Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

2 Likes

Må snart få opp et sykehus i Seattle
:hotel: = :moneybag:

1 Like

Har vært gjennom 1 web cast og 3 presentasjoner men har dessverre ikke funnet svaret på dette:
Beklager hvis noen syns dette er banale spørsmål men har akkurat begynt å se på caset.
Hvordan fordeler inntektene til Photocure seg? Og da tenker jeg på: Hvor mye tjener de salg av et skop? Hvor mye tjener de etter dette på hver behandling? Betales det for bruk av skopet i seg selv eller er det salget av Hexvix®/Cysview® i forbindelse med bruk gir inntekt.

2 Likes

Det er per dose medisin Photocure har sin inntekt.

Karl Storz tjener penger på skop.

3 Likes

En grei analogi er at KS selger barberhøvelen (skop) og PHO selger barberbladene (cysview/hexvix).

Det forklarer også hvorfor det er så stor interesse å estimere hvor mange skop som er utplassert

5 Likes

Hva er forventningene til Q4? Tenker da ift selve årstiden vs historiske tall. samt de 4$m usd fra cevira som ble bokført(?). Vil det bli en “Photocure i 30 mill +” headline i avisene? :slight_smile:

1 Like

Den overskriften der er jeg jo 90% sikker på kommer, og det kommer til å være en flott sak.

Så er det bipolariteten min som styrer fra dag til dag om jeg tror det blir konge skop utvikling i q4 eller om alt ble tatt ut i q3

Jeg er veldig spent på om de på q4 kommer til å si noe om de merker effekt på reimbursement etter nyttår

1 Like

Riktig… men er Q4 det sterkeste kvartalet historisk sett?

1 Like

Vet ikke om det blir riktig å si det så entydig, men i fjor var det fint. :slight_smile:

2 Likes

Se der ja. :slight_smile: ser jo lovende ut dette… bare en tanke… mulig jeg er helt på jorde her…
vet ikke helt hvordan det fungerer med budsjetter “over there” men er det ikke slik at budsjetter ofte er knyttet mot year end? Tenker mer på at de “må”/vil bruke det de har blitt tildelt mot slutten av året og at man da kanskje ser en enda større effekt/økt inntekt i Q4 enn forventet grunnet satstningen til PHO i usa.

1 Like

Q4 er statistisk sett (siden 2015) helt klart ikke det beste kvartalet.

1 Like

Nå også storebror Spetalen inn i Photocure.

4 Likes

Huff

Hvorfor huff? Hvorfor er du skeptisk? Å få spet inn i et kommersielt selvskap ser jeg på som en validering av muligheten til vekst. Å få spet inn i et pre-kommersielt selvskap uten inntekt på fallende kurs er noe annet.

Har du flere detaljer?? Hvor mye har han kjøpt?

Snaut 75k

2 Likes

Takk, syns det er veldig positivt å få han også ombord.

1 Like

Han kjøper nok mye mer i dag til røverpris

1 Like

Jeg har tidligere lest at Øystein Spetalen har vært veldig kritisk til HPV-vaksinen. Kanskje er Cevira grunnen til hans inntreden.

1 Like

Selv i min korte tid som investor (spekulant) har jeg sett utallige ganger at ØS utnytter sin posisjon som bjellesau for å tjene penger. Kan ikke forstå hvorfor det skal være noe annerledes denne gangen. Jeg håper jeg tar feil og at lillebror Spetalen har pitcha Pho inn som et strålende selskap, men jeg vil absolutt ikke bli overrasket om han er ute igjen om et par mnd.

2 Likes