Helt ærlig synes jeg kursen i PHO reagerer forbausende lite på positive meldinger. Derimot er jeg enig i at det er ingen grunn for å hausse stemningen mot q2 men jeg tenker at det er innenfor å ha visse forventninger og det mener jeg man skal kunne ha i denne fasen
Forventninger har vi alle.
Jeg forventer total revenue på ca 55 millioner i Q2, opp fra 51,2 i Q1.
Håper jeg blir positivt overrasket
Q2 pleier å være relativt slapt. Det er Q4 som vanligvis drar i vei
Vi trenger ikke ekstrem vekst for at kursen skal kunne gå veldig mye i morgen eller om 6 mnd.
Det vi trenger er at PHO fortsetter å levere solid i form av omsetning/nye scope. På et eller annet punkt vil flere og flere i markedet skjønne at suksessen i USA blir eventyrlig.
Psykologi gir kursen motvind nå, men det kan snu til medvind når som helst.
Det var vel Q2 i fjor som sparket i gang den positive kursutviklingen i PHO
Den har ihvertfall stått stille (-2%) siden nyttår, så det ville være gledelig om vi fikk en reprise av september ifjor.
Det er akkurat poenget mitt.
Guidingen er mer enn nok til å gi en meget hyggelig reise i årene fremover
Og det er også litt av grunnen til at jeg synes det er fair at kursen ikke fyker av sted enda. So far so good med å levere på guiding, men det trengs enda noen kvartaler for virkelig å overbevise.
Enig !
Jeg tror kursen går etter Q4. Innen den tid har vi forhåpentlig hørt hvordan Dan skal gjøre aksjen tilgjengelig for amerikanske investorer også.
Ikke uenig. Men jeg tror det første blir Q2. Det er første kvartalet der problemene med flexiscope ikke burde ha effekt og der man kan håpe og se de første tegn til effekten Dan sine grep har fått. Det er også første kvartalet at vi kan ha forhåpninger å se effekten ny refusjonsordning fra 1 jan 2019. Det er også inneværende kvartal der vi har fått ekspertgruppene sine rettningslinjer for bruk av BLCC samt vitenskapelige bevis på at det er 50% større sannsynlighet for å overlevde de første fem årene etter behandling dersom man blir behandlet med BLCC isteden for WLC. Effekten av dette vil nok bli større utover i Q3 og Q4, men i beste fall vil vi kunne ane en viss effekt allerede i Q2. Uansett så blir det spennende.
Dette er grunnen til at jeg anser Q2 som meget spennende og som en potensiell utløsende faktor for at kursen virkelig skal begynne å røre på seg.
Uthevet er de fem kvartalene vi har etter at bedret reimbursement slo inn.
Det er ikke en ekstremt høy list jeg føler jeg har lagt i fremskrivning for Q2. (Kaller det fremskrivning heller en estimat, fordi det kun er pludring i et regneark, ikke spesielt avanserte tanker rundt det fundamentale.)
Alle positive overraskelser fra europa eller canada kan bidra fint.
Husk at det tar et par kvartaler å få scop i produksjon. Det er bl.a derfor jeg tenker Q4, ikke Q2
Ser at du er enig med meg i 55 mill i Q2
Men etter hva Dan har sagt, så rapporteres ikke scope som utplassert uten at de er satt i operativ drift. Men en ting er at de er satt i operativ drift, noe annet er det at de er kommet opp i speed og utnytter størstedelen av sitt potensiale. Og jeg antar at dette kan ansees som en bølge der de eldste scopene er kommet opp i speed, mens de sist utplasserte er såvidt kommet i gang med å ta unna pasienter.
Men uansett, så vil veksten tilta i styre etterhvert som tiden går. Og det påvirkes av to faktorer; antall scope som produserer og hvor høy brukerfrekvens det er på det enkelte scope. Den første får vi data på ved hvert kvartal, den andre har vi ikke innsyn i.
Helt riktig LM.
Svaret fra Dan kan ikke misforstås, " alle 171 skop som ble rapport installert hittil inkludert q1 er operative og i bruk"
Når det er sagt er jeg enig i at de siste nok ikke er oppe i normal fart enda, det kan nok ta noe tid på enkelte klinikker.
Og for å gjenta Schneider sitt svar da jeg spurte om installerte skop(rapportert antall ved q presentasjonene) er operative og i bruk svarte han følgende:
Oh yes absolutely. We don’t claim a sale until the scope is installed and in use
Interessant å se knekken man får ved Q4 17 som bekrefter det vi hevder vedrørende taktskiftet som kom samtidig med en ny forbedret refusjonsordning PR 1 Jan 18.
Jeg tror bi vil kunne se en ny knekk ved overgangen Q1 Og Q2 2019 pga refusjonsordningen for surveillancemarkedet som trådte i kraft 1 Jan 2019. Årsaken til at knekken ikke kommer ved årsskiftet tror jeg vi kan tilskrive problemene man hadde ved introduksjonen av flexiscope.
Volumet er jo mildt sagt elendig. 2,4 mill i dag.
Når aksjen i tillegg svinger mye skal man kjenne PHO svært godt før man går inn med store penger.
De som beveger kursene nå er bare småfisk. Det må skje større ting i aksjen før den kan starte den virkelige oppturen.
Mulige triggere er :
- Notering i USA
- Overskudd
Jeg tror ikke det skjer noe særlig før etter Q4.
Men om 2-3 år går det forhåpentlig langt raskere oppover.
Da kommer også media.
installasjon av flexi skope
plugg i kontakten.
Er der forskjell på rigide og flex installasjoner?
er der ikke hjul under flexi skopene
Ja det er vel ikke det mest oppsiktsvekkende anslaget.
Tror at folk undervurderer nye guidelines, og hvilken betydning det vil få for frekvens.
Den som lever får se ved Q2.