Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ref dagens gode nyhet. Vi har vel aldri fÄtt vite klart hvordan det blir med milepÊl utbetalinger ? Det er jo ett klart avvik fra de $73 million som er spesifisert til de $250 million som omtales som maks milepÊl utbetalinger i avtalen. Noe av disse utlÞses helt sikkert basert pÄ salg, men kommer det noe allerede nÄ ?

2 Likes

Her er oversikten, dog uten konkrete summer:

5 Likes

Hvis jeg forstÄr riktig ser det ut som det blir litt penger i kassa i Q3 da, og at de ligger relativt godt i rute. Det som er anslÄtt Ä ta 9-24 mnd tok 12 mnd.

1 Like

Jepp, DS har vel uttalt at Asieris gjĂžr en ekstremt bra jobb med Ă„ “pushe Cevira gjennom systemet”. Husk at milepĂŠl ikke kommer fĂžr fĂžrste dosering. Sikkert noen andre kloke hoder som har en grov formening om nĂ„r vi kan forvente denne

2 Likes

De fÄr milepÊlutbetaling nÄ, sjekk posten til @roblar

Edit : Det var jo deg jeg svarte, hahah :stuck_out_tongue:

2 Likes

Da kan vi vel begynne Ä gjette pÄ hvor mye denne gÄr i morgen. 90kr ish?

Det ligger uansett en liten klam hÄnd (potensielt svÊrt skuffende Q2) over PHO, som kan senke den igjen i august.

Det stĂ„r da “approved by CTA” -> $$ i grafikken.
Dagens melding er “approved by CTA”
SÄ dette mÄ bety penger i kassa i Q3

Slik jeg ser det skal det utbetales $18 mil frem til produktet er klart for markedet(I kina, US/EU kommer i tillegg), dette skal skje over 3 trinn. Sign on var $5 mill, kan vi tro at de 3 er likeverdige pÄ $6 mill, eller at de stiger? Uansett burde dette pÄvirke Q3 relativt positivt.

1 Like

Ja, selvfÞlgelig! Min feil, oversÄ fullstendig den rubrikken. Virker som det blir nok en innbetaling fra Asieris innen kort tid :grin:

2 Likes

Ser liksom ikke helt hvor skuffet det skal gÄ an Ä bli nÄr man vet at den siste emisjonen gir Photocure den finansielle bufferen de trenger for Ä tÄle noen svake kvartaler.

2 Likes

Jeg skjĂžnner hva du mener og er for sĂ„ vidt enig. MEN
 folk har en merkelig tendens til Ă„ bli “overrasket” selv om resultatet er akkurat som forventet. Og det finnes nok av folk som enten ikke er forberedt pĂ„ hvor dĂ„rlig resultatet kan bli, men ogsĂ„ pĂ„virkningskraften til mediene som melder om hvor mye PHO tapte i Q2.

Jeg sitter med penger klare til Ä handle pÄ Q2 dagen i hvert fall.

3 Likes

Legg merke til:

“Dosing of first patient Europe/USA study” stĂ„r under long term ift milestone-payments pĂ„ skjemaet til Roblar
 Men dette kan komme betydelig tidligere nĂ„ nĂ„r man leser meldingen og ser at det er skal startes opp globalt studie med sites bĂ„de i US og Europa!!
Det synes jeg er veldig bull! :slight_smile:

“In addition to China, Asieris has concurrently initiated this global pivotal
trial in the United States, Germany, Romania, Hungary, Russia, Ukraine and other
European countries. Data from this trial will support the market approval
applications in China, the United States, the European Union
, and other
countries.”

12 Likes

Snubla over denne artikkelen nÄr jeg loka rundt pÄ det store internettet. Kjenner jeg Rogers nÞyaktighet rett er denne definitivt oppdaget og delt fÞr, men fÞler absolutt den fortjener en ny deling.

"Bladder cancer patients report high interest in and satisfaction with Cysview (2019): 1

• 87.45% received BLC with Cysview
  • 99.32% said it helped in managing their cancer
  • 99.55% reported improved confidence in the treatment they received
  • 99.77% confirmed the importance of having BLC with Cysview as part of their disease management"

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/111331-survey-of-bladder-cancer-patients-reveals-big-changes-patients-are-looking-for-cysview-hexaminolevulinate.html

8 Likes

Skal Cevira endelig fÄ forlÞst sitt enorme potensiale da!
Tidligere CEO sa jo for endel Ă„r tilbake at Cevira har Blockbuster potensiale.
Mulig kineserne nÄ ser det samme, effektive er de iallefall :slight_smile:

3 Likes

Da griller vi shortere til frokost, lunch og middag i morgen! Hhv 80-85-90!?

