PHO har vært totalt underdekket og upopulær i årevis, og det har jo litt med å gjøre med at de aldri har hatt emisjoner som kunne gi meglerene gebyrer inn på konto eller noe kurtasje fra omsetning.
Alt dette har forandret seg totalt det siste året
PHO har vært totalt underdekket og upopulær i årevis, og det har jo litt med å gjøre med at de aldri har hatt emisjoner som kunne gi meglerene gebyrer inn på konto eller noe kurtasje fra omsetning.
Alt dette har forandret seg totalt det siste året
Utrolig spennende å se hva shorterne gjør nå.
Kommer DNB med en analyse, vil den etter all sannsynlighet være positiv. Noe annet ville være veldig overraskende. Fondet har jo kjøpt seg opp fordi man her ser et solid potensiale.
Antar fondet her må være det varslede DNB Bioteknologi som ble lansert tidligere i vår. Men finner det foreløpig ikke i noen oversikt.
Det nye DNB Bioteknologi fondet har i hvert fall aksjer i PHO, om det er de som har økt i gårvet jeg ikke.
Så nå skal de begynne å svi av titalls millioner på reklame i markeder de hittil ikke har tjent penger i, USA satsningen er allerede flere hundre millioner i minus, nå er det vel europa som står for tur. Og målstreken for overskudd flyttes flere nye år frem i tid mens eksisterende aksjonærer utvannes. slowclap
Tatt for mye Møllers Tran
, veldig likt enkelte innlegg jeg har lest på HO gitt.
Et spørsmål, hvem har ikke tjent penger i Europa?
For noen måneder siden var PHO et risikofritt case, ikke hadde de gjeld, ikke trengte de emisjoner. Dette har nå endret deg betraktelig, selvfølgelig har potensiell reward også endret seg, men kommer den rewarden? Jeg mener at om de nå skal kjøre samme satsningen i Europa så kommer det til å koste mer enn det smaker i lang tid.
Dette var fra i går. Mest spennende å se hva de har gjort i dag etter at emisjonen var et faktum. Ganske stort volum i dag, så det finnes kjøpere til å ta i mot ihvertfall.
Man kan lure på hvorfor ikke de som har vært med på emisjonen på 76 kroner er interessert i å laste mer til en enda større rabatt!??!
Jeg er også frustrert. Men for alt vi vet kan det hende at de gjør det as we speak Eller at de har kjøpt for det de hadde tenkt å kjøpe for, og følger planen sin uavhengig av kursutviklingen. Men det blir godt å ta helg nå ja
Tenker en del kortsiktige trekker seg ut, photocure har blitt en ganske annen case på kort tid. Fra et finansielt trygt selskap som var i ferd med å gå break even til et selskap som skal begynne å brenne cash, igjen. Tipping pointet på utplassering av skop har vi ikke sett noe til, og det var før Corona, nå virker det å ha blitt full stopp i dette. Spørsmålet er jo om og når denne voldsomme satsningen vil bære frukter, eller om de tar seg vann over hodet. Frem til q2 er presentert er jeg definitivt ute.
Haters gonna say its a HO type innlegg.
Hva mener du med vann over hodet? Hvis man tar seg friheten til å male bilder av drukning kan man fint gjøre rede for litt tall som underbygger påstanden.
Eller er det nervøsitet som snakker?
Kanskje kommer det nyheter før vi aner? Jeg tror Dan & co har store planer nå som både låneopptak og emisjon er i boks. Kanskje kjøper de Imagin og sikrer seg det nyeste på teknologifronten. Skjer det vil DnB pøse på med analyser og kursmål. Jeg kjøpte mer i dag.
Jeg tror det kan være nyttig å se på både pro og con argumenter når det gjelder Photocure sin satsning. For min del ser jeg det som positivt at man kjøpte tilbake Ibsen rettigheter og vil satse mer i Europa. Det er uforstålig at det er utplassert mange Karl Storz apparater i Europa som urologene ikke bruker. Vi får håpe at Photocure sin sales force kan få dem på bedre tanker.
Photocure har gjentatt guidingen på 1 milliard i omsetning totalt og 400 mill EBITDA i 2023 med bakgrunn i nysatsningen i Europa.
Jeg tror det likevel kan være nyttig å ha i bakhodet at Edison i sin analyse 4 mars opplsyste at Photocure guidet for en omsetning i USA på ca 650 millioner kroner. Edison skrev samtidig at for å nå dette målet måtte Photocure øke antallet prosedyrer fra ca 10 000 til 70000 i USA. Dvs en 7 dobling på 2 1/2 år. Markedet for surveillance i USA er ca 4 ganger større enn for turbt. For å oppnå vekstmålet i USA i 2023 må det antas at man må få gjennomslag i surveillance markedet med salg av fleksible scopes slik at Cysview kan anvendes. Mange av surveillance senterne er små og kjøp av utstyr fra Karl Storz krever store økonomiske utlegg for virksomhetene som må overbevises om lønnsomheten av kjøp av Karl Storz systemet. I tillegg må man overbevise urologene om å bruke blue light ut fra faglige hensyn.
Jeg mener at Schneider på q 2 må redegjøre nærmere for hvordan han ser det som realistisk å oppnå vekstmålet i USA iløpet av 2023.
Dette vil jo være helt avgjørende for å oppnå målet om 1 milliard i omsetning.
At Photocure er et spennende langsiktig case er utvilsomt, men det hadde vært nyttig med mer konkrete argumenter som underbygger salgssvekst i USA.
PHO er nå den 4.de mest shortede aksjen på Oslo børs i prosenter av totalt antall aksjer, iflg SSR.
Hva gjør PHO så fristende for shortere? Der burde være være mer opplagte kandidater å plukke.
snur fort hvis det kommer en veldig effektiv behandling eller vaksine, regner med de ikke shorter pga q2. Så det er high risk for de også. Tror det ligger noe fiksfakseri bak.
I mai økte Norne kursmålet fra 130 til 150. Skulle tro det fantes bedre kandidater ja, men på den positive side kan det bety at de nærmer seg fullastet etterhvert. Det er grenser for alt, og på et tidspunkt må aksjene dekkes inn.