I tillegg til positive meldinger fra selskapet kunne det nok også vært på sin plass med en flott analyse fra DNB, jeg har tro på at den kommer.
En solid nyhet fra Pho nå kombinert med en analyse fra DNB ville med all mulig sannsynlighet gitt shorterne massive svettetokter så la oss håpe det skjer ganske raskt.
Legg merke til at ATH short ikke har gitt noe massivt fall, kursen har holdt seg overraskende bra synes hvertfall jeg og da er det ikke vanskelig å ane hvordan kursutviklingen vil kunne bli dersom mine tanker slår til, snart 700k som skal dekkes inn, det gjøres ikke uten å drive kursen betydelig.
La oss håpe på en slik cocktail.
PS! Jeg tror det hele sparkes igang med kunngjøring av ny Europa sjef kommende uke.
Når vi ventet på en positiv melding, i og med Schneider sin " stay tuned" beskjed, etter Q1 presentasjonen fikk vi opsjonsavtalen i fleisen. Ser nå at det var forberedelse for emisjon nr 2. Slik at ledelsen kunne i ly av emisjonen få melket ut pengene av den ferske opsjonsavtalen. Rykter om emisjonen har nok lekket ut i markedet slik at shorterne drev opp kursen før de begynte å sette short. Emisjonene har bare gagnet de “store” (og selskapet), mens små aksjonærene betaler gildet i form av lavere aksjekurs.
For oss kan dette rettes opp igjen hvis selskapet virkelig har noe bra å melde og det snart håper jeg. Det er mange muligheter til gode meldinger. For bare håpe at det er så pass bra at det overbeviser markedet. Jeg tror at jeg er en blant mange som ikke skjønner når man bør selge og bli flinkere til å vente på ny gunstig inngang. Man er alt for redd for å gå glipp av en oppgang og dermed blir det heller en nedgang…
Når det gjelder lekkasje er det lett forståelig at den tanken streifes, det har den gjort hos meg også.
Men da stilte jeg meg spørsmålet: Har det noengang tidligere de siste 2 årene vært kursutvikling i forkant av meldinger som har gjort meg mistenksom ift lekkasjer, SVAR: NEI, aldri.
Derfor tror jeg faktisk oppriktig ikke det er tilfelle denne gangen heller.
Photocure har vært ekstremt profesjonelle ift meldinger tidligere og kan ikke helt se og skjønne at det skal ha endret seg.
Det har du rett i. De er nok blant de flinkeste i klassen i å opptre korrekt. Bare at det er grunn til mistanke når store aktører går så tungt inn i short når de fleste av oss venter oppgang.
Algoritmene ser vel bare på hvor langt kursen har droppet fra topp. Men hele siste bevegelsen opp var jo bare spetalentull
Ser poenget ditt @Savepig
Samtidig, mener du at 70 er en mer korrekt pris enn 110 ?
Tenker da totalt sett hvordan Pho er rustet, hva de har begitt seg i vei med i Kina samt Europa satsingen sammenlignet med andre selskaper som er for tiden betydelig høyere priset.
Dersom 70 er en mer korrekt pris, synes jeg man kan stille spørsmål til prising av flere andre i samme bransje, uavhengig av inntekter så mener jeg at også Photocure nå faller inn i katergorien “store forventninger”
Rodjer: Jeg skrev et innlegg i går om vekst i USA, ref Edison analyse 4 mars. Synspunkter?
Kommer tilbake ikveld eller i morgen, må til sjøen nå og nyte godværet før Tor med hammeren starter kveldsskiftet😀
Er ikke det mulig å kontakte DnB om de har planer om å analysere Photocure?
Da får du enten slikt svar:
"Hei Roger,
Takk for din henvendelse til oss. Vår analysesjef gjør fortløpende vurderinger av hvilke foretak man skal ta opp dekning på. Dessverre har vi ikke anledning til å følge alle aksjer på Oslo Børs.
Vennlig hilsen",
Eller:
"Hei, takk for oppfordring Roger. Tar det videre.
Hilsen Marius i DNB Markets"
Og her fra Arctic:
"Roger,
Takk for mail
Vi kan ikke informere om vi skal ta dekning av Photocure da dette er sensitiv informasjon regulert av lovverket.
Det vi kan si er at Pål følger selskapet tett og vurdering av dekning blir tatt fortløpende basert på utviklingen i selskapet.
Mvh
Morten"
Eller denne fra Arctic:
“Takk for henvendelsen. Hvilke selskaper Arctic har analysedekning på vurderes kontinuerlig og vi kan dessverre ikke kommentere noe i forhold til disse vurderingene.
Vennlig hilsen”
Men, dette var før emisjonene, jeg har bedre tro nå etter at ABG og DNM har tilrettelagt i to emisjoner og DNB er største aksjonær.
Noe om blc i denne?
Ja, blc er nevnt
Etter at investorer nå har puttet inn NOK 320 mill kan vi vel forvente at DS kommer med noen gode nyheter. Vil også tro at seriøse investorer som både DNB og Pareto samt de store US banks har gjort en grundig analyse av PHO sine fremtidsutsikter og kommer med en analyse. Det er nå et år siden avtalen med China ble gjort hadde vært flott å få status derfra. Er vi i en phase III eller hva, er CTA godkjent eller hva er status må være mulig å informere aksjonærene om.
Vi ser og at shorterne er på hugget. Hvordan skal vi oppfatte det. Har nå aksjonærene i emisjonene brukt opp alle sine tilgjengelige midler slik at shorterne har fritt spillerom. Ser hvert fall at omsetningen har går nedover siden emisjonen. Det jeg håper på er at shorterne nå har nådd sin limit og at det fortsatt er investorer som vil inn i selskapet, tror vi trenger noen gode nyheter for at det skal skje.
Hvert fall godt å se at top 50 har troen
Topp 50 total +2 486 542 +20,6% 14 559 121 54,71%
shortsen har og troa ser eg, ingen minket styrke der… de skal vel presse litt til og da kan en starte å plukke litt tror eg, så får vi se om den smeller i ansiktet på dei på sikt.