Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Veldig enig i hva som skrives her, men vi må ha tiltro til at de aksjonærene som har kommet inn i emisjonen ikke er interessert i å senke kursen mer enn vi ser nå. Det som jeg tror flere aksjonærer som meg lurer på en hva Q2 presentasjonen bringer av opplysninger. Ser de største aksjonærene gjennom Q2 resultatet og baserer seg mer på hva DS informerer om veien videre. Av positive nyheter er jeg spent på hva brukerfrekvensen havner på. Er det slik at den kan ha gått betydelig opp i denne perioden? DS har vel antydet det ved sist presentasjon. I så fall kan vi få et OK resultat selv om utplaserte nye scope er lavt.

Shorten ble i går redusert med 18000 aksjer… Tror inndekningen har fortsatt i dag…

Ny reduksjon av short idag. Men selgere gjør det så lett de kan for at inndekningen skal gå smertefritt.

Konspirasjonisten i meg tror at dette kan være avtalt spill. Utleier av aksjene selger nå til shortern??? Slik kan de styre kursen dit de vil?? Virker far fetched, men ingenting virker umulig på OB.???

1 Like

Ihvertfall vanskelig å forstå om aksjonærer som følger litt med selger på stadig lavere nivåer når de vet at aksjen er massivt shortet og at inndekking er startet. At du tenker konspiratorisk da er lett å forstå.

1 Like

Meh, det er sommer og lat trading, og det vil nesten alltid gjøre at aksjer sklir bakover. Jeg legger ikke noe særlig i det egentlig.

Trøst oss med at indeksen gjør det ganske ok, og til og med på dager som dette har photocure volum som er over dobbelt så høyt som det som var en normal dag før.

Mulig du har rett Savepig - men er det tilfeldig at PHO, aksjen som er mest shortet, faller mest av disse aksjene nettopp når shorterne er på vei til å dekke inn shorten? Er det ikke merkelig hvor ofte det blir lagt ut små salgsposter på kurs under sist handel…? Når det skjer tilnærmet hele tiden, er det til slutt noen investorer som velger å selge til litt større kjøpsposter til lavere kurs. Dere må gjerne korrigere meg dersom jeg er helt på villspor.

1 Like

At de vælger og stille gå ud af deres short med meget lille gevinst ser jeg som et positivt tegn.
Jeg havde troet de ville afvente q2 og taget gevinsten på dykket der, men lad os se hvad det ender med.
For mig betyder det ikke så meget jeg tror på Photocure fremadrettet.
De næste år bliver spændende og indbringende (forventer jeg).

altså Worldquant økte jo på fredag… mens voleon reduserte litt i går i går(mandag)…
Så får vi jo se imorgen hva som ble gjort i dag…

Kan vi få et forventnings rally frem mot Q2 på analysen fra ABG som de sprer twitter. I tillegg til at shorterne dekker seg inn så kan dette bli bra.

1 Like

En liten sidekommentar til shorten. Ser jeg har fått utbetalt renter fra Nordnet på mine PHO aksjer i Q2. Så det kan tenkes at deler av shorten er utlån fra Nordnet, eller låner kun nordnet mine aksjer til andre nordnet kunder?

Jeg lurer også på dette. Har fått renter fra Nordnet for utlånte Photocure aksjer.

Dere kan reservere dere mot utlån her:

Regner med det er fra Zero-kontoer det har skjedd.

Det er kun zero, Mine er også lånt ut, synes det er helt ok. Er langsiktig så jeg ser på det kun som en fordel å få noen kr ekstra. Fikk litt for Dno og Avance gas også

Det er bemerkelsesverdig at aksjen faller mer tilbake nå når shorterne dekker seg inn enn når dem dumpet.
Mulig jeg ikke skjønner dynamikken i shorthandel fullt ut, men er det ikke litt rart?

1 Like

Isolert sett ville det vært veldig rart. Men det er jo ikke isolert, det er en haug med andre aktører som handler ut ifra sine egne vurderinger.

Sånn jeg har forstått det kjøper og selger selskapet aksjer på forskjellige kontoer for å få kursen ned, samtidig som de klarer å dekke inn shorten. For øyeblikket ser det dog ut som de har tatt sommerferie, er jo ikke omsetning i aksjen. Må si jeg ikke skjønner prisingen av Photocure per nå. Virker ikke som folk helt forstår hva slags bunnlinje Photocure kan få innen kort tid med de marginene de har. Når det i tillegg det venter store innbetalinger fra Cevira fremover er denne på billigsalg.

Joda, enig og skjønner at det trikses og mikses, men dog.
Nå er den vel snart oversolgt og gir signal om kjøp tenker jeg så mulig vi snart får en liten reaksjon opp.

Helt enig. Kan ikke skjønne denne skal lenger ned nå, med mindre børsen blir blodrød fremover…

De har jo over tid på et vis klart å knekke det positive momentet i aksjen. En forklaring kan være at vi nå er på et nivå hvor mange ei lei og kaster kortene på små rekyler oppover, eller når stopp-loss treffes på dropp nedover.

1 Like