Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Jeg tror nok Egberts kan bli langt bedre for NANO enn det en del forventer.

Hvorvidt han lot Hestdahl bli sittende for lenge er vanskelig å si. Jeg synes Hestdahl har fått litt for mye pes ut fra hva han etterlot seg. Vi må ikke glemme at Hestdahl overlot et PHO som var gjeldfritt, hadde et relativt lavt antall utstedte aksjer, hadde FDA godkjent produkt og levert en meget overbevisende fase III studie som de facto er bærebjelken og grunnlaget for de positive rammebetingelsen PHO vil nyte godt av i årene som kommer. Hadde PHo vært der dersom Hestdahl var blitt kastet tidligere?

Men når selskapet var klart til å gå over i en ny fase der kommersialisering vil stå i fokus, da tok Egberts grep. Han skjønte at i den fasen PHO må skulle inn i krevde en annen type leder enn Hestdahl for å lykkes. Han innså også at det burde være en amerikaner med inngående kunnskap og erfaring fra der amerikanske helsemarkedet. En leder med et nyttig nettverk av kontakter i alt fra regulatoriske myndigheter til sykehussektoren. Og jeg tro vi vil få oppleve at de grep Egberts har tatt i tilfellet PHO vil være viktige bidrag til suksess.

Så jeg tror nok at Egberts vil kunne gjøre en kjempegod jobb for NANO. Og jeg ønsker alle NANO aksjonærer lykke til. Håper ting vil snu og at selskapet får den suksess det og ders aksjonærer fortjener.

3 Likes

Det er nok sånn at Egberts opptreden på Q3 for Photocure har farget en del av intrykket mitt av han, for det var virkelig begredelige greier. Stå ffs oppreist og rak i ryggen og hold hendene i ro i 10 minutter, det klarer en fjerdeklassing.

Men det er jo ganske effektivt å ha samme person som styreleder i to Radforsk-selskaper, det skal sies.

Hehe, ja det var vel samme presentasjon jeg så, og samme inntrykk jeg satt igjen med :sweat_smile:

Hehe, samme her.
Førsteinntrykket mitt av Egberts ble ganske dårlig, da han gjorde en svak opptreden på Q3-18.

Forhåpentligvis har han mer å fare med enn som så, siden han jo har klart å bygge seg en suksessrik karriere innen Biotec.

Mulig førsteinntrykket av Egberts ikke er det beste, men i så tilfelle er dette ikke første gang man må endre holdning til et menneske, når man lærer noen å kjenne. Det vitner vel en statestikk med over 50% ekteskapsbrudd om. ;-)) Men førstegangsinntrykket er viktig når man skal få seg en posisjon, enten det gjelder i næringslivet eller som ektemake. Det er dermed ikke noen regel som sier førsteinntrykket man får er riktig.

1 Like

Noen som ville ha 17,5K i auksjonen i morges.

sikkert bare noen som sjekker hva som ligger i boken oppover.

en burde ta en dugnad og snurpe igjen salg siden :wink:

eller ikke, husk pcib først til 100, så pho :wink: Det passer meg best helt ærligt.

2 Likes

Ordreboken er flyktige greier. :wink:

Jeg er ivertfall godt fornøyd med hva Egberts har gjort siden han kom inn i Photocure .
Vi har endelig fått et handlekraftig styre.

At Hestdal fikk sitte frem til surveillance lanseringen er også greit. Da var det regulatoriske på plass, og tiden inne for fullt fokus på kommersialisering :blush:

1 Like

Jeg hadde innledningsvis et veldig godt inntrykk av Costa i NANO, men det endret seg ganske kraftig etterhvert. :wink:

Da er vi to.

Du mener kanskje Schneider?

Nei, mente Egberts.
Q3 var første gang jeg så ham.

Scneider virket noe anonym, men diverse presentasjoner han har hatt i etterkant virker jo veldig lovende og der synes jeg han har fremstått mye mer positiv og energisk. :+1:

Ikke så mye spennende å rapportere men kom en ny site i går iallefall, California Pacific Medical Center Davies Campus.

6 Likes

Ohh, graf! Sweet

2 Likes

Ser jo ut som akselerende vekst fra slutten av oktober, utifra grafen :slight_smile:

Jeg har aldri vært så usikker på antall utplasserte skop noen gang før en kvartalspresentasjon…

Trenden på cysview.com er jo ganske klar, selv om det er stor usikkerhet rundt hvor mange som faktisk er plassert ut.
Vi har også presentasjoner som sier følgende:

High adoptionrate in leading sites
Established in >130 key cancer hospitals and leading institutions
And the numbers are growing
https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2019-pres/jp-morgan-jan-2019-final-ii.pdf

I tillegg har vi de stedene hvor BLC allerede er i bruk med rigide skop
De som Schneider omtalte som “low hanging fruits”

What is Low-Hanging Fruit

“Low-hanging fruit” is a commonly used metaphor for doing the simplest or easiest work first, or for a quick fix that produces ripe, delectable results. In sales, it means a target that is easy to achieve, a product or service that is easy to sell, or a prospective client who seems very likely to buy the product, especially compared with other, more reluctant prospects. The phrase also refers to a problem that is easy to solve.

jaja, er nå bare litt over en måned igjen…

3 Likes

kan vel være enige om signalene, både fra ledelsen, cysview.com og uttalelser fra ledende urologer gir grunn til optimisme.

3 Likes

Nemlig, hvis man prøver å holde hvilepuls, og lese litt mellom linjene og lytte til signalene som kommer. Og hvis man i tillegg lytter mest til de som har mest peiling, så er bildet nok så klart.
Jeg tror faktisk ikke det har kommet en eneste negativ informasjon fra noen med autoritet, som ikke er anonyme de to årene jeg har fulgt med. I samme tidsrom har det kommet veldig mye positiv informasjon.

2 Likes

Enig med deg i det. Det er sagt og skrevet utrolig mye positivt om BLCC fra såvel fagmiljøet, regulatoriske myndigheter som pasienter. BLCC blir lovpriset for den mulighet det gir urologer å påvise blærekreft som ellers man ikke ville kunne oppdage før den hadde fått utviklet seg langt mer.

Hva gjelder antall scope utplasserte Q4 så kan vi vel ut fra historiske data konkludere med at antallet er høyere enn det som kommer frem på Cysview.com. Og da bør Q4 gi bli ny kvartalrekord for 2018. Dette er også første kvartalet da sykehusene/kreftklinikkene fikk bekreftet at PHO fikk godkjent en 100% refusjonsordning for surveillancemarkedet. Dette momentet tror jeg vil bidra til at antall scope vil øke betraktelig utover i 2019, men jeg tror også at vi vil se starten av denne tendensen allerede i Q4 18. Men jeg er usikker på om en eventuell ny kvartalrekord i antall scope oppveier eventuell røde tall på bunnlinjen. For det synes som om markedsaktørene sliter med å gi PHO tillit inntil selskapet evner å fremvise en svulmende bunnlinje. Det tror jeg ikke vi får se før tidligst i Q1 19 , men mest sannsynlig i Q2 19.

2019 blir et meget artig år, men jeg er ikke i tvil om at vi forlater 2019 med en helt annen, og langt høyere entusiasme rundt PHO enn det vi gikk inn i året med.

1 Like

hvis man skal påpeke noe negativt så er det at standardteksten på artiklene som har dukket om at BLCC, ikke kan brukes mer enn en gang. til gjengjeld har ingen urologer nevnt dette, samt fase 3 har avkreftet dette. …bare for å være balansert. håper journalistene oppdaterer dette etterhvert.