix havner omkring 75% vekt av ‘‘other oncology’’
Godt poeng, det vet vi ikke.
Men det vi med 100% sikkerhet vet er at Photocure overhodet ikke har vært fornøyd med utviklingen i Ipsen sitt område og derav har det vært endel møtevirksomhet ifølge Schneider. Så får vi bare håpe at det har ført til mer fokus på Hexvix fra Ipsen sin side.
Schneider sa vel noe sånt som de ville “push them till they squeak” på facebook Q&A?
Offensiven mot Ipsen startet for godt over et år siden(lenge før Schneider) og det er nok effekten av dette man nå ser i kroner og ører
Eller så kan det være at produktmixen i “other Oncology” har endret seg siden 2017.
Kan jo være at det er kommet inn nye produkter som selger litt
Det er helt riktig at Dahl nevnte dette både ved q2 og q3, men ærlig talt føler jeg meg ikke sikker på at noe skjedde før Schneider kom inn i form av handling.
Det kan selvsagt være forandringer i produkt-miksen, men frem til nå så har «other oncology» vært bortimot ekvivalent med Hexvix. Det er derfor vi venter i spenning på Q1.
My reasoning er at er denne 20% økningen Hexvix, så kan det tenkes at det skyldes krav Schneider har satt, og at han har en evne til å få ting til å skje.
Og klarer Schneider kunststykket å få Ipsen ut av sirupen, så kan vel kanskje tenkes at han kan få et og annet til å skje i US også.
Pluss at det er jo sånn at det vi synes er flotte salgsargumenter for Hevxiv/Cysview de siste to årene er jo faktisk salgsargumenter som Ipsen også kan bruke. Det er en vesentlig mer robust pakke Photocure kan slå i bordet med etter all forskning som nå er levert og fordøyd.