Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Brudd opp fra tekopp med hank, dette ser lovende ut fremover!

Nedgangen som har vært på lavt volum siden 48.8 er som den skal være i forhold til den formasjonen. Blir spennende å følge med i morgen, oppgang fra denne formasjonen drar gjerne godt opp : )

1 Like

Er det roboter som kjøper 10 og 10 ?

Var et ok rykk i dag, men skal sies at det ikke var rare volumet som ble utløst.

Omsetning på 2,9 millioner endte vi med.

Bare for å synliggjøre litt hvor ubetydelig volumet var:

image

Men relativt bra volum i sluttauksjonen og siste halvtimen. Krysser fingre! ; )

Ja hvis det holder seg på det nivået gjennom dagen i morgen skal jeg spille en annen melodi. :wink:

2 Likes

Hvorfor skulle PHO få til noe nå?
De har jo skuffet investorene i 10 år +++ nå.

Denne går igjen og igjen og det er høyst forståelig.
Når en har fulgt med i alle disse årene så blir en temmelig utmattet.

Når jeg ser tilbake på PHO så har investorene utsatt seg for stor (biotek) risiko og studiene har blitt gjennomført med stor suksess …og hva hender…ingenting.
Altså , investert med stor risiko…positive fase 2 resultater…og ingen avkastning.

Aldri mere PHO var mine tanker da jeg var med på dette .

Men spørsmålet er:

*Hvor finner en de beste kandidatene med største potensiaale og trolig fremtidig kursøkning?

Da må en finne disse møkka-aksjene som er sablet ned og hvor pesimismen er høy.
Psykologien er vel det eneste hva disse selskapene blir priset etter.

Så historisk…jo mere oppgulp og slakting jo lavere inngang.

Så hva er forskjellen denne gangen?

*Ny CEO fra US
*Stor satsing på US med betydelig investering i oppbygging av US-organisasjonen.
*Fase 3 resultater som med signifikante resultater beviser at BLC er langt bedre enn hvitt lys.
*refusjonsordninger på plass

Det hele koker ned til den enkeltes valg.
Tror en på at det nye PHO slår gjennom så investerer en og motsatt så holder en seg borte.

Photocure er et seriøst selskap som har bevist i lang tid at selskapet har noe å fare med og fortjener respekt.

Det hele er så enkelt som dette:
Greit å SE hvor kniven skjærer og pasienten føler seg nok litt bedre til sinns når ALL kreft er fjernet kontra forlate operasjonsbordet vel vitende at der fortsatt er kreft i kroppen.

synes dette er verdt litt ekstra peng fra pasienten også.

lykke til

4 Likes

Meget godt innlegg!

I tillegg til hva du skriver så er det et par andre faktum som vil prege oppturen i PHO; selskapet er gjeldfritt og det er et relativt lavt antall aksjer utstedt!

Dette gir selskapet handlingsrom, ingen risiko for emisjon og derigjennom utvanning av ens egne verdier, samt at antall aksjer vil påvirke utbyttenes størrelse når de kommer og at den økende verdien av selskapet vi vil få oppleve i årene som kommer skal fordeles på et relativt lavt antall aksjer.

PHO er en uslepen diamant, verken mer eller mindre. Og vi som er aksjonærer kan være meget glade over at vi oppdaget dette selskapet før rakettene ble tent. Jeg kom inn i det i juni 2018 og føler det som at jeg akkurat klarte å smette inn døren på polet for det stengte siste handledag før nyttårsaften. For å si det slik, boblene vil smake fantastisk i tiden som kommer!!

Nei, eg vil ha reprising i pcib først :joy:

neida, lever fint med dette å :chart_with_upwards_trend:

Dersom det skjer det jeg tror vil skje i PCIB, så vil vi oppleve reprising av PCIB i god tid før Daniel Schneider går på podiet for å presentere Q4 18 for PHO aksjonærene. Men la oss holde den tråden til PHO småprat. ;-))

spørs det LM
Hva skjer med kursen i PHO nå?

Omsatt for 5 millioner i skrivende stund, så det er en godkjent dag, men ingenting spektakulært.

Og alt for tynt volum til å i seg selv støtte opp under prosentvis oppgang de siste par dager.

CKursen går opp og det burde ikke være overraskende. Men jeg tror ikke vi vil se PHO virkelig ta av før vi kommer ut i 2H 2019. Utfordringen er at dette vet vi ikke for sikkert. Derfor ville jeg aldri ta sjansen på å gå ut av PHO i dag. Samtidig sitter jeg med ca 21% av min investerte kapital i PCIB og jeg ville heller ikke gå ut ab den på nåværende tidspunkt. I mine øyner er dette to særdeles potente aksjer på OSE, begge med en hinsides oppside, dersom alt slår til. Men som du helt sikkert er klar over, så er det ingen av oss som evner å se hva som vil skje med alle variablene som vil påvirke en slik utløsning.
Man må heller ikke undervurdere risikoen i å gå inn 100% i farmasisegmentet. Man bør ihvertfall ikke ha problemer med søvnen før man går inn, og helst ha såpass erfaring fra aksjemarkedet at man ikke mister den etter man har gått inn. For i farmasi kan man ikke underslå at der er risiko. Men jeg har valgt 80% PHO og 20% PCIB ettersom jeg anser risikoen å være betydelig mindre i PHO. Men dette er der helt sikkert mange ulike syn på. Jeg sitter nødvendigvis ikke på fasit. ;-))

2 Likes

Nei hvor haren hopper…si det.
En er ikke trygg noe sted som aksjonær.
Personlig har jeg stor tiltro på å følge snøffelen sine valg som er pcib og pho.
Det betyr ikke at en er garentert noe avkastning eller trygghet men dette valget har frem til dags dato vært det mest lønnsomme jeg noensinne har vært med på.

