Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Gjorde et lite støttejafs på 1000 enheter på 48,90. Om flere andre her inne kunne gjøre det samme og få bort noen av disse småpostene så kanskje vi får etablert oss over 50 i løpet av dagen :slight_smile:

3 Likes

Pafo har, ut fra egne uttalelser, vært inne på TI og lest, men i sin visdom funnet ut at her på TI finner vi ut for mye selv. Altså, vi tolker den foreliggende informasjonen og trekker en del slutninger basert på hvordan vi mener visse trender er.

Det er tydelig at man kun skal ta brukerdosene og dele på det antall scope som til enhver tid er utplassert, og godta tallet som da kommer frem, uten å legge noe mer tanker/vurderinger til grunn. Vel, det må Pafo får gjøre så mye han vil. Men når enkelte gjør det og dermed ender opp med et svar som tilsier at brukerfrekvensen synker og følgelig brukes det mindre og mindre av BLCC, da blir det i mine øyne latterlig. Tallene for forbruk av Cysview viser jo med all tydelighet at bryuken av BLCC teknologien er på fremmarsj i USA. Det samme bekrefter utplassering av stedig nye scope. Hvordan noen da kan få seg til å konkludere med at bruken går ned, er mer enn hva jeg begriper.

Men det er ikke rart at enkelte investorer lar den ene gode muligheten etter den andre gå fra seg når de opptrer som blinde og ikke evner å vurdere den informasjonen som stadig tilflyter markedet gjennom artikler, twittermeldinger og børsmeldinger.

Derfor er det nok en del som kommer til å få seg noen ubehagelige overraskelser når vi kommer videre ut i 2019 og 2020.

3 Likes

Et godt råd; ikke heng deg for mye opp i hvordan aksjekursen hopper og spretter i det korte bildet. Det har absolutt ingen betydning for hva som vil skje i et noe lengre perspektiv. Jeg mener at kursen først kommer til å begynne å bevege seg skikkelig når investorene får seg forelagt Q2 rapporten og man med egen øyne må konstatere veksten i såvel bruken av eksisterende scope som utplasseringen av nye. Og sant og si vil jeg ikke bli forundret om vi ser antydninger til en mer positiv utvikling på bunnlinjen, selv om den nok ikke går i blått enda.

2 Likes

Jeg synes det er litt morsomt å se hvilke holdninger enkelte brukere har hatt rundt aksjen tidligere, og ser man på pafo så har han vært betydelig mer positiv tidligere. Blitt lei av å vente og solgt seg ut, for så å ville inn igjen? Da er det bare å betale prisen.

1 Like

Kjøpersiden er på fremmarsj, i dag tror jeg haren hopper nordover.

1 Like

For min del gikk jeg nå endelig lei på HO.
Det finnes for mange råtne egg der og med det mener jeg ikke kritiske røster, men rett og slett primitive og råtne egg.
Jeg er for at vi skal ha en voksen og ordentlig diskusjon/debatt og det er viktig at vi alle stiller kritiske spørsmål underveis, for intet er rosenrødt til enhver tid.
Men jeg har nå fått nok av personer som ene og alene har som agenda å ødelegge enhver fruktbar og konstruktiv debatt.
Her på TI virker det som flere har samme mål, nemlig at PHO skal kapre markedsandeler i USA og bli SOC. Da er det lite fruktbart å snakke om snøen som falt for 5 år siden, den har for de fleste smeltet bort nå.
De som eier aksjer i PHO nå har investert i et særdeles spennende selskap hvor veksten er formidabel. Vi har fått inn en ny CEO som kommuniserer tydelig og som har klart definerte mål. Vel tror man ikke på det så kan det være klokt å selge og heller putte pengene i banken eller i et annet selskap man har større tro på, ingenting feil med det.
Jeg har hvertfall om mulig, enda større tro på PHO nå enn jeg hadde sommeren 2018 og min tro, innlevelse og kunnskap om dette caset skal ingen få ta fra meg.
Flere av de skribentene som jeg lyttet til i starten på HO var blant annet BB og Snøffelen og det er en sann glede å se at hvertfall Snøffelen er å finne her inne.
Ellers må selvsagt den enkelte finne ut hva som er rett sted å være, men sålangt trives jeg hvertfall godt her på Tek.

10 Likes

Veldig bra Rodjer :+1:

En liten digresjon…
Så nettopp på TV2 Nyhetskanalen.
Der intevjuet de vår «venn og analytiker» Mads. Bedre kjent for sin eminente analyse av Pho i Hegnar.
Nå fikk han uttalelse seg om laks :joy:
Herregud. Verden vil bedras

2 Likes

Takk,

Haha, den Mads den Mads.
Den mye omtalte og famøse artikkelen fra han på Hegnar ødela mye og dere vil ikke tro hvor mange som var engasjerte i den saken i etterkant.
Beklageligvis endte det ikke opp med noe særlig i etterkant, hverken dementi eller ny artikkel. Men nå med Schneider på plass tror jeg ikke dette vil skje igjen uten en reaksjon.

2 Likes

Var det ikke “investeringsøkonom” han titulerte seg som? En tittel som gir inntrykk av at fyren har satt seg i de selskapene han omtaler. Men sant og si så var det skremmende å se hvor lite yhan hadde satt seg inn i PHO før han kom med sine bastante uttaleler. Det verste er at uerfarne, ukritiske investorer tror på det han kommer med og disponerer sine surt opptjente sparepenger i henhold til denne kroppen sine anbefalinger. Er det rart at mange taper penger på OSE og er skeptiske til aksjer?