Jeg stiller med grillkrydder😂

SpÞk til side- tror ikke disse shortsene har filla peiling pÄ hva de har rota seg borti. Dette er biotek som kan gÄ russiske prosenter sÄ de burde holdt seg langt unna. Kanskje de lÊrer i morgen.

6 Likes

Jeg fyrer grillen klokken 9 :fire: :fire:
01 Juli 2019 kom avtalen med Asieris og da ble shorten ristet ut.
NĂ„ er Shorten betydelig stĂžrre med 850.000 aksjer som skal dekkes inn.

4 Likes

Det tror jeg du kan ha rett i Investor. Skal ikke pĂ„stĂ„ at jeg har full kontroll pĂ„ hva Schneider har lovet markedet og ikke, men er ganske sikker pĂ„ “offisiell guiding” har vĂŠrt Cevira klar i Kina i 2023 og i USA/Europa i 2025, og selv om Edison, nesten litt umerkelig har Ăžket kursmĂ„let sitt i Photocure til 109 kroner aksjen, rett under hva ABG har pĂ„ 120 kroner og Norne omtrent det samme (rabattert), sĂ„ er verdien av Cevira kun 14 av de 109 kronene.
Og det skyldes nok i stor grad at diskonteringen pÄ noe som er beregnet peak sales pÄ i 2034 gir next to nothing i verdi nÄ, samt at Edison har kun 40% sannsynlighet for kommersialisering i Kina, og skarve 20% i US/Europa.

NÄ har riktignok Schneider hintet om at Cevira i US/Europa er mye nÊrmere enn det disse shorterne har fÄtt med seg, men det kanskje shorterne ikke fÞlger med pÄ Radium podcast?

I slutten av februar i Är sa nemlig Schneider pÄ Radium podcast:

“They intent to file their CTA, clinical trial application, in late spring so the approvals of the chinese FDA will then their clinical file and get their fist patient in the fall. They (Asieris) will do a chinese study and then another study with the chinese, european and the US location to start and round it out, Hopefully they get the approval and in the market in 2022-23 I think, and the US and Europe fast behind that”

Ser ut som Asieris er skikkelig pÄ hugget, og ligger foran sitt skjema.

http://www.asieris.cn/index.php/content/199

36 Likes

Jepp, mente vi hadde fÄtt info om at denne godkjenningen ikke skulle komme fÞr hÞsten.
De er jo et kvartal tidligere ute med godkjennelsen enn Scneider spÄdde i februar (in the fall), sÄ her gÄr det virkelig unna!! :slight_smile: NÄr man i tillegg fÄr USA og EU med i denne fasen - et par Är(!) fÞr guiding - sÄ er det rett og slett helt storartet!
Synes dette er en veldig bull melding for Cevira og Pho!! SÄ hÄper markedet ogsÄ oppfatter dette pÄ samme mÄte :slight_smile:
Btw, godt Ă„ se det er liv i deg SnĂžff :wink:

7 Likes

Asieris, som er et ikke-bĂžrsnotert selskap, kan gjĂžre hva de vil. Inkludet Ă„ fremskynde hele planen Ă„pentbart! Det blir ikke billig det de har planlagt her, de skal ha sites over hele verden.

Jeg kjenner jeg blir litt varm i skjorten av dette.
Jeg har lenge vĂŠrt skeptisk til den europeiske forsiktigheten vi plages med i Skandinavia.
Bgbio har vÊrt en enslig solstrÄle.

Fremoverlent holdning er det riktige.

I fÞlge amerikanske biotek-investorer sÄ er dette forskjellen mellom amerikanske biotek selskaper(som lykkes) og europeiske(som burde ha lykkes).

• Amerikanerne planlegger for suksess
  • Europeerne planlegger for Ă„ unngĂ„ fiasko.
8 Likes

Kinserne planlegger ogsÄ for suksess da.

1 Like

Er det ikke hÞsten nÄ da? , er jo f&#* meg nesten minusgrader
 :cloud_with_snow: