Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

6 Likes

Tror kanskje man skal finne fram skjemaet til 80 igjen idag.
Lykke til!

I god pho stil ender vel dagen med kursnedgang :roll_eyes:

Ja, shorty har visst ennå midler til å holde igjen kursoppgang.

Det kan tyde på det, men er ikke overbevist om at dem har kontroll.

Det hadde passet fint om DNB hadde kommet med en analyse i dag…
Dessuten må Edison oppdatere sin analyse.

Nei, de har nok ikke kontroll over hva som rører seg i PHO, men de har kontroll over kursutviklingen ser det ut for. Nå i ferietiden er det litt begrenset aktivitet fra norske investorer så det skal ikke mange trykkene til før ola dunk tror at meldingen var negativ.
Sånn med å pøse ut litt aksjer på starten av dagen så kan de begynne tilbakekjøp uten å presse kursen for mye opp og unngå de store tapene på shorten.

Utrulig nok så er pho på andre plass over shortede aksjer nå på finanstilsynets lister.

2 Likes

PHO har gått fra å være en kjedelig aksje til det helt motsatte samtidig med at den føles veldig trygg.
En råtass denne nye Ceo’n :slight_smile:
Tydelig eksempel på hva som kan skje med et selskap som får ny sjef med vyer og som tør å satse.

6 Likes

Tenk litt over hva som har skjedd med PHO de siste månedene (her følger bare et lite utdrag);

• Kjøpt tilbake rettighetene fra Ipsen (Europa)
  • Største eier (HS) solgte seg ut (over 10 % av aksjene)
  • To emisjoner
  • Stor short
  • Gårsdagens postiv melding fra Aseris
  • Flere oppdaterte analyser med økt kursmål

Til tross for at HS solgte seg helt ut (over 10 % av aksjene), to emisjoner og at over 3 % av aksjene er shortet, ligger kursen over kr 70 (og topp 50 har likevel økt sin beholdning sml før HS solgte seg helt ut - og fortsetter øke sin beholdning). PHO er selvfølgelig preget av Korona situasjonen - men samtidig har en penger på bok til å komme seg igjennom dette, og det virker som at milepæl utbetalingene ift Cevira kommer raskere enn ventet. Etter mitt syn ser utsiktene veldig lyse ut - og slik kursen er i dag mener jeg dårlige Q2/Q3/Q4 er tatt hensyn til - og spørsmålet er når vil shorten dekkes inn?

9 Likes

Ser at Sissener - i tillegg til å ha kjøpt seg inn med 400 000 aksjer - har blitt medlem av FB gruppa…:grinning:

9 Likes

En korrekt observasjon :grinning:

Du er våken, mange kjente i den gruppa, men føler det blir feil av meg å proklamere det etterhvert som det skjer.
Apropos medlemmer i fb gruppen, merker meg at Kristianro har økt med 20k til på dagens liste til 238k.

6 Likes

Dagens liste viser at topp 50 har økt med over 83 000 aksjer. Kan også nevnes at Morgan Stanley har kommet inn på listen med ny konto på 33. plass.

5 Likes

Market cap i photocure er nå tilbake der den var før spetalenspetakkelet.

Etter det har de fått ut sin minst populære storaksjonær, kjøpt tilbake hexvix rettigheter, fått konstatert at Asieris leverer bedre enn planlagt, og toppet opp sin finansielle buffer på nytt.

Juvelen i Baconporteføljen det her. :smiley:

8 Likes

1% opp nå på en kanonmelding, litt av en juvel :upside_down_face:

1 Like

Er jo bare å takke og bukke for muligheten til å sakte men sikkert øke beholdningen. 73 i dag er en mye bedre pris enn 73 i går.

6 Likes

Short i Pho økt med ytterligere 15k til 867k.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

3 Likes

Som nevnt - min antagelse er at shorten også økes i dag, mest sannsynlig med mer enn 15k aksjer… Det forklarer hvorfor PHO ikke stiger mer…

1 Like

Tror du Nel aksjonærer hadde takket og bukket for billige aksjer om kursen fremdeles lå på 2.50 etter 2 år?

Det vet jeg ikke, men Pho har nå gått sakte men sikkert 100% siden jeg begynte å kjøpe så jeg kan absolutt ikke klage. Det tror jeg den fortsatt kommer til å gjøre. For min del som veldig langsiktig så ønsker jeg så mange som mulig aksjer over tid så da er det bare fint at kursen ikke skyter i været med det første. Sakte men sikkert :+1:t2:

2 Likes

Uinteressant hva NEL holder på med for oss PHO aksjonærer. Selv har jeg omtrent 100% avkastning i PHO siden jeg kjøpte meg inn for første gang i 2018 og det er mer enn bra nok. Jeg regner med en liknende økning de neste to - tre årene og er superfornøyd om det skulle skje.

2 Likes