Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Vel ser så langt ut til at mange tar gevinst i dag, men rapporten overbeviste meg enda en gang over det langsiktige potensialet her. Håper flere oppdager det langsiktige caset nå. Tipper trading-range blir 40-50 for en periode.
Hvem vil ikke kjøpe PHO på 40 nå f.eks. ? :smile:

Ville vært veldig overraskende om 15% opp ikke resulterte i noe gevinstsikring, var jo ikke så voldsomt volum i går.

Enhver aksje som omsettes over 200 dagers er gull verd, og alt over 50 dagers er innafor.

2 Likes

Jeg skal nok ha mer et sted mellom 40 og 50. Tror rett og slett jeg ikke våger å vente så mye lengre med å øke en del i PHO

3 Likes

Hvis du har fulgt PHO en stund vet at du at det blir et hav av muligheter til å skaffe seg aksjer :slight_smile: Synd, men sant.

2 Likes

joda, men under 40 med den rapporten? tviler

En oppdatert analyse fra Norne vil vel ha utslag? De sa vel de måtte oppdatere sine estimater etter q1rapporten

2 Likes

Var veldig mange som visste at de skulle få kjøpe aksjer på 28 igjen og, men så bouncet den på 33 gitt. Rakk de å kjøpe på 40 på vei oppover?

2 Likes

Absolutt. Plutselig skifter det. Ingenting ville gledet meg mer.

1 Like

Sekundærnotering i USA

Photocure tror det er mulighet for å vekke større interesse blant investorer i USA, men at noteringen på Oslo Børs gjør det komplisert for amerikanere å investere.

– Vil gjerne tiltrekke oss flere amerikanske investorer for å øke omsetningen i aksjen. Det kan inkludere en sekundærnotering i USA, men det er også andre muligheter, sier Schneider.

Dette viser vel med all tydelighet at noe er på gang.
Volumet i aksjen er for lavt for en aksje som photocure hvor “vanlig biotech risiko” er borte vekk.

2 Likes

PHO er særdeles potent på disse nivåene. Kjøpte meg noe mer i går og rasket sammen noe penger til å øke ytterligere i dag. Når man ser på potensialet og de rammebetingelsene PHO etterhvert har fått i det amerikanske markedet, så er det underlig at markedet fortsatt priser PHO såpass billig. Men denne føler jeg meg rimelig sikker vil gi meg betydelig avkastning i årene som kommer. Så her måtte jeg bare gripe muligheten mens allmuen i Norge samt amerikanske investorer fortsatt sover i timen.

Vurderer også å kjøpe mer, men skulle likt å se en analyse av et seriøst megler firma. Har sett at analyser fra DNB gir ofte resultater. Er det noen på forumet som har kontakter til DNB eller andre og kan påvirke de til å komme med en analyse?

Hvor mange dager tok det etter Q4-18 før Norne oppdaterte kursmål og anbefaling ? De har vel signalisert en kommende oppdatering ?

1 Like

Går nok ikke å påvirke dnb til å komme med analyse. Har kontaktet de ifm revidering/kommentar på nano og trvx, får ikke svar fra analytiker. De gir beng i biotek, og Nel.

1 Like

PHO har jo ekstremt lav omsetning så kan forstå det, men folkeaksjen NEL burde jo være høyaktuell

For å være litt kritisk:
Dan nevnte i presentasjonen at omlag 40% av pasientene er i kategorien mid til high risk, som er “the sweet spot” for cysview. På bakgrunn av det, kan det tenkes at pasientgrunnlaget kun er 40% av det totale markedet som vi/photocure opererer med? Det kan jo f.eks forklare den lave brukerraten per scope.

3 Likes

Hvem vet, brukerfrekvensen er 75% i Danmark, og de får sikkert samme type kreft der.

5 Likes

En ting som man kan kjenne igjen i Photocure fra andre selskaper er dette at personene som fungerer best i en rolle ofte blir forfremmet til en annen rolle som de ikke nødvendigvis passer i, eller som man ikke kunne funnet noen andre til å gjøre.

I tech ser man støtt og stadig at toppselgere blir mellomledere eller salgssjefer, eller at gode programmerere blir type team leads eller prosjektledere. Veldig ofte helt feilslått, så jeg kjøper glatt Dan sin forklaring om at noen av de beste selgerene hadde havnet i andre roller og kunne settes tilbake på salg.

Forresten:

Dette tror jeg er en ganske moderat fremskrivning av Q2 2019.

En kan jo se litt på hvordan Q1 til Q2 utviklet seg i fjor, jeg tror i år blir minst like bra.

9 Likes

Det selges ned…
Neste kvartal antar jeg vi går ca i null (Jeg tror på en liten pluss).
Av Q1 rapporten ser jeg at “cost of goods sold” er 7% av cysview inntektene hvor PHO står for salget selv. Dvs at når vi snur i pluss vil omtrentlig all omsetningsøkning i US gå rett på bunnlinja. Jeg antar da at salgsorg i US nå er mer eller mindre fullt oppskalert.
Alt kommer da ned til om man tror på fortsatt vekst utover 2020 tallet eller ikke.

2 Likes

Regelrett deprimerende å registrere hvor enkelt MW har fått det.

1 Like
2 Likes