Her kom nyheten:
FÄtt en liten nyhet pÄ toppen fra selskapet nÄ, sÄ kunne vi fÄtt presset shorterne skikkelig.
Tror kanskje du har misforstÄtt litt? De proffesjonelle shorterne selger sÄ hÞyt som mulig og kjÞper tilbake sÄ lavt som mulig. Det er lite trolig at de selger pÄ vei ned. PHO aksjen har vÊrt sÄ likvid at det sikkert ikke har vÊrt vanskelig Ä selge relativt fort.
Etter dagens âvitamininnsprĂžytingâ til PHO-aksjonĂŠrene vil salgsviljen avta og shorterne mĂ„ kanskje dekke seg inn tidligere enn de trodde?
Om berre det var heile sanninga. Dei presser nok prisen og.
Det jeg har observert er at short posisjonene har Ăžkt hele tiden mens kursen har dalt, hence har de solgt hele tiden nedover.
Blir spennende Ä se om shorterne har Þkt posisjonen sin i dag ogsÄ, eller de nÄ innser at de mÄ bite i det sure eple Ä mÄtte kjÞpe tilbake pÄ hÞyere priser. Tviler pÄ at de er dÞd enda.
Hvor detaljert er det mulig Ä fÄ inntekter i USA pÄ? DelstatsnivÄ, eller er det mer aggregert enn det?
Jeg vet ikke om det er mulig Ä fÄ tilgang pÄ tall pÄ deltatsnivÄ i USA.
Det hadde uansett vÊrt interessant Ä sett analysen til ABG som vi har fÄtt litt informasjon om pÄ forum i dag.
Det er et betydelig avvik fra guidingen til selskapet pÄ 1 milliard dollar i 2023 og EBITDA 400 og ABG omsetning pÄ 623 millioner i 623 . Hva er EBITDA beregning hos ABG for 2023? Vil selskapet gÄ med overskudd i 2023 basert pÄ ABG sin beregning?
Det er vel neppe tvil om at Photocure bÞr vÊre et langsiktig vekstcase, spÞrsmÄlet er vel imidlertid om hvor lang tid det tar Ä nÄ Soria Moria.
Minner om at nĂ„r Warren Buffets utsagn : âOur favorite holding period is foreverâ. Det virker ikke som om dette er investeringsfilosofien til deltakerne pĂ„ forum?
NÄ begynner vi Ä snakke, kommer vel forhÄpentligvis en analyse fra DNB ogsÄ snart
Synd. Jeg tror dessverre ogsÄ Q3 fort kan bli tungt pÄvirket av korona i USA hvis man ser pÄ smittetallene der. FÄr hÄpe Europa klarer Ä holde kontrollen. Det blir interessant Ä se hvor mye pÄvirket Q2 ble.
Bra omsetning i dag. Tydelig at mange har fÄtt med seg kursmÄlet til ABG. Endelig litt motvind for shorterne
Den vinden virker knapt mĂ„lbarâŠ
NĂ„ spiller Schneider og Photocure investorene og journalistene gode, se i slutten av bĂžrsmeldingen om hvor mye info og opplĂŠring som er tatt med:
"Notes to editors
About Hexvix[Âź]/Cysview[Âź] (hexaminolevulinate HCl)
Hexvix[Âź]/Cysview[Âź] is a drug that is selectively taken up by tumor cells in
the bladder making them glow bright pink during Blue Light Cystoscopy (BLC[TM]).
BLCT with Hexvix[Âź] /Cysview[Âź] improves the detection of tumors and leads to
more complete resection, fewer residual tumors and better management decisions.
Cysview[Âź] is the tradename in the U.S. and Canada, Hexvix[Âź] is the tradename
in all other markets.
About Bladder Cancer
Bladder cancer ranks as the sixth most common cancer worldwide with 1 650 000
prevalent cases (5-year prevalence rate), 550 000 new cases and almost 200 000
deaths annually in 2018.[1]Approx. 75% of all bladder cancer cases occur in
men.[1] It has a high recurrence rate with an average of 61% in year one and 78%
over five years.[2] Bladder cancer has the highest lifetime treatment costs per
patient of all cancers.[3]"
De ble faktisk oppdatert i slutten av 2019 etter at jeg pÄpekte feilinformasjon pÄ antall tilfeller
Da er det jeg som har vÊrt slÞv⊠Pho skal vÊre pensjonen, sÄ fÞlger dem ikke like tett nÄ
Tror muligens ABG har lavere omsetning pga at dette skal vÊre en risikojustert analyse? Mulig jeg misforstÄr bruken av «risikojustert analyse» men det ville i sÄ fall forklart avviket
rolig volum sÄ langt i dag.
Er denne shorterne som holder pÄ