Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ja, dette er kjekt å notere seg at Photocure havner på trykk stadig flere steder.
Sendte i vei en mail til Schneider nettopp hvor jeg skryter av at selskapet nå er betydelig mer framoverlent på den informative/opplysningsmessige/salgsmessige siden og ber dem fortsette med det og gjerne øke presset enda noen hakk til.
Poenget mitt med dette er at når resultatene nå snart virkelig kommer vil PHO da få automatisk jevnlig spalteplass.
Akkurat dette er selvopplevd som Nel aksjonær. Der har de en svært karismatisk CEO som selger selskapet for alt det er verdt, stikker hodet fram overalt og er hyper aktive på spesielt Twitter. Nå får dem ukentlig omtaler selv ved den minste nyhet på Hegnar, E24 etc og det sies at all PR er god PR.

6 Likes

det går rett vei med schneider ved roret. med tiden vil medier fokusere på norsk selskap med verdensledende biotekselskap som er i markedet. med dagens fokus på kreft og det offentliges vegring for bruk av dyr kreftmedisin gjerne produsert av utenlandske selskaper vil Pho få sin del av medienes oppmerksomhet med tiden. bra du er talerøret for oss @Rodjer!

3 Likes

Det finnes nok flere enn meg som har dialogen med han, men jeg har fått et vanvittig bra inntrykk av Schneider. Han virker å være meget kunnskapsrik, lojal, energisk, opptatt av aksjonærene samtidig som jeg tror at han fortsatt trenger noe tid på å forme selskapet slik han vil ha det.
Han er amerikaner med lang fartstid i bransjen, han kjenner helsesektoren der over bedre enn de fleste og vil nok vise at han fortjener lønnen sin.

7 Likes

Synes absolutt det virker som om han begynner å finne sin plass i selskapet, virket mer komfortabel på kvartalspresentasjonen og.

Fremdeles early days

3 Likes

Har hatt aksjer i Pho, fra mai 2018,(og i en særdeles sorgtung periode, i mine unge år)vært fra 62 000 aksjer og nedover(men langt fra ut)

Takk til F på HO!!(som fikk meg inn igjen)

Har nok tatt « litt mer tid», enn jeg trodde, i august 2018.:joy:

Spørsmålet mitt er: Hvor og når bør/vi se forløsningen/ketchup-effekten? (jeg har selv stadig utsatt den)(men venter)

Mange snakker:2.q, noen 3q?

Når skal vi gi opp?(eller gi gass):+1:

Hayen snakker om akselererende vekst, så langt passe godt(nokså godt,1q)

Mitt spørsmål til dere (og som jeg har spurt Dan om, og ikke fikk et godt svar på)(kvartal/Q/a) er: hvorfor er brukerfrekvensen på allerede operative(viktig, da kan vi se bort fra innkjørings problemer/opplæring/etc)
scope, så himla lav??

Det skjønner jeg ikke?

Men at scope på sykehusene(top 50 MSA,), som roser behandlingen opp i skyene, ikke bruker de oftere, er verre å skjønne!!!

De som kan svare på det spørsmålet, hører jeg gjerne fra​:smile::+1::ok_hand:

2 Likes

Jeg tror Pho kommer til å gå i mye av den samme bane som Nel. Mer og mer artikler, omtaler, en CEO som bruker alle anledninger til å markedsføre Pho. Så kommer kursen i selskapet til å etablere seg på et nivå vi fortjener. Mye mer enn der vi er idag,
tålmodighet er nøkkel i Pho. Dette selskapet er en tygg havn slik jeg ser det.

2 Likes

En mulig inflection Point er Q3 presentasjonen om et halvt år.

Akkurat nå regner ganske mange med at q2 blir et bra kvartal, mens Q3 etter mønster fra årene før oss blir en del svakere på grunn av sesongeffekt.

Så Q3 blir på en måte det første kvartalet der photocure virkelig kan slå til og overraske på oppsiden

3 Likes

@Manus

Jeg tror helt konkret nye guidelines var det som skulle til.
En STERK anbefaling kan ikke sees bort ifra.

5 års overlevelsesdata burde også være nok til å overbevise de fleste urologer.

Dette kom nå i Q2.

2 Likes

Jeg er nok ikke den rette til å gi deg svarene på det du etterspør, synes Hayen sine grafer viser en klar oppadgående trend.
Det som er viktig å ha i tankene er at antall utplasserte skop ved utgangen av 2017 var 104 stk., mens det ved utgangen av 2018 var 157. Altså en rimelig bra økning. Min subjektive tanke er at det for alle klinikker vil ta noe tid å komme ordentlig igang, få fart på bruken og derfor tror jeg at for mange av utplasseringene i 2018 vil vi først se stor vekst i bruk nå i 2019.

