Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Uansett, innsats som bidrar til å gjøre BLCC teknologien og Cysview kjent i stadig nye kretser. Positiv aktivitet.

1 Like

Må si eg au gikk rett på…flott innlegg der oppe. Her lukter det oppgang lang vei. Det gjør det riktignok også i flere biotek, men ikke uten betydelig høyere risiko. Aldri forelske deg i én aksje sier dem. Likevel var jeg dum nok til å sette enda litt til i PCIB før vacc… det fornuftige hadde nok vært å roet litt ned på den enorme overeksponeringen og flyttae mer hit😋

1 Like

“Det var da voldsomt hvor aktive Photocure skal være i år da”

Da gjelder det at de/han holder seg frisk :thinking:

I den grad det finnes teknisk motstand på 48 nivået, så vil jeg ikke utelukke at PHO bryter gjennom den før vinter helg. Og tar jeg ikke mye feil ender vel sluttkursen før helgen, dvs i morgen ettermiddag godt innpå 50 tallet. Det ville vært bærre lækkert;-)))

Ingen hast med kursen for min del.
Men det hadde vært hyggelig med en «perfekt storm».
Det som kan inntreffe er en fin økning mot Q4, handelsløsning Kina US rett før Q4. Så gode tall i Q4 med god guiding. Deretter vil pressen følge opp med overskrifter «Photocure fra minus til pluss» og «Over 100% vekst i USA». På toppen av dette må MW anse slaget som tapt, å dekke seg inn.

3 Likes

Akselererende vekst , ikke lineær men eksponensial.
Da kjører en fort , “skinnflat i kurven” :biking_man:

Pho må da på litt sikt være som skapt for å noteres i US.

CEO fra US
CEO med store ambisjoner
oppbygging av selskapet pågår i US
gjennombruddet forventes i US
kompetent ny CEO som har bygget opp tidligere
selskap uten gjeld
selskap med betydelige inntekter
selskap med kapitalbase
clinical trial fase 3 , positive resultater som “bakker opp”
refusjon på plass

Må da være et “promising case” å notere i US?

Med akselererende vekst og ordentlig guiding på kommende q4 og guiding mot notering i us , da bør en eie PHO

lykke til

ja, notering i usa .

Like mange aksjer som i Norge, også kan vi med eksisterende aksjer få utbetalt alt i utbytte / eller samme antall aksjer i usa :wink:

Noen som kjenne til tilfeller der et selskap har gjennom clinical trial systemet bestått fase3 og IKKE kommet på markedet?
Hvor vanlig er dette?
Altså, en kan forlenge livet til pasientene , endog gjøre dem friske…unngå tilbakefall…har “GO” fra FDA,EMA , muligheter for å kutte ned på store utgifter i en av verdens største krefttyper.

Markedet har tydligvis ikke troen på selskapet og gjengangeren er…“HVORFOR SKULLE DE KLARE DET NÅ ETTER Å HA PRØVD I OVER ET 10ÅR”

Det er tydligvis ikke uten betydning begrepet TTT.

Jeg tror ikke det vil være avgjørende om det blir overskudd eller ikke ved Q418.
Det jeg tror blir avgjørende er om den nye CEO’n fra amerika klarer å gi en guiding som er troverdig og sansynlig og skaper entusiasme.
Dersom så skjer så blir det ikke så enkelt å hoppe ut av aksjen for det blir veldig vanskelig å komme seg inn igjen.
Aksjemarkedet ligger jo investert lang tid i forvegen før gjennombruddet er et faktum.
Selger du deg ut i PHO før Q418 så vil straks kavet begynne med å pønske ut når du skal inn igjen.
Og denne gangen har du en sum og en dato og forholde deg til og en aggresiv CEO hvor begrepet “promesing” ikke har noen plass.

Det hele koker ned til den stemningen “(skål) von der sneider” klarer å skape (og det skal vel ikke så mye til for å slå det som har vært (bare noen år siden kvartalsrapportene ble holdt på norsk) :roll_eyes:

Alt er på plass nå for photocure og reisen kan begynne med ny aggresiv US sjef og bevis på baklomma for overlegent beste teknologi banket fast av en fase 3 studie)
Hva er det vi venter på?

Til slutt , forsøk på å se negativt på PHO fremover i tid:

*Kirurgi blir unødvendig da ny type medisin behandler kreften.
Er det da bruk for PHO?
Ja , en må jo fortsatt kontrollere og følge utviklingen og da må en selvsagt bruke det beste på markedet , ikke?

(Den prosentandelen som blålys er bedre enn hvitlys utgjør jo “hele problemet”.
“lite” sett i forhold til totalen men utgjør 100% av problemet som er lidelse/død og et stort kapitalsluk)

*en vidundermedisin blir utviklet som “utrydder kreftproblemet”.

Ja da er det jo game over for alle selskaper som jobber innen kreft-problematikken.

