Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Finansielt sett, med disse 2 store som shorter, ser det ut til at de selger stadig høyere for å gjøre en god handel når “regnværsdager” dukker opp på børsen igjen og aksjekursen daler igjen. De er mektige nok til å få det til. Det er bare snakk om hvor store ressurser de vil bruke på dette. For dem er vel bare Photocure en liten hump i veien…

Også meget mulig at de har en SL oppover (f.eks på 85) Da vil det bli et rotterace.
Rotterace vil også komme med en Asia-melding, og Shortesvina er sjakk matt. Også en avtale med 21’st eller Kaiser vil påføre dem enorme tap (og oss lange gevinst😃)
Muligheten svina har til å gjøre penger er et nytt makro-sjokk i kombinasjon med ‘no-news’ i Pho fram til et dårlig Q2.

Men det virker som om de fleste investorer har forstått at Q2 sannsynligvis ikke vil bli allverden pga Corona, og klarer å løfte blikket. Hvor mange Surveillance med Flexi har ikke mått bli satt på vent pga dette?
Når Corona går i retur vil det komme en flom av nye pasienter.

Til glede for krabbefiskere i Bamble som sitter tungt lastet (har jeg hørt rykter om) :crab::crab::chart_with_upwards_trend:

4 Likes

1 Like

Bikkjer

De har store problemer med å holde kursen nede, kan føre til en short squeeze snart

2 Likes

De snakker mye om Pho og hvordan de har gjort det i det siste, fin gjennomgang. Pho fra 26:35
https://soundcloud.com/user-972208711

4 Likes

1 Like

gjett hvem som får en easy out nå :upside_down_face:

umusikalsk hele greiene

1 Like

Angrer ikke like mye på salg av trading potten nå😅

Kanskje en smule tidlig å konkludere hva som var smart eller ikke.

3 Likes

Hm, kunne de ikke bare hentet litt mer penger mens de først var i gang sist runde? Den var jo 6 ganger overtegnet så vidt jeg husker.

1 Like

Enig at dette er rart. Men bra for PHO , robust trenger vi.

Jo, det kan du si.
Derfor slår det meg at det kan være en tillegsagenda her.
Det koster nok å skalere opp ift Ipsen territoriet, men nå vil dem altså ha cirka 130 mill(cash utgangen av mars) + 190 mill + Nordea Lån(si 50 mill).
Det betyr 370 mill.
La oss si at dem i snitt taper 30mill pr kvartal q2og q3 så vil dem fortsatt ha ca. 300 mill.
Kanskje bare jeg som tenker tillegsagenda.
Kan det tenkes at dem vil igangsette studie ifbm terapeutisk effekt?
Eller kanskje dem bare ønsker økonomisk trygghet og forutsigbarhet.

4 Likes

6 ganger overtegnet betyr ingenting, det har vært på lavere beløp. Det er bare børssvada og window dressing. :slight_smile:

2 Likes

Mulig det er et strategisk grep, at de snapper opp Imagin mens det er lavt priset og trenger penger.

1 Like

Turde ikke skrive det siden jeg har aksjer i IM.
Ingen gullkantet investering for min del enn så lenge så om noen eventuelt ønsker å kjøpe dem opp får dem det billig.

1 Like

Ja Imagin er vel priset til rundt 30 mill kroner og skriker etter finansiering. Samtidig er det et spennende selskap. Men mulig Dan er på et helt annet spor.

1 Like

Hadde Dan bare vært på jakt etter å øke aksjonær verdiene men dette gagner bare de som sitter nær pengesekken. I stedet er det innsiderne som så trygt og godt kan innkassere aksje gevinst.

1 Like

Uten at jeg har sjekket dette, så kunne de vel ikke hente mer. Normalt er fullmakt til emisjon 10%.
Siden forrige emi har det vært gf med ny fullmakt til emi

Rykter om 76 kr på HO forum