Men har satt opp litt tall for å se utviklingen fra q1 2017 og fram til og med q1 2019:

Q1 2017 10,0 mill 89 skop 112,359/skop
Q2 2017 10,9 mill 93 skop 117,204/skop
Q3 2017 11,3 mill 96 skop 117,708/skop
Q4 2017 10,2 mill 104 skop 98,076/skop
Q1 2018 12,7 mill 113 skop 112,389/skop
Q2 2018 16,1 mill 128 skop 125,781/skop
Q3 2018 16,5 mill 137 skop 120,437/skop
Q4 2018 18,4 mill 157 skop 117,197/skop
Q1 2019 21,2 mill 171 skop 123,976/skop
Q2 2019 26,0 mill 189 skop 137,566/skop???
Q3 2019 28,5 mill 204 skop 139,705/skop???
Q4 2019 33,0 mill 222 skop 148,648/skop???

Ikke veldig tydelig å se kanskje her, men dersom en mater disse tallene så vil en på et diagram få ut en stigende trendlinje.
Og når Schneider forventer minimum 60% vekst i 2019 og 2020 for å oppnå guidingen kan en lett skjønne hvor dette bærer framover.

3 Likes

Har også trua her, bare de har kontroll på utgiftene så kommer det til å vises på bunnlinja også. Venter fortsatt på ketchupen, men har god tid. :slight_smile:

3 Likes

Utgiftene har de veldig god kontroll på. Den økte satsingen de flagget tidligere gjorde mye mindre utslag enn jeg hadde fryktet da de hovedsakelig flyttet gode selgere fra administrasjonen over til salg. Litt fremover kan jeg tenke meg at flere ser etter tryggere alternative sektorer da handelskrigen pågår, oljeprisen presses og lakselusen herjer. Fint å sitte med PHO nå for tiden :+1:

1 Like

Fint å sitte i ett selskap som er i akselrerende vekst i disse ustabile tider

1 Like

Ser at du her har brukt omsetning i US delt på totalt antall scope utplassert. Den grafen viser retningen den. Men jeg tviler på at eksempelvis at alle 171 scopene i Q1 19 bidro til omsetning av Cysview.

Jeg tror kanskje at tallet som fremkommer på oversikten lagt ut på cysview.com ville gitt et mer korrekt bilde. Ettersom dette er en oversikt der interesserte pasienter og pårørende kan gå inn og finne ut hvilke sykehus/klinikker som tilbyr BLCC teknologien. Følgelig kan ikke den siden vise scope som er utplassert men som enda ikke er kommet i operativ drift.
Rett nok er det heller ikke alle sykehus som ønsker å stå på den oversikten, uvisst av hvilken grunn. Så dersom man bruker den oversikten vil man trolig komme i skade å dele på for få operative scope. Men det vil uansett gi et mer korrekt bilde enn om man bruker samtlige scope som er utplassert. Og den feilen vil trolig bli større og større ettersom utplasseringen av scope høyst sannsynlig vil akselerere enda kraftigere i kvartalene som kommer.

Men du som har så god kontakt inn til Dan Schneider, kunne du ikke forhørt deg om det var mulig at de i kvartalsrapportene ikke bare rapporterte hvor mange scope som var utplassert, men også hvor mange scope som var i operativ drift? Det vil gi oss aksjonærer en bedre oversikt over hvordan brukerfrekvensen utvikler seg. Noe nøyaktig tall vil det uansett ikke bli, men det vil gi oss en bedre indikasjon.

2 Likes

Vet ikke om denne har blitt delt her tidligere:

8 Likes

Kjempebra Solvoll

Her reklameres det bra for Flexi og hele pakken. Også 5 års overlevelse.
Gull

2 Likes

Jeg delte den her for et par tre dager siden, men en god ting kan ikke gjentas for ofte.
Virkelig bra!

4 Likes

LM,
Det er jeg helt enig med deg i, en meget forenklet framstilling gjort på 10 minutter bare for å vise retningen.

Det kan jeg selvsagt ta videre med Schneider at det er et ønske, tror ikke akkurat det er formidlet til han tidligere.
Skal se om jeg kan få gjort det eller via en annen på fb som også kommuniserer med Schneider. Må passe litt på så en ikke overøser med mailer, frykter han kan gå lei.

4 Likes
6 Likes

@Rodjer

Kommer ikke helt over den artikkelen om St. Marys

Vet du når de først ble oppført i Cysview? Eller er de oppført?
Denne artikkelen viser jo at de også har handlet Flexi, og ikke minst at de har ALL intensjon om å bruke det.
Og ikke bare det. De vil bruke det på overvåkning av pasientene livet ut.
Dette er en del av taktskiftet definitivt.

Edit
Det skulle bety 12 doser Cysview pr pasient på St Mary`s på 5 år.
Det er hvis de ikke får tilbakefall. Får de tilbakefall så er det operasjon og tilbake på 3 mnd intervall. Dvs enda flere doser første 5 år. 14-15 doser.

4 Likes

Ja, de er oppført og har vært det helt siden jeg startet å følge Cysview siden regelmessig(juni 2018)

Men jeg er usikker når dem skaffet seg rigid skop, mulig de kommer inn på det i dette intervjuet:
https://www.stmaryhealthcare.org/body.cfm?id=557499&action=detail&ref=158

https://www.stmaryhealthcare.org/how-is-bladder-cancer-diagnosed

2 Likes