Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Ok,
Helt ok, bare lurte på om jeg hadde misset noe da jeg har vært mye på tur gjennom dagen.
Ja, men det mangler ikke på positive artikler, twittermeldinger etc. de har det blitt mange av etterhvert.
Det kjekkeste er egentlig når nye klinikker skryter hemningsløst på Twitter med tilhørende video når dem har anskaffet seg BLC, ikke ofte det skjer, men slår godt når det skjer.
Ellers får vi bare smøre oss med tålmod selv om det i seg selv er en dyd. Meget kjedelig og irriterende at kursen kjøres ned hver gang etter et par dagers oppgang. Men jeg tenker ofte tilbake til tiden som Nel aksjonær, mye sammenlignbart hva kurskødding angår. Viktig ikke å la seg vippe av pinnen når det er som mest frustrende, men stå hardnakket på det fundamentale og hvorfor en har investert i Photocure.
En dag vil det løsne for alvor her også og en stor forskjell mellom Nel og PHO er at PHO nærmest er i break even nå. Selskapet velger å toppsatse i USA med “overskuddet” for å gi aksjonærene betydelig mer tilbake.

3 Likes

Tror ikke ditt vaktsomme blikk mister noe sv betydning. Imponert over din evne å fange opp nye artikler og utspill rundt PHO. Er også takknemlig for arbeidet du legger ned, noe som kommer oss alle tilgode. Jeg føler også at du har den rette holdningen til å stå i kontakt med Dan Schneider. For det krever en viss fingerspitzgefulung dersom man skal beholde den kanalen åpen og ikke overlaste ledelsen med utidig mas. Den har tydeligvis du.

Forøvrig er jeg helt enig i at man ikke bør la seg forstyrre av kursutviklingen i det korte bildet, men heller holde fokus på det fundamentale som skjer i selskapet. Og der skjer det mye positivt. Før eller siden vil denne utviklingen også gjøre seg kraftig merkbar i aksjkursen. Vår tid kommer!!

3 Likes

Takk for det.
Ja, har fått åpnet en flott dialog med Schneider og forsåvidt også med Dahl og Hillestad også.
Hillestad bruker jeg kun ifbm oppdatering av aksjonærlisten mandager(mailer han dersom det ikke er gjort innen kl 10) samt problemer/utfordringer knyttet til Cysview og Dahl ifbm saker ala GF og påmeldingsfrist, artikler etc. Men Schneider står alltid på kopi.
Jeg prøver å være avmålt slik at Schneider eller de andre ikke går lei, det er en balansegang, samtidig som jeg er forsiktig med å dele hele mailer. Ikke at det står noe som ikke kan deles, men rett å slett for å holde dialogen mellom to personer på et fornuftig og lojalt plan.
Tror vi kan ha nytte framover av å ha lykkes med å opprette denne gode forbindelsen og all kommunikasjon med Schneider sålangt gjør at jeg føler meg svært komfortabel med han som leder for et selskap hvor jeg har satt mine penger.

11 Likes

i påvente av bedre tider så fant jeg denne fra idag: https://www.newswise.com/articles/renowned-urologic-oncologist-selected-to-lead-urology-bladder-cancer-program-at-nyu-langone-health…kanskje har noen lagt den ut her idag?..
Edit: dr Steinberg er ingen lettvekter innen urologi tydeligvis.

3 Likes

Flott den, del den på fb gruppen, dersom du vil forholde deg anonym tar jeg den

1 Like

du tar den @rodjer:)

2 Likes

Slutter meg til dette, tror facebookkanalen og Roger sin tette coverage av forskjellige forum gir en veldig ok kommunikasjonslinje mellom selskapet og retailcommunityet, så jeg tok meg den frihet og fronte facebookgruppen på den største gruppen på shareville. :slight_smile:

https://www.shareville.no/grupper/aksjer-med-stort-vekstpotensiale-i-nr-fremtid-217/kommentarer/photocure-er-et-norsk-biotech-selskap-som-gar-litt-under-rad-74794962

(Ser forøvrig jeg gikk på en smell og stavet roger sitt navn på Dan sin uttale. :p)

3 Likes

Savepig,
Det er flott.
Kanskje en dag kommer da vi trenger å stå samlet…

Skal ut en tur i terrenget(skog&mark) derfor kort svar nå

2 Likes

https://mailchi.mp/48acb35268c5/expert-panel-releases-consensus-on-patient-types-for-blue-light-cystoscopy-with-cysview?e=ebf3c0f4d4

1 Like

Det fleksible skopet på Oslo Universitetssykehus er vel for å behandle pasienter med etablert blærekreft poliklinisk.
Hematuri, så vel mikroskopisk som makroskopisk, gir vel ingen inngang der.
Nødvendig er det kanskje heller ikke.
Og rigid skop er neppe en førstelinje utredning, i allefall ikke for menn.

