Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Men børs er børs og det går opp og det går ned ofte på kort tid.

Bergenbio gikk til 54 for kort tid siden, den er nå på 38-39.
Biotec Pharmason var i nesten 40 i forrige uke, den er nå på 29-tallet.
Nano var over 24 i forrige uke, den er nå på 19-tallet.

I samme perioden har Pho falt fra 72/73 til 67.

5 Likes

Fin oppsummering Rodjer. Det hadde bare vært så deilig om shorterne kunne bli “tatt på senga” av en god nyhet.

Det er jeg hjertens enig i og jeg har også forventninger til snarlige nyheter, spesielt annonsering av ny Europa sjef, partneravtaler i Kina, Sør Korea, Sør Amerika, Italia, Spania og UK.
Stay tuned utrykket vitner om at noe kommer, tålmodighet er en dyd og jeg plages også av mangel på det fra tid til annen😀

Jeg synes utviklingen av salg i USA er viktigst. Her er marginene høyest og salgskorpset etablert. Opprettholder Photocure målet om omsetning på 70 usd i 2023? Eller vil det bli nedjusteringer? En indikasjon får vi kanskje i q2 presentasjon?

Shorting, corona utsettelser på klinikkene og labre kvartalsresultater på kort/mellomlang sikt, så er det nesten nødt til å bli seigt på børs. Får håpe de store planene som nå foreligger materialiserer seg, da kan det bli hyggelig på litt lengre sikt. Nå er det mer et spørsmål om man skal kjøpe mer nå eller vente til den evt faller litt til.

Er dette et dataspill for deg?

1 Like

Kjører inn litt til aksjer på 67, satser på det nærmer seg bunn kjørt for shorterene en stund.

Short redusert med ytterligere 20k.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

Hva var emisjonskursen igjen?

65,5.

For en underlig utvikling. Emisjonen ble satt på 65,5,-. Seks ganger overtegnet. Dagen etter fyker den opp til 78-79 kroner intradag (hvis jeg husker rett). Deretter sakte nedgang dag etter dag.

Det er kanskje noe merkelig, men vi må ikke glemme at et styre medlem valgte å kjøre et solo stunt og selge 9k aksjer rett før stengetid dagen etter emisjonen og da mistet aksjen momentum.
Deretter fant shorterne ut at dem kunne sette inn støtet og derfor ligger vi nå hvor vi ligger, eller rettere sagt, jeg mener det er årsakene til at vi nå er nær emikurs.

1 Like

Det styremedlemmet skulle ut av styret samme dag. Ikke uvanlig å selge da. Kan ikke forstå at det skal være grunnen til «starten på» nedgangen. Ikke var det veldig mange aksjer heller.

Det styremedlemmet skulle nok ut 10.juni.
Dersom det var slik du beskriver, hvorfor solgte han da ikke alle sine aksjer?
Nei, dette var en utspekulert handling gjort for en grunn.

…For både Benedicte Bakke i DNB og Mads Andreassen i Fondsfinans er det bare ett norsk selskap som har blitt tatt med i porteføljene deres.

Norske Photocure har lenge vært en av de mest utviklede norske biotekselskapene. Photocure produserer medisin som skal kunne behandle blærekreft. Selskapet har markert seg med særlig ett legemiddel, som blir kalt Cysview i USA og Canada og Hexvix i alle andre land.

– Photocure er i kommersialiseringsfasen. De har et godkjent produkt i USA og Europa, og hovedoppgaven nå er å få solgt det til så mange som mulig, sier Andreassen i Fondsfinans.

– De er i en annen del av selskapslivet enn de andre norske selskapene. Det er en helt annen risiko når du investerer i selskap som har fokus på kommersialisering fremfor de som driver bare med forskning og utvikling.

2 Likes

Ja i PHO går det bare i hummer og champagne :grinning:

2 Likes

Utspekulert handling, gjort for en grunn? Kan du utdype litt her hva du mener

Dette styremedlemmet var HS sin mann i styret.
Min teori er at HS ikke fikk tildelt en eneste aksje i emisjonen(forutsetter selvsagt at dem tegnet seg og ønsket det) og da var det payback tid.
Dette er min teori, men den er ikke veldig usannsynlig.
Helt usannsynlig ellers at dette styremedlemmet skulle selge dagen etter emisjonen kl. 16:10.

Beklager min synsing, men finner ærlig talt ingen andre motiv for en slik judas handling.

4 Likes

En ting er iallefall sikkert:
At et styremedlem, som er valgt av aksjonærene, utøver en aktivitet som er alt annet enn aksjonærvennlig, er spesielt.

2 Likes

Nå var eg ikke ferdiglastet, men for all del, kjør oppover, eg kan laste på stigende kurs å :wink:

1 Like