3 Likes

Det positive med TI er at her er voksne moderatorer som tar grep når noen blir ufine og uhøflige på forumet. Det gjør at disse elementene som kommer for å lage kvalmt og som snur kappen etter hvordan de selsv er investert, har langt mindre handlingsrom her enn på HO. Ja, faktisk ser det ut som at det er fritt frem. På HO befinner jeg meg selv på en idiotliste som DTT har etablert. Ikke at det gjør meg noe, men det bare viser nivået til enkelte bidragsytere, om jeg skal kalle dem det.

2 Likes

Jeg kan ikke svare deg eksakt på dette LM, men slett ikke usannsynlig.
Ifbm mailen igår spurte jeg også om jeg kunne få knytte til meg en kontaktperson i Cysview, men den slukte han ikke uten videre. Dette med klinikkene er mer sensitivt enn jeg har sett for meg, i tillegg ville han ikke at selgerne hans skulle bruke tiden sin på slikt, de skulle selge.

Schneider skal gjennomføre det han har sagt han skal, det er det ingen tvil om.

1 Like

Takker for presisering av et svært viktig poeng poeng angående beregning av brukerfrekvens. Dette er det nok mange som ikke har fått med seg!
Dette er så vesentlig og viktig at selskapet selv gjerne kunne informert om det!

1 Like

Ser ut til at Edison har en oppdatering på estimatene for 2019 / 2020.
Oppdatert 23.05

3 Likes
5 Likes

Klinikk nummer 117 er lagt til på Cysview nå ikveld.
White Plains Hospital

Da er vi sålangt i Q2 oppe i 7 nye oppføringer, vi er “on track”

10 Likes

Jeg er ikke negativ til Photocure, og jeg er aksjonær og sitter med en god andel.
Jeg har likevel vært kritisk til en del av det som skrives på TI, selv om det er i en helt annen og bedre divisjon enn det som serveres på HO.

Det blir etter min mening veldig avgjørende hva Photocure nå får til med flexiscop i 2Q19.
3 installerte i 1Q19 var etter min mening en stor skuffelse.

Det enorme potensialet i USA når det gjelder uutnyttet bruksfrekvens er og blir et mysterium som jeg håper Dan Schneider snart klarer å gjøre noe med. Han forsøker, ved å satse på at flere urologer benytter samme scop. Det kan vise seg å være riktig bruk av kreftene .

Også i arbeidet i forhold til forsikringsselskapene bør det være verdt å sette inn innsats.

Enkelte mener at vi ikke skal kritisere selskapet og at Dan the Man har den kunnskapen som trengs. Håper dog at noen fra selskapet leser TI og gjør noe i forhold til konstruktiv kritikk.

BCAN kan for eksempel godt ha bedre info om blue light og behandlingssteder.

Hyggelig at det ser ut til å gå fremover med scoputplasseringen i 2Q19. Det kan være en positiv indikasjon på at det jobbes bra også på andre felt.

6 Likes

Merlin,
Jeg vet heller ikke hvorvidt det er PHO relaterte personer inne på TI eller HO, men det jeg vet med 100% sikkerhet er at det finnes flere i management som er i fb gruppen.
Av naturlige årsaker vil det ikke komme fram like mye kritikk/negativitet der som en kan oppleve på anonyme fora, men antar at dem plukker opp litt her og der.
Det finnes flere analytikere, journalister og store investorer på fb gruppen, men disse holder seg helt anonyme og mest sannsynlig bare observerer.

3 Likes

Interessant å se at den siste klinikken kommer i et område med flere andre BLCC utstyrte klinikker i nærområdet. Her er det tydeligvis en viss smitteeffekt som gjør seg gjeldende. Og jeg skjønner jo at det blir vanskelig å mangle on The Edge Medical equipment , når flere og flere klinikker i nærområdet kan tilby BLCC.

Og dess flere scope som utplasseres i et område, dess sterkere blir behovet for oppgradering på klinikker som kun tilbyr WLC.

Nok et tegn på den positive utviklingen BLCC teknologien er inne i.

1 Like

Enig i at utplasseringen av flexiscope i Q1. Nå får vi se hva som skjer i Q2. I den grad antall utplasserte flexiscope øker dramatisk tar jeg det som et tegn på at problemene som KS opplevde høsten 2018 og utpå vinteren 2019 med flexiscopene, hadde en betydelig negativ effekt på Q1 19 resultatene.

Men ettersom KS befinner seg i introduksjonsfasen av flexiscopene, så kan det også være andre faktorer som påvirker volumet. Derfor tror jeg det vil være for tidlig å felle noen endelig dom etter Q2. Dog tror jeg at vi får overraskende gode tall i august, både mhp antall nye scope utplassert, men også mhp salg av Cysviewdoser. For i den grad bruken av scopene fortsetter å øke, så vil sykehusene trolig øke lagerbeholdningen av Cysview. Noe som kan gis seg betydelige positive utslag på omsetningen.

2 Likes

Jeg tror ikke vi får en drastisk økning av flex før Q4 19.

Full refusjon fra Nov 18. Inkludering i guidelines Apr 19. PHO sier 6-12 mnd innsalg.

2 Likes