1 Like

Nei, men slik er det i USA også. PR må så er det i TURBT- og Surveillancemarkedet BLCC benyttes. Hvorvidt man kommer til å åpne opp for bruk av BLCC i First Diagnostic markedet er nok mer usikkert. Men skulle det skje så vil man vel snakke om et 30 mrd marked versus dagens 15 mrd marked. Men jeg tror PHO har mer enn nok å ta av i det markedet man allerede er inne i. I tillegg finnes det et enormt marked på utsiden av USA, Europa, Australia og Canada.

2 Likes

Såvidt jeg kan se beholder Norne sitt kursmål på NOK 56, men endrer anbefaling fra Hold til Kjøp.

Share price drop provides good entry point; impressive
US growth is set to continue
Photocure reported better-than-expected 1Q figures on May 14th. We
believe the company is well on track to continue impressing the market
with stellar US growth and believe the recent weakness in the stock price
is an attractive entry point. We thus upgrade our recommendation to Buy
at an unchanged TP of NOK 56/sh.

3 Likes

Å investere langsiktig på nåværende kurs virker som en mulighet med eventyrlig oppside og minimal nedside.
Selvsagt er det risiko forbundet med enhver investering, men her virker risk-reward å være helt fantastisk!

2 Likes

For min del var oppdateringen for Norne noe skuffende da jeg hadde ventet at de ville jekke opp kursmålet noen kroner, når det er sagt har de stadig vekk økt kursmålet:

Date Recommendation Target price (NOK)
29/05/2019 Buy 56.00
06/05/2019 Hold 56.00
25/03/2019 Buy 54.00
20/02/2019 Hold 55.00
14/11/2018 Buy 50.00
20/08/2018 Hold 48.00
26/07/2018 Hold 38.00
11/06/2018 Buy 37.00
11/05/2018 Buy 35.00

2 Likes

Jeg tror vi får la tiden gjøre jobben for oss. Det popper stadig opp artikler med positivt innhold om BLCC teknologien, det blir stadig utplassert nye scope og vi befinner oss fortsatt i begynnelsen i lansering av flexiscopene. Men etter at problemene til KS nå er lagt bak oss forventer jeg å se de første tegnene til akselererende salg av flexiscope når Q2 19 presenteres.

Inntil det motsatte er bevist beholder jeg troen på at aksjekursen vil begynne å røre på seg etter Q2 er presentert. De nærmeste ukene blir den vel liggende å surre rundt kr 45-50, dersom det da ikke skulle komme noe positivt nytt i denne perioden. Når vi kommer til månedsskiftet juli/august vil vi trolig se kursen bli påvirket av forventninger til Q2 resultatene.

Nyt livet folkens! Den lyse årstiden er her! Kom dere ut og nyt den før solen snur!

Bare spørs om ikke dette var anledningen MW har håpet og ventet på, en liten korreksjon.
Blir spennende å se shortregisteret i morgen ettermiddag, men my wild guess er at dem idag griper muligheten og dekker inn ytterligere.
Hva tror dere?

1 Like

Ikke umulig. Vil jo være lite smart av dem å vente noe særlig lenger. Etter mitt syn tviler jeg på at kursen vil falle noe særlig under kr 45,-.

1 Like

BioSyent Q1 2019. Dersom jeg hørte riktig mener jeg CEO sa at Cysview salget var opp 13% fra Q1 2018.

7 of 9 operational hospital sites re-ordered Cysview® in Q1 2019 resulting
in YoY growth
• 12 additional Canadian hospital sites in implementation or evaluation stages

http://www.biosyent.com/q1-19/#.XO51togzaUk
http://www.biosyent.com/q1-19/q1-19_pp.pdf (slide 5)

2 Likes

Nå venter jeg kun på US notering.
Det ville sendt de rette signalene fra ledelsen mht fremtiden.

Dagens podcast sitat fra Jonas om Photocure:
“har vanskelig for å se at det ikke blir succee”

Jeg er helt enig, mye positivt fra radforsk idag

4 Likes