Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Mulig jeg tar helt feil, men tror som sagt at det hadde vært mye lettere med en kjent internasjonal styreformann. Ikke mins en helt annen pris på selskapet.

Ja, det er viktigere enn å få inn noen som representerer småaksjonærene.
Jeg vil heller ha en ledelse som fokuserer på å drive selskapet fremover enn på kaklekoret av småaksjonærer. Da ville vi bare fått masse støy, krav om likestilling, etiske og bærekraftige investeringer og masse dilldall.

2 Likes

Topp 50 nå, sett opp mot for 1 år siden viser mye mer tyngde nå. Større kommer inn og mindre risiko videre.

Nok en gang selger de fleste som tok tidlig risiko for tidlig, med for lite gevinst.

Det blir spennende fremover men selskapet vil nok vokse videre :+1:

1 Like

Da er vi enige, er redd for at vi får inn i styret nå det du skriver; krav om likestilling, etiske og bærekraftige investeringer og masse dilldall.

2 Likes

Mulig jeg misforstår det du skriver her, men styreformannen vår er ikke en ukjent nordmann.
Han er fra Nederland og vel heller ikke ukjent.

3 Likes

Var ikke klar over han var fra Nederland og på papiret ser det bra ut. Det jeg legger merke til er at han har vært leder for 12 selskaper. Hva er det han har skap av verdier i de disse 12 selskapene, hvordan har salgsutviklingen vært og bunnlinje veksten, Ser han og sitter i 10 andre styrer og i tillegg styreformann i Nordic Nanovector ASA. Hvordan kan han representere PHO på en god måte?

Du er ikke alene om å gå rundt i den tro :grinning:
Hans navn kan lett oppfattes norsk.
Jeg vet ikke hva han har utrettet, vet bare at han var sterkt ønsket i Nano. I tillegg kjørte han byttet fra KH til DS.
For min del virker både Cevira avtalen med Asieris samt tilbakekjøpet av Ipsen rettighetene gjennomtenkt og strategisk viktig så uansett virker han å stå bak DS sine planer og strategi.
Hva han bidrar med rent konkret er vanskelig å vite fra utsiden.

1 Like

Enig i det du skriver om avtalene og stå bak DS sin strategi

Hva i all verden er egentlig din forståelse av styreformannen sin rolle?

1 Like

(“Topp 50 nå, sett opp mot for 1 år siden viser mye mer tyngde nå. Større kommer inn og mindre risiko videre.”)

Virker som nye investorer er veldig forsiktige med å overgå “Radforsk” i antall aksjer og dermed havne på førsteplass. Pareto “invest” stoppet kjøp og ligger bare noen få tusen bak på andreplass. Hva betyr egentlig dette? Vil dette forplikte, eller kommer de mer i søkelyset enn de setter pris på?

Lol, her graves det dypt for å finne ting en kan spinne noen negativitet rundt

3 Likes

Har en fornemmelse/mistanke om at vi ikke har sett det siste fra disse enda,

1. SOLEUS CAPITAL MASTER FUND LP

Det vil ta en lengre utredning om min forståelse av hva er en styreformanns rolle. Som leder for små og store selskaper i Norge og som styreformann har jeg en klar forståelse hva begge rollene er. Det jeg har påpekt er at hadde selskapet en internasjonalt kjent styreformann med anerkjent credentials hadde det vært lettere å få inn investorer far NY og London og en helt annen pris på selskapet. Vi har lov å sette spørsmål ved effektiviteten til styreformannen i selskapet, sitter i 10 andre styrer og styreformann i et annet norsk selskap. Det er ikke lett å få gjennomslag for et lite Norsk selskap i de store verden og DS hadde trengt all den støtte han kan få.

Jeg bare noterer meg at du og krein konsekvent nekter å kvantifisere eller konkretisere noen argumenter rundt dette bearish narrativet dere prøver å spinne.

7 Likes

Du har misforstått meg jeg har stor tro på PHO og er aksjonær. Det er lov å påpeke anliggender som en tror kunne vært bedre med selskapet. Det som er og har vært den store utfordringen for PHO er salg, salg og mer salg og at PHO har en CEO og styre som har fokus på det. Veldig fornøyd med DS har ikke tillit til styret.

1 Like

For et år siden så det utenlandske innslaget på topp 50 sånn ut:
10. BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES 319 817 1,47 %
13. POLAR CAPITAL GLOBAL HEATHCARE GRO 254 537 1,17 %
33. CITIBANK, N.A. 94 800 0,44 %
36. SAXO BANK A/S 88 451 0,41 %
37. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 84 694 0,39 %
41. STATE STREET BANK AND TRUST COMP 71 600 0,33 %

Nå er det:
5. SEB LIFE INTERN ASSUR COMPANY DAC 501 300 2,08 %
6. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 486 558 2,02 %
8. DANSKE BANK A/S 377 976 1,57 %
14. SOLEUS CAPITAL MASTER FUND LP 301 184 1,25 %
18. BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES 222 309 0,92 %
19. AVANZA BANK AB 218 699 0,91 %
23. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 178 798 0,74 %
24. STATE STREET BANK AND TRUST COMP 177 473 0,74 %
27. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 156 402 0,65 %
32. CLEARSTREAM BANKING S.A. 144 440 0,60 %
36. CITIBANK, N.A. 115 295 0,48 %
37. MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL 111 281 0,46 %
40. SKANDIA NORDEN 103 941 0,43 %
41. APOLLO ASSET LIMITED 100 000 0,41 %

Pluss en lang liste amerikanske konter som har vært innom i det siste

2 Likes

Styret har virkelig troa:

Jan Egberts holds 14 500 shares
Johanna Holldack holds 0 shares
Gwen Melincoff holds 1,000 shares
Tom Pike holds 3 400 shares
Tove L. Ringvold holds no shares
Grannum Sant holds no shares

1 Like

Men nå får vi store utskiftninger i styret denne uken.

Nå er det slik at Einar Antonsen allerede har trådt ut av styret. Videre forsvinner Gwen Melincoff, Tom Pike og Tove Lied Ringvold nå 10.juni. Man går fra styre på 7 til 5 igjen. Nye medlemmer som er foreslått i tillegg til Egberts, Holldack og Sant er Anders Tuv og Anne Worsøe. Så ift det du skriver så gjøres det store endringer i styret såfremt dette blir vedtatt. Jeg var for sen iår da jeg henvendte meg til valgkomiteen, deres forslag til styremedlemmer var allerede sendt inn, men jeg vil ta initiativ foran neste GF å søke å få inn hvertfall en representant fra denne gruppen. Forøvrig kan dette sees i innkalling til GF, pkt. 10. https://photocure.com/…/gen…/pho_agm_2020_notice_nor.pdf

1 Like

Ser den, men samtidig er disse valgt for 1 og 2 år og sitter kanskje i 5-15 andre selskapsstyre og da kan man skjønne at dem ikke kan sitte med aksjer overalt.
Egberts har for eksempel ikke aksjer i Nano såvidt jeg vet og der er han styreformann.

Du trenger ikke å kjøre kjipe emojis @kreinh, bare fordi det påpekes at du er den posteren i pho-trådene som spinner mest 180 grader av alle ut i fra hvor mye aksjer du har i pho til enhver tid.

2 Likes