Heftig sluttauksjon. Tipper Pareto selger med 5 kroner i gevinst mot en short aktør som dekker seg inn. Dobbel lykke!
Tror den siger ned fordi det er veldig sannsynlig at det kommer til å ta lang tid før helsevesenet har noe tilnærmet normal kapasitet igjen. Dessverre. Ingen nye oppføringer er talende.
Og dette visste man ikke for ei drøy uke siden da kursen lå over 80 kroner flere dager på rad?
Tror man skal være forsiktig med enkeltfaktor forklaringer på kortsiktig kursutvikling. Det er nok mange forhold som gjør seg gjeldende her. Makro, gevinstsikring, short, to emisjoner på kort tid mv. I tillegg en vis usikkerhet til å starte en storsatsing i Europa akkurat nå.
Av erfaring pleier det å være lurere å se på topp 50 enn å la seg rive med av tidvis nervøse, tidvis euforiske småaksjonærer. Og siste tids utvikling på topp 50 er noe av det bedre jeg har sett i PHO.
Og så synes jeg det er greit å huske på at noen bransjer rammes av avlysninger, andre av utsettelser. Pho tilhører definitivt sistnevnte kategori.
Det sagt så er det utvilsomt et poeng at kapasiteten i helsevesenet har vært redusert, jeg stiller meg likevel tvilende til hvor lenge nødvendige utredninger på urologiske klinikker kan utsettes. Det er jo ikke på urologi man tar imot og behandler pasienter med Covid.
En stor emisjon og desperat shortselging gjør jo at veldig mye kjøpspress blir dekket opp i det kortsiktige.
- SEB PRIME SOLUTIONS SISSENER CANOP INN 400 000
Er ikke dette Jan Petter?
Ser at ABG sine aksjer nok er fordelt siden deres postet i praksis er nullet ut.
Når kommer Schneider med en partner avtale i Asia? Har ikke selskapet noe å melde? Ikke noe moro å være Photocure aksjonær for tiden.
Uff, shorterne har ikke tenkt på en gang å dekke seg inn ennå.
Om det er noen trøst er det ikke fest i så mange andre aksjer heller for tiden.
Se heller på shorten som et motkonjunkturtiltak. Greit å ha hvis makro ramler helt.
Også en trøst at det er shorterne som står for salget og presser kursen nedover. De utløser sikkert også noen stop loss posisjoner. Får se hvor mye de vil exponere seg, økte sikkert i dag også. Kjære DS nå trenger vi en god nyhet.
ABG inleder bevakning på Photocure TP 120 NOK. Räknat på 636 mNOK i sales 2023 jmf med bolagets guidance på 1000 mNOK. Kul att en större bank plockar upp caset, bör öka intresset för aktien på sikt.
Der fikk vi hvert fall en god nyhet
Flott,
Kan du vise til en link eller analyse?
Hadde vært interessant å sett.
Nei, dessverre, så bare flere jeg stoler på postet det på twitter
(Dessverre ikke så mye info på den linken. Ikke engang kursmål.)
Takk, det er en bekreftelse på dekning hvertfall.
Da kommer det nok noe i media etterhvert tenker jeg.
Takk.
Det må da være svært positivt at det er den svenske delen av ABG som begynner å dekke PHO
Kan komme en helt episk shortskvis her