Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

For å lage grove estimater over økt brukerfrekvensen USA, kan en gjøre følgende: Se på revenue i dollar, og dermed nøtralisere virkningen av endringer i valutakurser. Finne ut økningen i pris pr dose Cysview. Deretter at revenue pr første kvartal er proporsjonal med antall oppførte skop annet kvartal året før. Jeg har ikke tenkt å gjennomføre hele denne øvelsen,men kangi følgende tall. Fra første kvartal 2018 til førstekvartal 2019, økte USA revenue ca 70 %i NOK. Fra annet kv2017 til tilsvarende kvartal 2018, økte antallskop med ca 40 %. Dettte innebærer at samlet effekt av økt brukerfrekvens, prisendringer Cysview, og endring i valutakurs, summerer seg til i overkant av 20%.

1 Like

Det vil nok få en stor betydning, men allerede i Q2?

Ja, det tror jeg vi vil få se resultater av i Q2. Og selvsagt enda sterkere utover året.
Ta f.eks og titt over artikkelen fra St Mary! Der står det svart på hvitt at Flexi brukes, og skal brukes nå.

Det vil bety ca en 5-dobling i inntekter fra dette sykehuset.
Snøballen ruller nå.

2 Likes

Denne uken tror jeg aksjekursen i samtlige farmasiselskaper på OSE vipl være under press pga IPO i Ultimovacas. Flere innen rarmasisegmentet skal ha seg en lyttepost på kr 10k og de pengene må de fleste hente ut av posisjoner de allerede har i diverse farmasiselskaper.
Men dette er forbigående støy og ikke noe å få svettetokter av.

1 Like

Dagens kursbevegelser viste etter mitt syn at det i alle fall var en/noe få mindre aksjonærer som ville ut raskt - og det er ganske utrolig at en omsetning på 0.23 % av selskapets aksjer (uten noen nyheter) kan senke kursen med nesten 5 %…

1 Like

Med nesten 5% fra kursen som den var kommet opp til på ekstremt tynt volum. Easy come, easy go. All close over sma200 er insta terningkast 5.

2 Likes

Helt enig Savepig. Det som i tillegg har vært betryggende, er at oppgangen kommer på litt høyere volum enn nedgangen.

1 Like
2 Likes

TL;DR: De vil utvide styret med 2 ekstra medlemmer til neste valgperiode.
Hvorfor det, tro?
Edit: Ser det diskuteres i fundamentalt-tråden, så ingen trenger svare på denne. :slight_smile:

1 Like
3 Likes

Jeg får ikke dette til å henge sammen med det ledelsen skriver om f.eks EBITDA som først skal bli positiv mot slutten av neste år (men Edison tror på 24 mnok i år). Blir spennende å følge kvartalsrapportene fremover.

1 Like

holmes,
Nei, er enig i det og det er virkelig et spenningsmoment. Fortsetter den akselrerende veksten så får ikke jeg det heller til å gå i hop.
Jeg trøster meg med at det var Dahl som svarte underskudd i 2019 og ikke Schneider.

2 Likes

Igår etterlyste jeg Edison og Norne analysene og idag kom Edison vel på dagen 14 dager etter kvartalspresentasjonen.
Så får vi håpe at Norne gjengen ikke har glemt PhotoCure i deres hydrogen eufori, de virker å være totalt besatt av det for tiden.
Men jeg vil anta at dem har endel kunder som er aksjonærer i PHO og derav presenterer et ordentlig oppdatert håndverk.

2 Likes

Du snakker om triksing med kursen :thinking:
Er det MW som driver på?

Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 302 45,40 16:18:50 50 883 160
UNK UNK 8 45,30 16:18:48 49 581 159
UNK UNK 6 45,45 16:18:03 49 573 158
UNK UNK 14 45,45 16:17:03 49 567 157
UNK UNK 20 45,40 16:16:34 49 553 156
UNK UNK 17 45,45 16:16:12 49 533 155
UNK UNK 900 45,90 16:15:15 49 516 154
1 Like

En faktor som ledelsen ikke har kontroll på er brukerfrekvensen av hvert scope. Basert på omsetningen i USA gjennom Q1 og basert på 171 scope, uten å ta hensyn til at 11 var flexiscope, så utgjøre en brukerfrekvens på ca 1,2 pasienter PR scope PR uke. Dette er veldig forenklet, ,en dersom vi antar at et regid scope kan ta unna to pasienter PR dag, så blir kapasiteten 10 pasienter PR scope PR uke.
Da ser vi at der er en ledig kapasitet PR Q1 på 8,8 pasienter PR scope PR uke. Det utgjør en betydelig sum.