Lykke til

1 Like

Jeg tror ikke der kommer en guidning for flexiscope på Q4 - guidning er lovet men tvertimod vil der komme bemærkningen, at det er alt for uforsvarligt at komme med guidning her når refusjon for flexiscopene kun har veret mulig i ca. 40 dager.
For TURBT markedet bør vi kunne få noget om fremtidsutsigter

Photocure er selskaper man kan finne spor av dårlige rutiner fra. For sistnevnte ble regnskapsrapporten for fjerde kvartal 2015 diskutert på Hegnar-forumet kvelden før publisering.


Snakk om å lage artikkel på gammelt møl !

1 Like

Gammelt nytt

3 Likes

Radforsk Podcast nr 71 er ute. Der opplyses det om at Daniel Schneider kommer i studio 27 feb, rett etter Q4 presentasjonen Og JE har til hensikt å konfrontere Daniel på hvor store markedsandeler han forventer at selskapet skal kunne ta i USA. Sikkert mye annet interessant de kommer til å snakke om også. Absolutt noe å få med seg.

4 Likes

Lik og retweet sa de. Det blir gøy sa de.

2 Likes

Ut fra hva som skrives på denne tråden så kan det synes som om interessen for PHO for tiden er en smule lunken. Det skyldes trolig den siste tids kursutvikling, som dessverre må konstateres å ha vært negativ.

Men i går så det ut som om trenden snudde. Det inntrykket er blitt forsterket i dag og kursen er opp ca kr 2,- når jeg skriver dette.

At trenden nå synes å ha snudd tror jeg kan skyldes alle de positive vibbene som har vært rundt PHO de siste 24 timene. Det har vært en artikkel i E24 der man snakker om kurser på over kr 500,- samt at det er lagt ut en video av en sprek Daniel Schneider, Radforsk Podcast 71 omtaler PHO positivt og vertskapet gleder seg til å få besøk av CEO Daniel Schneider den 27 feb når han har presentert Q4 og ny oppdatert guiding for selskapet. I tillegg drypper det stadig inn med linker til artikler i USA der fagmiljøet innen blærekreft lovpriser BLCC teknologien og hevder at skifte til BLCC som ny SoC går hurtig i USA.

Når vi vet at PHO leverer et nøkkelprodukt for at BLCC teknologien skal gi de gode resultatene den gir, så synes jeg ikke det er så veldig merkelig at trenden nå synes å ha snudd oppover. For med en akselererende vekst i antall scope og brukebn av hvert scope, så vil vi rimelig snart se en akselererende vekst på bunnlinjen til PHO. Og siden så stor andel av norske investorer synes å måtte se en svulmende bunnlinje før de tør tro det som blir tydeligere og tydeligere, så vil jeg tro at et akselererende salg av Cysview etterhvert vil vise seg igjen som en akselererende vekst på bunnlinjen, som i neste omgang vil gi seg utslag i en akselererende vekst i aksjekursen.

Jeg har likevel moderate forventninger til Q4 18. Jeg tror nok guidingen fra CEO kan bli rimelig sprek og jeg tror at kursen kan gå opp mot kr 100,- før vi går inn i juli. Men det er 2H 2019 jeg tror vi virkelig vil se at aksjekursen i PHO virkelig skyter mot stjernene.

Jeg gleder meg til fortsettelsen av dette eventyret!

Hei, eg er og veldig positiv til Pho, men syns du les mykje inn i handel på små volum når du meiner trenden har snudd. Det går veldig opp og ned for tida.

1 Like

Ja, ser at jeg uttrykte meg noe klossete. Når jeg i dette innlegget snakker om trend, så er det den kortsiktige trenden. Vi har sett at kursen har seget tilbake siden 16 jan da kursen toppet ut på kr 47,8. Jeg mente kun at det var den kortsiktige trenden som kan synes å ha snudd etter at det er kommet en del positive innspill det siste døgnet.
Men som jeg også sier; jeg tror ikke vi vil se PHO kursen ta skikkelig av før i 2H 2019.

fra herr tånnitåfis på HO:
102. California Pacific Medical Center Davies Campus

3 Likes

Sjukt kult at den nye styreformannen i Nordic Nanovector heter Egberts og er Photocure sin styreformann.
Nordic Nanovector er jo OSE sitt desidert mest profilerte biotek så dette er en fjær i hatten for arbeidet som gjøres i Photocure, og et tydelig tegn på at retning og strategi i Photocure blir lagt merke til.

Burde gi en ny giv i aksjekursen til Photocure dette.

3 Likes

Selv er jeg i Nano og ikke PHO, og ser med en del skepsis på utnevnelsen av Egberts som styreforman. Ref en eller annen presentasjon jeg så av han for ikke så lenge siden…

Hehe, enig i at det er bedre for PHO enn for NANO tbh.

Det er jo litt urettferdig, for jeg tviler på at noen kan sette en finger på hva pho sitt styre har gjort feil i det siste. (om kanskje la hestdahl sitte så lenge)

Men alle hadde håpet på en med tilsvarende M&A track record som bravo som styreleder.