Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Bare for ordens skyld.
Nå er vel ikke Pho et gullkantet papir

Gullkantet papir, populært navn på verdipapir som ansees for å være særlig sikkert, for eksempel statsobligasjoner eller andre verdipapirer med statsgaranti.

3 Likes

Jeg har meldt meg inn på BCAN sin forum side(først og fremst for å lese hva dem skriver om BLC, artikler etc) og når en gjør det skal en være forsiktig med å kopiere og publisere for meget, men denne synes jeg forteller ganske mye, fra et medlem den 19.mars:

An updated educational website for Blue Light Cystoscopy from Cysview/Photocure for patients and providers is now on-line atwww.cysview.com. It presents a useful understanding of the technology, which provides enhanced imaging of the inside of the bladder, significantly increasing the detection of malignancy and improving the diagnosis, treatment and surveillance of Non-Muscle Invasive Bladder Cancer.

Så det er ingen tvil om at jobben som nå gjøres i Photocure/Cysview ift fornying, mer media rettet eller fokusert mot sosiale medium vil hjelpe mange flere. Det er den besten måten å spre det glade og hjelpende budskap på.

7 Likes

Ingen tvil om det. Og tar jeg ikke mye feil vil det dryppe litt på oss også…

2 Likes

Vel, Zappa, for meg er PHO et gullkantet papir, og faktisk anser jeg PHO som ganske sikker. Sliter faktisk med å se hvor risikoen i denne ligger, bortsett fra at enhver investering er beheftet med en viss risiko. Men for å være en farmasiaksje så synes jeg PHO er rimelig de-ristet og fremstår for meg som gullkantet, selv om den ikke rr det i henhold til definisjonen. Sorry.

3 Likes

Ser nå virkelig fra til AUA i helgen. Pho har meldt at det vil bli presentert nye data der og da forventer hvertfall jeg en ny børsmelding om hva de nye data er. Vil kanskje anta at det meldes etter børsslutt i morgen og derav før presentasjonen.
Vi får se, særdeles spennende tider vi går i møte nå.

4 Likes

gleder meg til helgen selv. håper det kommer mer snacks enn det vi allerede har fått den siste uken. mistenker at noe av det som presenteres i helgen er det vi allerede har fått ifm med børsmeldingene

2 Likes

Ikke uenig. Men den siste tiden har det formelig haglet med hode nyheter vedrørende PHO, så vi kan vel ikke utelukke at det kommer enda en juicy melding før helgen. Stakkars shorterne, de har shortet skjorta av seg denne gangen… :crazy_face::rofl::joy::joy:

3 Likes

det er ganske mye som har kommet siste ukene. blir forundret over hvor mange positive artikler som har dukket opp siste tiden. dukker det opp mer snadder i helgen så blir jeg positivt overrasket egentlig. for min del så ser jeg AUA som en flott arena for å markedsføre Cysview for de fremste urologene i USA og ikke minst de som fortsatt er tvilende til deres produkt. for noen av de er det desverre.

1 Like

det har vært lite nevnt vedrørende Combat medicals thermotherapy. kan vi forvente noen kroner herifra dette kvartalet?

2 Likes

De sendte også ut en skikkelig tweetstorm før helga nå :slight_smile:

Men må si jeg priser det til kr 0 foreløpig

https://twitter.com/CombatCancer

Edit:

Kun jeg som synes de har det rareste navnet ever?

3 Likes

det var ikke småtteri heller. jeg tar også det som en eventuell bonus :wink:

1 Like

hvordan funker dette mot blålys ? samme marked de sloss om? forstår det slik at det er en “konkurrent” til BCG innen NMIBC…er det ikke dette noe cysview erstatter med sitt produkt. at man ikke trenger BCG etter blåyscystoscopy? på forhånd takk


Partner av PHO

3 Likes

takk for linken. jeg tenkte mer hvor i løpet er det aktuelt med HIVEC? etter en runde med blålys? jeg er helt grønn på dette

1 Like

Jeg synes Oncolex skriver ganske lettfattlig om kreft, diagnostisering og behandling (http://oncolex.no/Urotel/Prosedyrekatalog/BEHANDLING/Medikamentell-behandling/BCG-instillasjon-i-blaere?lg=procedure). Blålys brukes for klinisk diagnostikk før TURB-T (endelig diagnose stilles på vevsmateriale fra biopsier/ TURB-T hos patologen) og for kontroller etter stilt diagnose. Både BCG og HIVEC brukes etter TURB-T (der det kan ha blitt brukt blålys før prosedyren) hos pasienter med ikke-muskelinvasiv blærekreft (NMIBC) med høy risiko for tilbakefall. HIVEC er konkurrent til BCG, og særlig ved NMIBC som ikke responderer på BCG (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6218110/pdf/blc-4-blc180191.pdf).

2 Likes

Flott. Takk for henvisningen :+1:og det er manglende bcg på markedet for tiden,så det lover bra.var det ihvertfall i usa iflg bcan.org

1 Like

Mye anbefalinger og lovord fra ekspertisen, men bekymringsfullt med stillstand av nye klinikker på Cysview.com

Frykter lav utplasseringstakt ved Q1 og påfølgende kursfall.

1 Like

Nå var det vel ikke stillstand på Cysview.com i Q1. Det er vel den siste tiden at vi har sett mindre oppdateringer på Cysview.com. Men da vil jeg minne om et par viktige faktorer.

For det første opplevde KS utfordringer med flexiscopene frem til månedsskiftet februar/mars. Etter den til var problemene løst.

For det andre vil sykehus allerede registrert på Cysview.com ikke re-registreres når det anskaffer flexiscope i tillegg til se regide scope de allerede har. Få nye registreringer på Cysview kan være et regn på at det nå primært etterforsynes med flexiscope til sykehus som allerede driver med BLC.

Jeg tror nok at andre signaler som er kommet vis børsmeldinger den siste tiden viser med all tydelighet at interessen rundt BLC teknologien slett ikke har kjølnet siste kvartalet, snarere tvert imot.

Selv om jeg ikke har tro på at Q1 vil gi grunnlag for en kursmessig «rakettoppskyting» i etterkant, så er jeg inneforstått med at det kan komme uforutsette overraskelser. For der jobbes særdeles godt i USA for tiden. Derfor sitter jeg stille og nyter dagene!

2 Likes

I Q1 har det kommet til 12 nye oppføringer på Cysview.
Hittil i Q2 kun 2 klinikker. Dette går i bølgedaler, plutselig legges det til 5-10 på en kveld.
Det har også vist seg at Cysview i beste fall gir oss en pekepinn, ikke noe mer.

3 Likes

Men kun nye klinikker legges til. Dersom en allerede registrert klinikk får tilført et ekstra regid scope eller et flexiscope, så utløser ikke det noen ny registrering på Cysview.com. Derfor blir den oversikten misvisende når man bruker den til å anslå hvor mange scope som er utplassert.

I beste fall kan den benyttes til å få en oversikt over hvor mange klinikker som kan tilby BLC, men ettersom enkelte klinikker vegrer seg for å bli listet, gir den heller ikke et eksakt bilde av antall klinikker som tilbys BLC teknologien.

2 Likes