I dag kunne vi også lese at pasienter nå etterspør BLCC når de skal behandles. Det skjer Moe i USA for tiden! Positive vibber og noe som forteller meg St amerikanske blærekreftpasienter er i ferd med å bli bevisst BLCC teknologien og hvilke risiko man løper ved å la seg behandle med WLC.

Tenk bare hva du selv ville bedt om dersom det var mistanker om blærekreft. Selv har jeg sjekket opp at Haukeland har BLCC teknologien på plass. Betryggende for en bergenser.

1 Like

LM,
En spesiell artikkel du har i tankene?

1 Like

Londonmannen:

‘‘Tenk bare hva du selv ville bedt om dersom det var mistanker om blærekreft. Selv har jeg sjekket opp at Haukeland har BLCC teknologien på plass. Betryggende for en bergenser.’’

Du får vel ikke det du ville bedt om kun på alminnelig mistanke:

Fra Felleskatalogen:
Indikasjoner

Kun til bruk ved diagnostiske formål. Hexvix fluorescenscystoskopi med blått lys er indisert som tillegg til standard cystoskopi med hvitt lys som en del av diagnose, behandling og oppfølging av blærekreft hos pasienter med kjent blærekreft eller sterk mistanke om blærekreft.

1 Like

Har man blod i urinen og det ikke blir påvist urinveisbetennelse bør man ha god sjanse.

https://blaerekreft.no/om-sykdommen/tips-om-diagnostikk/

1 Like

Astrup
Nei, er klar over det og heldigvis er jeg ennå ikke kommet i en kategori som som har behov for BLCC. Men jeg var tilfeldigvis oppom avdelingen i et annet ærend, og da spurte jeg urologen hvorvidt Haukeland hadde BLCC, noe han kunne bekrefte. Han uttrykte seg svært positivt til både PHO og deres gjennombrudd i USA.

Men jeg synes det er greit å vite at denne revolusjonerende teknologien finnes i mitt nabolag, dersom det verste skulle skje. Håper selvfølgelig, som alle andre, at jeg aldri trenger å underkaste meg BLCC.

2 Likes

Nei, uttrykte meg litt klønete der. Det var ingen artikkel, men et innlegg fra focuss på HO der han viser til uttalelser Schneider kom med på Q1 presentasjonen:
« also at the European Association Urology in March, we had a main stage plenary session with presentation dine by Dr.Lotan on flexible cystoscopy in surveillance Market. During Q&A, he was asked about his use. He’s performed over 80 cases since the fall when he started. His message was very clear. He said,»Patients are returning for follow ups and demanding Blue Light Cystoscopy and Cysview». So even If he in his own thinking don’t believe that they would need Blue Light that they could actually get away with white light. The patients are now demanding IT, which is a great sign.

Så langt Dr.Lotan. Men jeg antar at flere og flere leger opplever nettopp dette. Vi snakker tross alt om en diagnose, som dersom ikke så mye som mulig, for ikke å si all kreften, blir oppdaget, så kan den kreften som blir oversett fortsette å utvikle seg og sette pasientens liv i fare, lenge før hva som kunne vært tilfelle dersom pasienten hadde blitt behandlet med BLCC og Cysview. Pasienter har nok fått med seg at det er 50% større sannsynlighet for å overleve de første fem årene etter behandling, dersom den blir gjennomført med BLCC isteden for med WLC. Jeg ville gjerne sett den pasienten som etter å ha blitt klar over dette fortsatt godtar at behandlingen blir gjennomført med WLC. Om han så gjør, feiler det trolig vedkommende mer enn bare blærekreft. For da må han sannsynlig være suicedal i tillegg.

1 Like