Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

dagsfersk? står 17.mai ihvertfall : https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/112646-urology-experts-publish-guidelines-for-best-use-of-blc-with-cysview-in-the-surveillance-of-bladder-cancer.html

5 Likes

Er det bare jeg som blir fullstendig rystet av hva enkelte skribenter på HO klarer å lire av seg om dagen? Det er ikke rart at kursen ikke går noen veier om småaksjonærer bruker dette forumet som opplysningskilde. Minner mer om en gjeng tastaturkrigere fra vg debatt enn investorer.

2 Likes

Hegnar er mer stedet for baissing og haussing alt ettet hvor mye aksjer en selv har og ønsker. Pho trådene var ganske gode på det forrige forumet. Ikke nå. Langt mellom gode innlegg der.

Edit. Mulig man kan bruke det til korte trades med suksess.

Nei, det er direkte rystende hvor primitivt nivå enkelte ligger på.
Flere av de på HO er særdeles flinke, men blir dessverre overskygget av et lass med halvt psykopatiske tendenser.
Men jeg tenker at dem får bare styre på, vi har det betydelig mer saklig her på Tek samt fb gruppen.
Et annet moment er at de negative uten argumenter klarer ikke stoppe PHO sin fantastiske utvikling.

1 Like

Litt synsing om PHO.

Hvorfor skal PHO oppnå suksess nå når de ikke har klart dette på flere 10-år?

Et godt standardspørsmål

1. Strategi er endret (fra forskning til salg)
  2. Selskapet har ikke gjeld
  3. selskapet har kapitalreserver
  4. selskapet har inntekter som tilnærmet gjør at selskapet går i ballanse.Dette selv om det satses massivt i US.
  5. CEO er byttet ut
  6. Selskapet har “trimmet” organisasjonen i norge
  7. Selskapet satser “fullt” på vekst i US
  8. selskapet har gjennomført en fase3 clinical trial studie som uomtvistelig med signifikante data slår fast at selskapets teknologi innen blærekreft området har store fordeler menneskelig , resultatmessig og økonomisk ift dagens soc behandling.
    Det er gjennomføringen av denne studien som starter “tiden” på nytt for photocure og det som har skjedd før kunngjøringen av dataene for denne studien har lite relevans for fremtidig utvikling.
    (et annet selskap dette gjelder for er BP med sin sårsalve. mange år er “kastet bort” og det blir vel kanskje tvilsomt noe gjennombrudd før clinical trials studien fase 3 foreligger)
    Før denne fase 3 studien fra PHO forelå så var meningsutvekslingene bare påstander (selv om alle så at blålys fullstendig utdanket hvitlys). Grunnene kan også være at enkelte grupper i sykehussystemet i US var best tjent med situasjonen som den var.
  9. Teknologien har vært lenge på markedet slik at der er ikke noen safety bekymringer
  10. Det er bevist at flere lever lenger når det brukes blålys kontra hvitlys
  11. Alle godkjenninger og refusjonsordninger på plass
  12. Ny scope teknologi (fleksible")?
  13. Ekstrem opmerksomhet i media i US(nesten daglig nye artikler)
  14. Pasientorganisasjonene foretrekker og forlanger blålys og ikke hvitlys
  15. blålys ser ut for i tillegg til påvisning av kreften også å ha terapautisk (behandlende) effekt.
  16. CEO ønsker mere volum i aksjen og signaliserer muligheten for notering i US
  17. PHO fører selv (alene) teknologien gjennom testing/godkjenning og markedsføring/utplassering i felt.
    Altså , så går inntektene uavkortet til selskapet.
  18. Der blålys-teknologien er mest effektiv kontra hvitlys teknologien er i den farligste kreftvarianten.
  19. Brukerundersøkelser viser at pasientene gir meget positiv tilbakemelding for behandlingen
  20. PHO er ikke bekymret for konkurranse (veldig høy teknologisk barriere mot kopi-varianter som vil koste store summer og høy risiko å kopiere og lang tid å utføre).Som CEO uttalte , egner seg dårlig til kopiering.
  21. Økonomiske modeller antyder stort vekstpotensiale i mangen år fremover.
  22. typisk kommende utbytte selskap?
  23. Myndighetene i US vil spare store beløp dersom blålys blir ny soc.
  24. Nedslagsområde for teknologien – hele verden
  25. Vi står i startsgropen for realisering av denne teknologien og får som aksjonærer tilnærmet hele oppgangen med oss som aksjonærer.
  26. Risiko for å bringe denne teknologien til markedet sammenlignet med ordinært bioselskap nærmest fraværende (den er og har vært lenge på markedet)

“Kan det være det neste tomra” :bomb:

*Det er intet mindre enn imponerende det vi ser skje i Photocure i disse dager.
Svært skjelden kost at et lite norsk biotek- selskap alene (uten bistand fra BP) fører et medisinsk produkt ut på “verdens-markedet”

15 Likes

Ikke værst, klarer du å lage en tilsvarende negativ liste? Det kan være en nyttig øvelse. Forhåpentligvis finner man ikke 25 punkter der.

4 Likes

God liste som virkelig viser hvilken vei dette burde ta. Jeg tror grunnen til at kursen ikke har tatt av enda er historien til Photocure, ikke alle som tørr å gå all inn noe som igjen gjør at den blir veldig volatil og herjet av trippende småaksjonærer. Veksten er uansett imponerende formidabel, og på et eller annet tidspunkt vil «alle» se at dette går veien.

1 Like

Kunne det være en ide for Photocure å inngå avtaler med sykehus om å subsidiere scop mot å ta en høyere pris for Cysview ?

