Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

KjĂžp, hold Ă„ begynn med disse:

1 Like

Q4 blir spennende, total salg skulle da bli ca 100 mill. for Cysview og Hexvix.

1 Like

BĂ„de antesipert salg i 4Q20, samt fĂžrste innrullering fase III for Cevira burde gitt betydelig mer oppgang enn vi har sett. KlĂžnete rapportering er ikke gunstig for noe selskap.

Ja vi har hĂžrt at det er din mening, du skriver det omatt og omatt.

1 Like

Noen mÄ ha det inn med teskjeer tydeligvis.

Q3 er over for snart to mÄneder siden.
Det absolutt mest positive med rapporten var at de oppnÄdde ATH i USA midt i en pandemi, det er krutt sterkt etter min mening.
I tillegg fÄr vi bekreftelse pÄ at overgangen fra Ipsen til Photocure har gÄtt smertefritt, vi kan med andre ord se fram til hvertfall ca. 40 millioner i Þkte inntekter i q4 versus q3.
Vi har fÄtt bekreftelse pÄ at Asieris ligger betydelig foran skjema og fÞrste doserte pasient ble meldt nÄ, opprinnelig tidslinje mellom partene for nÄr dette skulle skje var juli 2021.
Selskapet bekrefter ogsÄ at kostnadene styres med jernhÄnd, kostnader ifbm overtakelsen av Europa visste vi om og de vil fortsette inn i q4.
SÄvidt jeg kan huske er det fÞrste gang DS trekker fram Combat Medical i en kvartalspresentasjon med pÄfÞlgende prat om at det finnes flere slike selskaper han kan ha interesse for.
Vi fÄr bekreftelse pÄ at de nÄ endelig Þnsker Ä promottere Hexvix aktivt ogsÄ i UK, Spania, Italia, Polen mfl.
Selv om hele 2020 har blitt preget av en pandemi hvor det pÄ veldig mange amerikanske sykehus har hersket unntakstilstand ser det ut til at vi kan fÄ utplassert likevel nesten like mange skop som de klarte i 2016 og 2017 tilsammen. Flere ville komme i q4 hevdet DS. Kunne gjerne vÊrt utplassert flere, men med inntektene ser man at strategien om Ä fÄ mer ut av de utplasserte skopene begynner Ä gi resultater. Uten pandemien kan man bare tenke hva inntektene i q3 kunne blitt, 37, 40 mill?
Og for ikke Ă„ glemme, selskapet har over 320 mill i cash!

Livet er etter mine bedĂžmmelser for kort til Ă„ henge seg opp i hvordan varelager/salg har blitt fĂžrt ifbm overtakelsen.
MĂ„ da sannelig finnes mye annet som kan fenge ens oppmerksomhet i rapporten.

20 Likes

Tradisjonell kinesisk medisin (TCM) har i Ă„rhundrer forbausa den vestlege verda. I dag er det ca 30 universitetsinstitusjonar som tilbyr TCM i Kina.
Tradisjonell kinesisk medisin har gitt oss mange terapiformer som vi har gjort oss nytte av. Planter (bl.a ginseng og efedrin), akupunktur, Tai Chi, diettar osv, osv.
Staten Kina har i dag eitt av sine topp hovudsatsingsomrĂ„de innan farmasia. Hundrevis av milliarder skal nyttes for Ă„ fremje den “moderne” kinesiske farmasia dei neste Ă„ra. Det vestlege farmasĂžytiske system skal bli like viktig som den kinesiske tradisjonelle medisin.

Asieris finn PHO verdt milliarder Ä investere i. Teknologien er nyskapande og vel fungerande, pÄ kort og lang sikt midt i blinken for den nye kinesiske storsatsinga mot nye medisinske suksessar.
Vi ser at Asieris posisjonerar seg i USA. Nokre av dei mest pengesterke i verda investerer i Asieris.
Nokre av desse milliardene trur eg pÄ sikt vil bli brukt til oppkjÞp av PHO.
Vonar det tek eit par Är til, slik at PHO har fÄtt vist sitt Þkonomiske potensiale, og dermed hÞg oppkjÞpssum.

3 Likes

Du mÄ bruke linjeskift og avsnitt, ingen gidder Ä lese de 10 centimeterne der.

1 Like

Hadde du lest det jeg skrev, hadde du kanskje oppfattet at partneromsetningen ikke hadde falt 40% i 3Q20 men viste en stigning. Jeg forsÞker Ä vÊre konkret pÄ sak.

1 Like

Kan vi ikke fÄ slippe denne typen av karakteristikker og " informasjon" her pÄ TI? Hvert enkelt innlegg bÞr fÄ stÄ pÄ egne ben. Uansett hvem som har skrevet det.

1 Like

Jo, du har rett. Fjerner den.

Fint :slightly_smiling_face:

1 Like

3 stillinger utlyst i Europa.

Country Manager Italia.

Marketing Manager Norden.

Business Analyst Europe.

5 Likes

Virkelig svak utvikling siste mÄned til tross for en god Q3 rapport og Cevira on track. Oslo bÞrs opp 6% mens PHO ned 9%. Skulle tro vaksinenyheter ogsÄ var godt nytt for PHO?

Det er rotasjon inn i oljerelater etc nÄ men tror ikke markedet har oppfattet det du skriver at vaksine nyheter er ogsÄ positivt for PHO

Ja, derfor har jeg tro pÄ at PHO kommer etterhvert som den stÞrste sektorrotasjonen er unnagjort

Litt pinlig ar PHO mÄ slite for ikke Ä komme i minus pÄ en god dag, over there.
Hadde egentlig forventet bedre «levering» ved Q3.

1 Like

Ny Ăžkning short!!!

Det er jo nok dem som sÊlger den med ellers var den jo steget sÄ det giver mening.

PHO har vel vĂŠrt en “klĂž deg i hodet” kandidat de siste Ă„rene.
Husker langt tilbake i tid da resultatene for fase 2 cevira (tror det var denne) ble gitt til markedet og kursen falt.
Sjokerende husker jeg.
Å sette seg i slik ekstrem risiko som biotek er og da ikke fĂ„ uttelling
altsĂ„ , at der bare er nedside uansett???trodde ikke det jeg sĂ„.

Men PHO i dag er jo noe helt annet i dag med nytt crew (bort med hvitfrakkene) , fantastisk ny CEO og en fremtid en bare kan drĂžmme om.
Overtar vel hele markedet for blÊrekreft pÄ verdensbasis til slutt men en ser litt rykninger nÄ og da som minner om gamle dager , altsÄ , ikke helt stuerein enda??
Alle bĂžr ha en del PHO.
Sikrere investering i biotech er vel ikke Ă„ oppdrive i norge.

Lykke til

2 Likes