Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det som vi kan håpe på er at de nye aksjonærene som har kommet og som har betydelige midler ikke er interessert i å la kursen gå under emi kursen, eller gjennomsnittet til de to emisjonene. Vi får vente å se, vi er vel på det nivået nå. Det som jeg reagerte på er meldingen fra ABG om at salget av cysview i US går bra og at det ikke har fått større oppmerksomhet og innvirkning på kursen.

Utfordringen med Abg sin uttalelse tror jeg ligger mest på troverdighet. DS har ved flere anledninger tydelig signalisert at covid19 får negativ “impact” på q2, samtidig har han vel senere nevnt at de ser for seg betydelig økt bruk av BLC når dem nå skal innhente de som har fått utsatt sine undersøkelser.
Det er ikke utenkelig at Abg har riktige antydninger samtidig som man kan stille seg spørsmålet, hvor har dem dette fra?

Selv er jeg der nå at q2 kanskje kan overraske positivt ift hva man trodde for 2mnd siden, men hvor inntektslinjen vil ligge blir uansett litt fingern i været.
BLC er forøvrig kjent og etterspurt også i Sør Amerika, av alle ting fikk jeg en forespørsel på Twitter forleden dag fra en urolog i Brasil(over 1000 følgere har han):

“Hi Roger. Do you know if there’s any chance to bring Hexvix to Brasil?”

Så kan man jo undre hvorfor han spør undertegnede om det og ikke går via egne kanaler, uansett er interesen videreformidlet til riktig person.
DS har tidligere uttalt at Sør Amerika er et område dem følger og vurderer.

12 Likes

Ledelsen i Photocure var veldig proaktive og brukte momentumet som var i aksjen og biotech generelt til å kjøre en ganske stor emisjon nummer to som har skaffet dem veldig god finansiell soliditet i den mest usikre tiden verdensøkonomien har vært i noensinne.

Prisen aksjonærene betaler for dette i det kortsiktige er at veldig mye kjøpsinteresse har blitt dekket opp ved utstedelse av nye aksjer, heller enn at disse må kjøpes i markedet.

Shorthandlere utnytter dette med å spe på med et betydelig salgspress på toppen av dette, i en tid der det uansett er sommerferie og nesten ingen som vil kjøpe aksjer, og vi ser at indekser er i ferd med å toppe ut.

Hva gjelder shortdekning, så er stikkordet “netto”. I sum så har det vel ikke blitt dekket opp spesielt mye?

4 Likes

Interessant dette med Brasil. ABG kan ikke ha tatt det ut av luften, må ha fått informasjon om det, de er et renommert meglerfirma. Kan vi få en dekning av DNB nå hadde det vert bra.

1 Like
9 Likes

“To evaluate the efficacy and safety of Cevira® compared to placebo in treatment of patients with cervical histologic HSIL.A total of 384 subjects will be enrolled globally, among which, 300 subjects of them will be enrolled in China.”

300 pasienter i Kina og 84 i andre land.
Nå kjøres det på hos Asieris.

Jeg kan ikke dette men jo færre pasienter i en slik studie, jo bedre resultater må man ha for å få statistisk signifikansnivå.
AT Asieris kjører på med kun 384 (hvor 50% placebo) sier meg at de er ganske så BULL på resultatene.
Eller?

8 Likes

Ser ut til at det forventes å gå fort unna, ja!

bilde

4 Likes

Dette var da kjempe nyheter, kjører som de informerte om tidligere verdensomspennende phase III. Det flotte her med FDA er at vi kan følge med, forstår det slik at det vil bli rapportert resultat etter 6mnd.
The proportion of responders at 6 months after first treatment [ Time Frame: 6 months ]

A responder is defined as follows:

• Normal histology; or
  • LSIL histology and clearance of baseline HPV
2 Likes

Jeg stusser også på antallet pasienter - trodde det skulle være flere tusen… Er ikke det et godt tegn?

Shorten redusert med over 30 000 aksjer - totalt 2.98 % shortet. Shorterne har ingen problem med å få kjøpt aksjene tilbake “billig”. Fryktelig enkelt!

2 Likes

Helt enig med deg i det CanonBoy.

Jo lavere antall pasienter, desto færre pasienter har de som regner statistikk hos FDA, EMEA og CFDA kommet frem til at man trenger for å kunne vise at dette virker.

Og inputdataene til dette tar man ikke bare ut av lufta, det er selvsagt tidligere data som er grunnlaget. Photocure kjørte jo en fase 2b, og i tillegg fikk de en SPA (Special Protocol Agreement), slik at Asieris kunne både være trygg på at dataene var lovende og at det regulatoriske arbeidet ville gå knirkefritt da de inngikk avtale.

Liker at studiet kjøres på gullstandarden av kliniske studier, double blinded og 1:1 randomisert, skal liksom ikke være noen tvil.

Forøvrig var dataene fra fase 2b svært lovende, og ikke bare med god regressjon men også høy HPV clearance. Oppsummering finnes på Phoocure sine hjemmesider.

Det er også greit å notere seg at det millioner som får CIN2/3 (HSIL), slik at det neppe blir noe forsinkelser i rekrutteringen av pasienter. Sist gang gikk det på skinner og raskere enn man kanskje skulle tro. Asieris virker ikke å ligge noe tilbake for hvordan Photocure selv rekrutterte, tvert om, forvent ekspress-inklusjon her.

20 Likes

Skulle til å skrive det poenget med gullstandarden jeg og, ikke noe snikksnakkstudie det her

4 Likes

Dette caset her med cevira viser hvor viktig det er å ha med en dedikert partner til dyre og lange studier. Noe flere selskaper i norsk biotech kunne lære noe av.

2 Likes

Den var ikke lett å forstå. Er det riktig at sykehusene tjener bare $1 på å bruke BLC sammenlignet med WLC per cystoscopy i de modellene han bruker for å beregne dette? Skjønner godt at sykehusene må se nøye på økonomien i å bruke BLC. Tror nesten BLC må bli SOC før BLC får et ønsket gjennombrudd hos sykehusene. Hadde vært fint å få innput fra noen som forstår dette bedre enn meg.

1 Like

Leste på en annen trå at resultatet av 2b dataene viser att 95 % av pasienterne blie friske med Cevira behandling. Da sier det seg selv at en trenger ikke mange pasienter for å verifisere effekten.

Short (Voleon) har hatt lett match her. Først ødelagt den stigende trenden de siste månedene og presset kursen ned, og deretter tatt gevinst i juli uten at kursen har steget. Har folk mistet troen?

PHO-kurs i svart (venstre akse). Short i farger (indre høyre akse), t.o.m. siste kjente. Daglig endring i total short i grått (ytre høyre akse).

1 Like

De gikk antakeligvis i darkpool da det ikke vises på chartet på nordnet…

2 Likes

Edit: Oppdatert, den ssr-oppdateringen er ikke like rask hver gang - det kommer sigende etterhvert :-p

1 Like

Ikke helt oppdatert - shorten redusert med over 40 000 aksjer - totalt 2.81 %