Men helt klart , personen du ser i speilet er den ansvarlige.

Børs er ikke noe spøk
Det er dødsalvorlig

Det som uansett er av det gode er at en er med på å skaffe menneskeheten bedre kår med kapitalen en setter inn i dette og det er da slett ikke verst.

Jeg dro en eldre dame opp av sjøen nede i småbåthavnen og da jeg hadde kjørt henne hjem så tok hun frem håndvesken , åpnet den og tok frem et stort rødt eple.
Det skal du ha fordi du er slik en engel…
Det er ikke alltid størrelsen det kommer ann på
Det er meningen som teller.

lykke til

3 Likes

Hvis vi kommer pent over kurs 48, så skal vi op og runde kurs 80 inden vi står i en ny situasjon

Kan du si hvordan kom du frem til 80?

Jeezes! Lavmål!!! Hvorfor må vi gjennom dette? …igjen og igjen… gi argumenter når du har meninger - et minstekrav! :tired_face:
Skriver han (ufo) noen gang noe fornuftig på forumet? :face_vomiting:

Nei vent litt… Ufo pleier ikke å ha denne skrivestilen… Ufo er jo Liang fra HO…
Hmm, får lese videre hva han har funnet frem nå da…

Fack! :lying_face: Gikk rett på! Sleip start med et av forumets beste click-bait! :rofl::+1:
Har alltid likt å lese dine bidrag! Takk for at du deler betraktninger av ulikt slag!
Siden dette er småprat tar jeg meg den frihet å samtidig slenge en takk i flere retninger, til alle som deltar både med analyser, fagkunnskap - enten det er regulatorisk eller medisinsk, graving, spekulasjoner, kritiske røster osv.

Avslutter på ekte (e)ufo(ri)-vis

Lykke til

4 Likes

Jeezes! Skjønner han ikke sarkasme en gang? Alle vet jo at PHO av 2019 er noe helt annet enn PHO av 2013, med ny besetning og ny strategi

Fack! :lying_face: Gikk rett på! Truth in humanity restored

3 Likes

Det var da voldsomt hvor aktive Photocure skal være i år da :sweat_smile::

2019 International Events

  • European Association of Urology , EAU, Barcelona ,
    March 15th - March 19th, 2019.
    eau18.uroweb.org/eau19/
  • American Urological Association , AUA, San Francisco,
    May 3th - May 6th, 2019.
    www.aua2019.org

2019 European Events

  • European Association of Urology , EAU, Barcelona ,
    March 15th - March 19th, 2019.
    eau18.uroweb.org/eau19/
  • Scandinavian Association of Urology , NUF, Reykjavik,
    June 5th - June 8th, 2019.
    nuf2019.is
  • ESMO 2019 annual Congress , EACR, Barcelona,
    September 27th - October 1st, 2019.
    www.esmo.org

2019 US Events

  • SWIU 8th Annual Clinical Mentoring Conference , Scottsdale, AZ.
    January 18th - January 20th.
    swiu.org
  • IBCU Grand Rounds: 2nd International Bladder Cancer Update , Beaver Creek, Co, January 23th.
    grandroundsinurology.com/ibcu/
  • Bladder Cancer Academy (LUGPA) , St. Louis, Mi
    February 28th – March 2nd, 2019
    bladdercanceracademy.com
  • Southeastern Sectional (SES) AUA ,
    March 13 - 16, 2019,
    sesaua.org
  • American Urological Association, AUA , San Francisco,
    May 3th - May 6th, 2019.
    www.aua2019.org
  • South Central Sectional AUA , Colorado Springs, CO
    September 25th - September 27th
    scsaua.org
  • Mid-Atlantic Sectional AUA , Pocono Manor, PA
    October 24th - October 27th
    www.maaua.org
  • Southern Society of Urological Surgeons , TBA
    October 2019
  • Western AUA Sectional , TBA
    November 2nd - November 7th
    www.wsaua.org
  • LUGPA Annual Meeting 2019, Chicago, IL
    November 7th - November 9th,
    lugpa.org
  • Society of Urologic Oncology, 20th Annual Meeting , Washington DC
    December 4th - 6th
    www.suonet.org
12 Likes

Ihvertfall ingen tvil om hvor støtet settes inn av vår nye CEO. Og når PHO lykkes i det amerikanske markedet, så vil selskapet ha finansielle muskler til å innta nye markeder. Men lykkes de i det amerikanske markedet på en slik måte at BLCC teknologien blir SoC langt raskere enn noen av oss i deg tror, så vil selskapet også komme i utbytteposisjon i løpet av 2020.

Og likevel surrer enkelte rundt og viser til selskapets historie og i fullt alvor mener at historien skal definere fremtiden, uten å ta høyde for alt det positive som skjedde i løpet av 2018. Vel, hva skal man si til det? Kanskje disse stakkars sjelene vil få tidenes tøffeste wake up call i løpet av inneværende år? Lykke til!

Men husk at dette er litt annerledes enn for de andre biotechene. Er nok mye av dette som er at photocure stiller med selgere på stand på alle mulige bransjekonferanser osv.