Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg er ikke veldig skvetten når kursen ikke faller selv om shorten øker. Det betyr at det finnes godt om kjøpere.

1 Like

Enig.
Kursen har vel i praksis ikke falt stort i det hele tatt disse dagene hvor dem har pælmet ut 350k.
Vi er til tross for shorternes innsats fortsatt 7-8 kroner over emikurs.
Gleder meg til at topp20 strammer til noen knepp til​:joy::joy:

1 Like

Lurer på om de setter shortmengde i forhold til hva de opererte med sist? 350000 i short ville fått kursen til å ta svalestup tidligere. Kan hende de gambler med en covid-19/S&P kræsj?

Foreløpig ikke noe skremmende å se på det tekniske enda. Men følger nøye med for karakterendring.

1 Like

Short øket litt på onsdag:

1 Like

Må si at tross alt er jeg imponert over at dem ikke har klarte å senke kursen mer med 365k short.
Lurer litt på hva shorterne selv tenker om situasjonen.

2 Likes

Nå gleder jeg meg voldsomt til DS lemper ut neste positive nyhet og kursen begynner å gå. Har nesten en liten mistanke om at folk bare regner med den kommer til å stupe etterhvert siden det er biotech

Vært lenge uten Pho nå, kjøpt mine første nå på 68,8, lastet mer om den faller videre. Men dette er vel et ok nivå å prøve…

1 Like

En god del av dagens selgere kan være ansatte som har utøvd sine 123 000 opsjoner.
De nye aksjene svarer til en utvanning på vel 0.5% og står ikke i forhold til nedgangen på 3.5%
Omsetningen i dag har vært relativ god i forhold de senere dagers omsetning, så langt er ca 350 000 aksjer omsatt .
Det er å håpe at selgene snart er ferdig.
Da vil nok kursen krype opp et par kroner.

1 Like

Da har shorten økt fra 365 000 til rett over 400 000 aksjer.
Jeg mener Pho har klart seg overraskende godt mot shorten fra 15.mai!

1 Like

Blir jo moro om de får noen lisensavtaler eller lignende i juni :blush:

Hvorfor er PHO så tiltrekkende på shortere?
Den eneste aksjen innen sektoren som er shortet i øyeblikket.
Og med en lang liste av opplagte shortekandidater. Hvorfor PHO?

De to-tre tingene jeg kommer på som er enkelt å programmere er at den er mye opp fra bunn og har synkende momentum, greit stabilt volum og en del kjøpsinteresse antagelig dekket i emisjon.

Da kan algoritmen riste litt i buret ved å holde kursen nedadgående i noen uker for å trøtte ut longs

2 Likes

Ja, du kan så si, enig i det @Savepig skriver, men likevel besynderlig at man ser potensialet for short som størst i Pho av biotek aksjene registrert på OSE.
Er vel uten å ha sjekket dette den aksjen som har hatt minst oppgang siste tiden.
Men men, en avtale nå i Ipsen området eller i Asia vil få flere enn shorterne til å svette.

2 Likes

ser ut som shortsen vinner, tatt litt til nå på 67,6 men venter med stor kjøp til save sier kjøp på TA :wink:

1 Like

Kjøpte aksjer i Photocure i slutten av august 2018 til 65kr. Snart 2 år senere er vi på 68. Gikk den gang ut av NEL på 4. Dårlig handel må jeg innrømme…

1 Like

Så langt synes jeg dette er udramatisk. Det er shortet 400’ aksjer, andre biotek frister de samme pengene med kursoppgang og avtaler på trappene. Og kursen har fallt hva, et par kroner.
Kanskje shorterne klarer å presse kursen til lav 60, kanskje kommer det melding om Asia-avtale. Personlig tror jeg oppsiden er større enn nedsiden når kursen er på 68.

Alt skal bli bedre i 2023. Flytting av målsnøra er ikke helt velykket kursmessig. Noe som shorterne kan kose seg med. Å måtte vente til oktober før man kan gjøre noe med markedet som Ipsen har hatt i Europa var også en strek i regningen.

Tuller du? Det kan umulig ha vore ein strek i rekninga i og med at du fekk vite det samtidig som du fekk vite at dei kjøpte tilbake rettighetene frå ipsen.

1 Like

Der tror eg du har heilt rett, mulig det blir litt ruskevær fremover men kjøp rundt 68-70 blir ikke gale på litt sikt.

1 Like

Shortpakket fornekter seg ikke, økt med noe over 60k fra i går:

2 Likes