2 Likes

Flott innlegg UFO.

Det å sette opp en liste med negative faktorer kan også være fint, men samtidig like vanskelig som å liste opp positive faktorer ved røyking .

1 Like

En kan selvsagt lage en negativ liste også men må vedgå at som optimist så fordrer det mere , kanskje bare menneskelig? :grin:

Alternativt kan en si seg uenig i de punktene på listen slik den er.
Listen er selvfølgelig ikke komplett.

Når det kommer til å opprette en negativ liste så går den historien som hær.

Uansett negative forhold innen selve utviklingen av teknologien så må resultatene verifiseres.
Dette betyr at utvikles det andre løsninger så må en kunne observere hva som skjer inne i blæren.
Bruker en hvitt lys så er en jo "halvblind anyway , så for deteksjon (første gang eller etter en hvilken som helst behandling , så må en bruke blålys.
Eneste unntak er dersom noe helt nytt bedre enn blålys kommer på markedet.
Finanskriser , galne presidenter , atomkrig , gammaglimt , metoritter , uvennlige ailiens , sorte hull osv er jo generelle show-stoppere og ikke PHO spesifikke. :grin:

1 Like

Hvis jeg sitter på med andre i bil når det er mørkt foretrekker jeg at de kjører med skikkelig lys. Jeg liker å leve.
Det ville ikke vært mindre viktig at kirurgen som bestemmer over livet mitt ser hva han gjør.

1 Like

helt enig
det er i dette lyset en ser hvor kynisk systemet er som tviholder på gammel utrangert teknologi.
Misstenker hele greia er sterkt påvirket av at noen i systemet er best tjent med at alt forblir som det har vært.

Det som også er litt interessant er at motargumentene mot blålys er at det må bevises at en lever lenger , altså at fase3 studien ikke er nok.

Sett i det lyset så er jo følgende melding meget aktuell

1 Like

Har man lyst til å tiltrekke seg nye investorer til pho tror jeg en liste sombåde inneholder positive og negative momenter vil bli tatt mer seriøst av mange. Dette gjelder ikke bare pho men for alle aksjer. Et nyansert syn tror jeg vinner i lengden.

Når det er sagt er jeg meget positiv til pho på langt sikt og vil nok øke enda mer på rundt 40 hvis den kommer dit. Passe godt lastet for øyeblikket.

3 Likes

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/112646-urology-experts-publish-guidelines-for-best-use-of-blc-with-cysview-in-the-surveillance-of-bladder-cancer.html

Veldig bra

Da repeteres det ennå en gang at noen pasientgrupper skal ha 4 doser på 12 mnd.
Første «nr 2 dose» settes nå i Q2. Dette blir et helvetes godt kvartal, og det første der vi kan ane konturene av «rentes rente effekten».

Når anbefalingene er så sterke vil jeg tro at sykehusene tar dette innover seg, spesielt for å sikre seg juridisk. Kan bli meget stygt om noen går til sak i etterkant hvor et sykehus har trosset anbefalingene.

3 Likes

Olympus kommer til å fortsette med å samle inn data for å vise at NBI er konkurransedyktig mot blålys.

Immunterapi blir utredet for blærekreft.

Det kommer blodprøver som kommer til å ta en rolle i surveillance og redusere markedet for flex skop en smule.

3 Likes

“Immunterapi blir utredet for blærekreft”

Man er like avhengig av BLC fordi om en behandler blærekreft med imunterapi.
En må jo se hvorledes kreften utvikler seg i blæra og om den er borte eller der er små kreft -rester som har overlevd behandlingen , altså like avhengig av BLC.

“Det kommer blodprøver som kommer til å ta en rolle i surveillance og redusere markedet for flex skop en smule.”

Samme svar som over.

Uansett hvorledes behandlingen utføres så er en avhengig av å se resultatene av behandlingen I BLÆREN.
Altså , en kommer ikke unna blålys.

Eneste måte å komme rundt blålys på er dersom det blir utviklet et bedre og sansynligvis anderledes system for å se kreften i blæra.

1 Like

Det var nok bare en oppfordring til å få frem noen kritiske punkter. Og som man ser ble det en kort og dårlig liste.

Blærekreft er vel også den kreftformen som fungerer dårligst mtp immunitet. Ingen angrepspunkter rett og slett.

Edit
@ufo

Fin liste
Kunne du fått presset inn 5 års OS inn på listen?
Og kanskje refusjon i Australia fra 1 mai 2019

1 Like

Vet det høres tåpelig ut , særlig når en lider av en mild depresjon å hevde at en har problemer med å finne negative forhold ved photocure , men jeg er simpelten ikke i stand til å se noen red flags.
Da ser jeg bort fra det som har vært og konsentrerer meg om nåtid og fremtid.
Slik sutring som …de har ikke greid det før , hvorfor skal de klare det nå…dette uten konkret henvisning til et eller flere problemer blir bare dumt.

Så oppfordringen blir til alle og enhver…sitter du på red flags i pho ? , del dem gjerne.

Skal anbefale min kone å bruke sparepengene sine på photocure så er oppriktig glad dersom der er forhold som ikke er så positive blir belyst.

1 Like

Mange positive momenter på listen og en veldig fin oversikt!

Jeg tror det er helt avgjørende at PHO har ansatt Dan Schneider. Jeg tror han er riktig man til å lede PHO i et vanskelig amerikansk helsevesen. Han virker både selvsikker og ambisiøs på selskapets vegne.

3 Likes

Please do.
Viser det seg at BLC er bedre i de studiene, så er jo det spikern i kista for den debatten blant leger, klinikker, KOLSs og investorer.

2 Likes