Flott
Så da kan vi vel konkludere med at de nå har gått til anskaffelse av Flexi i tillegg til det Rigide de har vært oppført med i snart ett år.
Flott
Så da kan vi vel konkludere med at de nå har gått til anskaffelse av Flexi i tillegg til det Rigide de har vært oppført med i snart ett år.
Det var hvertfall min umiddelbare tolkning da jeg leste artikkelen.
LM,
Jeg har nå fått svar fra Schneider angående ditt spørsmål.
Mitt spørsmål var som følger: Er de 171 skop oppgitt på Q1 å betrakte som operative og i bruk?
Svar: Oh yes absolutely. We don’t claim a sale until the scope is installed and in use
For min del betyr det at:
De 14 skop som ble installert i Q1 vet vi lite om bruken av da 2 av dem kan ha vært i bruk fra januar, 4 fra februar mens de 8 siste kom i bruk en gang i mars.
Jeg er også sikker på at det tar tid å få opp farten på skopene rundt om på klinikkene grunnet endring av rutiner, opplæring etc. Bruken kommer rimelig sikkert etterhvert, men den må definitivt opp. Men det er samtidig viktig å huske at det nå siden 2018 har blitt installert veldig mange nye skop.
Hvert scope med snitt i underkant av 1 gang pr uke.
Det er logisk at nylig installerte scope ikke er i full drift, men her må frekvensen opp.
Schneider snakker om å knytte flere urologer opp i mot samme scope, så her ligger det mye oppside.
Litt oppdaterte charts og diverse:
Fint at vi nå endelig begynner å fylle på i nordvest:
Veldig flott, takk for deling.
hehe, er mange artikler om BLC om dagen, så er lett det går litt i surr
Men denne ser jeg ikke her :
https://www.bayfront.com/news-room/venice-regional-bayfront-health-adopts-innovative-14709
Dette var en flott dag for oss PHO aksjonærer! I et så surt børsklima er det helt fantastisk med en så pen oppgang som vi fikk i dag
Helt enig og det virker som noen nå vil inn og er villige å betale for det. Omsetningen er lav, men ikke lavere enn på det jevne og auskjonen igår kunne tyde på at en kanskje litt større er på vei inn.
Tror vi nærmer oss et punkt nå hvor et eller annet kommer til å skje, håper med det at kursen nå setter fart på økende omsetning.
Tenker at en Norne og Edison oppdatering kanskje kan bidra med det. Burde være unødvendig da hvertfall jeg mener at selskapet idag er sterkt underpriset.
St.Mary skriver følgende:
«St. Mary is currently one of the only hospitals in the Philadelphia region to use this new technology in the operating room and the only urology office in Pennsylvania, New Jersey and New York to offer blue light detection for bladder cancer with the newly-approved flexible cystoscope.»
Ut fra oversikten på Cysview.com finner jeg at det er 14 sykehus som kan tilby BLC. Men av disse er StMary ett sv dem. Ut fra hva StMary skriver, så er det altså fortsatt 13 sykehus i dette området (Pennsylvania, New Jersey og New York) som ikke har flexiscope. Dette må da være det som Dan tidligere har betegnet som low hanging fruits.
Helt korrekt LM
Og jeg er overbevist om at disse må skaffe flexi for å imøtekomme de nye STERKE anbefalingene og Guidelines.
Tusen takk for oppklarende svar.
Men det viser jo at det pr nå er betydelig med ledig behandlingskapasitet på allerede utplasserte scope. En kapasitet som ikke PHO har kontroll på hva vil gi av inntjening i 2019/20. For å si det rett ut; inntektene kan gå rett til himmels dersom brukerfrekvensen tar seg kraftig opp utover i 2019!
Nå vil baisserne på HO raskt trekke den konklusjon at tallene viser at BLC møter sterk konkurranse og og potensialet for BLCC viser seg å være langt lavere enn det flere av oss tror.
Vel, i så tilfelle må sykehus og klinikker i USA drive handle dyrt sykehusutstyr i blinde. Det nekter jeg å tro.
Dan har redegjort for hvilke tungrodd byråkrati en salgsprosess må gjennom, fra prosessen starter og til en kjøpskontrakt er inngått. Ingen skal fortelle meg at sykehus bruker såpass mye tid og penger på utstyr de ikke har tenkt å bruke, men stue bort på et lager.
Nei, dette er utstyr som er anskaffet pga at sykehusledelsen er overbevist av sykehusets urologmiljøet at er et must i behandling av blærekreftpasienter. Noe som til de grader er understøttet av artikler i løpet av Q2, samt av de to siste meldingene som kom tidligere i vår vedrørende rettningslinjer for bruk av BLCC og sannsynlighet for overlevelse.
Jeg tror at vi kan komme til å oppleve en betydelig vekst i brukerfrekvensen de kommende månedene. Det er bare å glede seg.
Og ikke bare det. Men de nye sterke anbefalingene og vitenskapelige bevis på at det er 50% større sannsynlighet for å overleve de neste fem år dersom man blir behandlet med BLCC istedenfor WLC, vil også bidra til at den høye ledige kapasiteten på allerede utplasserte scope, vil utnyttet i langt større grad utover i 2019.
Kan den ledige kapasiteten på utplasserte rigide scope skyldes mangel på personell med erfaring og kompetanse til å betjene dem?
Eller er det noen forhold sammenlignet med hvit lys aperatur som er forbundet med smertefull gjennomføring?
Har sent mail til photocure med spørsmål om hvorfor den ledige kapasiteten på de regide skopene ikke er utnyttet men svar uteblir ser det ut for.
Resultatene man oppnår med BLCC kontra WLC er vitenskapelig dokumentert.
Refusjonsordningene er på plass for både TURBT som surveillance markedet.
Men en ting er innkjøring av utstyret, opplæring av tilstrekkelig med personell og få tune inn logistikken rundt nytt utstyr.
Et annet poeng er at man deler antall brukerdoser over samtlige scope som er utplassert. Jeg stor nok at dersom man hadde tatt et nærmere syn på situasjonen så ville man funnet at det scopene som ble utplassert før 2018 har en høyere brukerfrekvens enn de scopene som ble utplassert i 2018, som igjen har en høyere brukerfrekvens enn de scopene som er blitt utplassert i 2019. Altså vil vi ha en graf der brukerfrekvensen er høyest på de eldste scopene og lavest på de nyeste. Men når nå grafen over antall utplasserte scope blir stadig brattere og bratter, så vil vi også etterhvert, trolig allerede i 2019, se at brukerfrekvensen får en stadig brattere vekstkurve.
Men ettersom utplassering av nye scope akselererer kvartal for kvartal, så vil man aldri kunne oppnå 100% utnyttelse av scopene. For å kunne oppnå det må man stanse utplassering av scope og vente til innkjøirngfasen på de sist utplasserte er ferdig og brukerfrekvensen på disse er 100%. Men Jeg for etter ikke at vi noen gang vil komme opp i 100% utnyttelse av kapasiteten.
Er veldig enig i din beskrivelse av dette.
Tror du er helt Spot On!
Svært godt poeng Londonmannen, det er selvsagt mye mer trolig at brukerfrekvensen på scopene går opp med tiden, og ikke motsatt, i alle fall når vi snakker aggregerte størrelser.
“Et annet poeng er at man deler antall brukerdoser over samtlige scope som er utplassert. Jeg stor nok at dersom man hadde tatt et nærmere syn på situasjonen så ville man funnet at det scopene som ble utplassert før 2018 har en høyere brukerfrekvens enn de scopene som ble utplassert i 2018, som igjen har en høyere brukerfrekvens enn de scopene som er blitt utplassert i 2019. Altså vil vi ha en graf der brukerfrekvensen er høyest på de eldste scopene og lavest på de nyeste. Men når nå grafen over antall utplasserte scope blir stadig brattere og bratter, så vil vi også etterhvert, trolig allerede i 2019, se at brukerfrekvensen får en stadig brattere vekstkurve.”
Helt klart. Dette er et viktig poeng.
De siste to kvartal har antall scope økt med 25%. Det trekker ned gjennomsnittlig bruk betydelig.
På tross av det, så er den bortimot rekordhøy og økte i q1.
Morsomt at denne pafo har snudd til å bli en negativ «baisser» på HO. Tydelig at han for øyeblikket er ute av aksjen.
Det er sikkert flere som ventet at den skulle falle ned til 40 og kjøpe seg inn igjen, men det ser jo ut som at aksjen er i en langsiktig opptrend med stadig høyere lows