Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Slik jeg ser situasjonen til PHO nÄ er at de er inne i alle de store markedene i verden, US, China og Europa. US var og er det store vekstmarkedet, mulig vi fÄr en liten hvile pause nÄ i forbindelse med Covid-19. Det er heller ikke sikkert da vi kan fÄ en kraftig Þkning i prosedyrer nÄ etter at epidemien har lagt seg. Ser at for eksempel at antall innleggelser i NY pÄ sykehus av Corona-19 pasienter har gÄtt kraftig ned og skriker etter Ä komme i gang med andre typer behandlinger. ForstÄr at kreft i blÊren har prioritet. Blir spennende Ä hÞre hva DS sier om det pÄ onsdag,
Etter kjÞpet av Ipsen i Europa har det ogsÄ blitt et vekst marked. De tar over salgsorganisasjonen til Ipsen og fÄr en flying start i Europa. De mÞter ikke samme hindringer i Europa som i US, da de kan selge til alle sykehus som har Scope. ForstÄr det er 500 slike Scope som er installerte i sykehus som ikke har brukt cysview
 Dette blir en stor oppgave for salgsorganisasjonen og kan resultere i en eksplosiv vekst. Her igjen hva sier DS pÄ onsdag.
I China er phase III i gang og vi kan fÄ oppdatering derfra nÄr som helst. I tillegg kan det komme avtale om cysview i China ogsÄ nÄr som helst.
I resten av verden er det og muligheter for avtaler om cysview.
Kan det bli mer bull enn dette.

3 Likes

NÄr det etterlyses at ledelsen burde kjÞpe aksjer vil jeg henvise til hva en skribent pÄ HO har skrevet:

"Det slipper de. For de har opprettet generĂžse risikofrie opsjonsordninger.

Ledelsen:

Dan Schneider holds 200,000 share options and 33,353 shares
Erik Dahl holds 65,500 share options and 10,633 shares
Geoffrey Coy holds 90,000 share options and no shares
Grete Hogstad holds 46,000 share options and 19,444 shares
Kari Myren holds 25,000 share options and 962 shares
Gry Stensrud holds 51,300 share options and 7,189 shares

Styret har virkelig troa:

Jan Egberts holds 14 500 shares
Johanna Holldack holds 0 shares
Gwen Melincoff holds 1,000 shares
Tom Pike holds 3 400 shares
Tove L. Ringvold holds no shares
Grannum Sant holds no shares"

Jeg kunne Ăžnske en utskiftning i styret. FĂ„ inn noen som har “troa” og entusiasme. Og som kan ikke minst ha en kontrollerende funksjon over hva som skjer og ikke skjer i Photocure. Ikke disse “pappfigurene pĂ„ tribunen”. Mens “kampen” pĂ„gĂ„r har de interessen og fokus andre steder.

4 Likes

2 posts were merged into an existing topic: PCI Biotech - SmÄprat 2 2020 (PCIB)

Ser du fikk seriÞst svar pÄ facebookgruppen som du valgte Ä besvare med en frekk gif. :stuck_out_tongue:

Hele dette gnÄlet om at insidere skal fÞle seg forpliktet til Ä legge alle eggene i en kurv er vi nok en del som synes blir ganske ensidig.

image

5 Likes

I det korte bildet er det tusen ting som kan pÄvirke kursen i et selskap opp og ned.

Man kan alltids Þnske seg at styre og ledelse eier flere aksjer, men jeg har vanskelig for Ä se at de har gjort noe som har svekket caset siden kursen sto i 120 kroner for ikke sÄ altfor lang tid siden.

At de kjÞpte tilbake rettighetene fra Ipsen har Þkt potensialet pÄ lang sikt. Norne har Þkt kursmÄlet til 150 kroner. Med litt halvlange briller burde dette bli bra.

La oss sette til tall pÄ dette. (setter pris pÄ rettelser hvis jeg glipper)

For Ăžyeblikket finnes det 23976025 aksjer i pho, fĂžr emien var det 21807590.

Det har skjedd noen vanvittige omsetninger av PHO-aksjer de siste 12 mÄneder, fÞrst med at Spetalen kjÞrte show og pump&dump.

SÄ kom det jo at davÊrende stÞrste eier hansson dumpet alle aksjene pÄ en uke, 2 220 000 millioner.

SĂ„ i emien tilkom det 2,179,638 shares at a subscription price of NOK 65.50 per share, raising gross proceeds of approximately NOK 143 million.

Med alle disse handlene medregnet, sÄ har det totalt siste 12 mnd blitt omsatt 87,5 millioner aksjer, fordelt pÄ 250 dager blir det 350 063 aksjer om dagen.

Hvis man tar utgangspunkt i en litt mer normal tid (fremdeles travel) og tar vekk alt etter 31 januar, sÄ fÄr vi 185.000 om dagen i snitt.

NÄr man da dumper 4,4 millioner aksjer med supply over en aksje som vanligvis omsettes for 185 tusen om dagen i lÞpet av noen fÄ uker, midt under en finanskrise, sÄ er det faktisk vanvittig sterkt at kursen tok seg opp igjen til 70+ sÄ fort.

At to amerikanske gribbefond sÄ velger Ä kaste 450.000 aksjer til salgs pÄ et par uker fÄr vÊre deres sak.

Faktum er at de har allerede begynt Ä kaste inn hÄndkleet, antagelig fordi de som oss kan se at nye interesserte aktÞrer svelger unna alle aksjene de dumper ut, og det er bare veldig lite som skal til for at vi er tilbake over stigende 200 SMA.

15 Likes

Det jeg skrev om innsidekjÞp var for Ä belyse at dette ikke er aktuelt i Photocure pÄ grunn av opsjonene de har i bakhÄnd. SvÊrt lukrativ ordning de har sikret seg der.

Dette er vel den Anders Tuv man nÄ Þnsker inn i styret av Photocure.

https://shifter.no/anders-tuv-john-fredriksen-kreft/japansk-gigant-kjoper-norsk-ai-startup-leder-vei-i-kampen-mot-kreft/127024

Blant annet styreleder i Vaccibody.
https://www.proff.no/rolle/anders-tuv/hosle/968012/

1 Like

Positivt for selskapet Ä fÄ inn han.

Er det noen av de andre norske biotek-selskapene som forsker pÄ behandlingsmetoder som vil kunne utkonkurrere blue light pÄ sikt?

Jeg mÄ fÄ lov Ä vÊre uenig med dere. De to som nÄ er foreslÄtte er veldig flotte kandidater, men er de rette nÄ, til den situasjonen PHO er i. Det som teller for PHO er nÄ salg, salg og salg. De to foreslÄtte kandidatene er oppstart mennesker avhengig av penger fra offentlige og velvillige investorer. Ta Vaccibody, ingen salg hittil avhengig av emisjoner fra investorer. Det positive med Vaccibody er at de har fÄtt til en vanvittig pris basert pÄ forhÄpninger om fremtiden og stÞttet opp av kjendis investorer. AngÄende PHO har de holt pÄ Ä fÄ til salg veldig lenge og ikke fÄtt det til skikkelig enda. Heldig vis fikk de ansatt DS som virker Ä vÊre veldig bra CEO med erfaring innen salg og markedsfÞring. Jeg har store forhÄpninger til at han skal fÄ det til uten hjelp fra styre som jeg har liten tillit til.

4 Likes

Veldig enig!

Rodjer jeg hÄper du jobber videre med Ä fÄ Facebook gruppen din organisert som en aksjonÊr gruppe. NÄ er det ingen store investorer i PHO, den stÞrste er vel pÄ ca. 2%. Hvis det er 2mill aksjer som er i Facebook gruppen blir vi en stor eier Ä regne med.

1 Like

Tror vi skal fÄ det til.
Men til din info sitter det flere store aksjonĂŠrer i gruppen, blant annet JE som representerer stĂžrste eier pt.
SĂ„ aksjeandelen representert i gruppen er betydelig.
Gjorde et anslag for noen mÄneder siden og endte opp pÄ anslagsvis 6-9 mill.

Jeg skal ikke utlevere hvem som sitter i gruppen, det kan alle selv sÞke pÄ ved interesse, men det det er innslag av stÞrre investorer.

1 Like

Har alltid hatt intrykk av at styremedlemmene i Photocure er mer og mindre “pappfigurer” som ikke har bidratt til Ă„ utvikle selskapet. (Har selv vĂŠrt pĂ„ generalforsamling med disse).

Men heldigvis er det langt viktigere med gode ledere enn et godt styre i et selskap.
Etter personlig Ă„ ha snakket med DS et par ganger er jeg ikke tvil om at Dan er riktig mann til Ă„ lede selskapet videre.

Veldig sammenfallende med mitt inntrykk av DS etter utallig mail kommunikasjon.
Selv om TTT er jeg 100% overbevist om at han genuint Ăžnsker Ă„ bygger aksjonĂŠrverdier.

Flott, da kan jo Facebook gruppen bli en formidabel eier.25 til 40%. Burde jobbe med Ä fÄ inn ny styreleder.

Hvordan vil det bidra til Ă„ Ăžke aksjeverdiene ?

Skal vi fÄ en fornuftig pris pÄ PHO tror jeg vi mÄ ha en styreformann med internasjonale credentials. Hvordan fÄ inn investorer fra Wall Street og London med en ukjent styreformann fra Norge, ikke lett. NÄ skal PHO selges i US, Europa og China en internasjonal kjent styreformann er etter min vurdering nÞdvendig.

Vel, nĂ„ har det blitt betydelig mer interesse fra “London og Wall Street” pĂ„ aksjonĂŠroversikten det siste Ă„ret, spesielt de siste mĂ„nedene.