Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Bare minner om at Schneider mener at dersom dette kommer på markedet kan det bli en ytterligere katalysator inn mot BLC/Cysview.
Dette er DS sine ord om IM da jeg henvendte meg om hvordan han vurdere dette:

"Does not see them as an competitor at all…in fact if Imagine system makes it to market they could potentially be an accelerator since their blue light system only works with imaging agent like cysview”

1 Like

Jeg vil tro at man ikke kan sammenligne farten de godkjenner covid19 relaterte søknader med andre omdråder. Men det kan sikkert andre svare bedre på.

Flott informasjon; . Imagin expects that i/Blue will
greatly expand adoption of blue light technology due to its additional features and ease-of-use

1 Like

Det som remdesivir fikk var; FDA Issues Emergency Use Authorization. Ser fra pressemeldingen til PHO følgende;
"We are proud to announce this agreement with Asieris, providing a global roadmap for the development and commercialization of Cevira. Cevira has the potential to be developed into the standard of care for the treatment of HPV infections and precancerous lesions, as a large population of women could benefit from a non-invasive treatment option for this condition.
Det skal ikke mye fantasi til for å tro at det er mulig å få slik godkjenning i China men også i US.

Cevira må selvfølgelig kjøre fullt ut det vanlige løpet mot en godkjennelse. Dvs en vanlig fase 3 med godt pasientgrunnlag og robuste tall som tar den samme tiden med søknader og godkjenninger i hvert enkelt land for å kjøre studien, opprettelse av sites, rekruttering av pasienter, avlesning av respons på behandling etc etc nå som den ville gjort før covid-19.
Bare det å spekulere i at cevira skulle få en raskere vei til markedet fordi et (allerede godkjent) legemiddel har gjort det i en helt annen indikasjon som truer verden på en helt annen måte faller på sin egen urimelighet… Her snakker vi om enten uvitenhet eller å ta det å prøve å melke covid-hypen til et helt nytt nivå…!
Spekulasjonen er uansett latterlig.

5 Likes

Det var da en veldig kraftig ordbruk. At de må kjøre en vanlig phase III studie er selvsagt men at den kan avsluttet tidlig er vel ikke latterlig. Det står følgende i pressemeldingen; as a large population of women could benefit from a non-invasive treatment option for this condition. Har dessuten lest at China har speedet opp sin godkjennelses prosess.

Jo, det er latterlig å blande inn covid-19.
Det står for øvrig lignende i alle mld som i omhandler utprøvende behandling av kreftsykdommer.

2 Likes

Bare legge til at FDA har følgende for lovende medikamenter/behandlinger;

Fast Track, Breakthrough Therapy, Accelerated Approval, Priority Review

https://www.fda.gov/patients/learn-about-drug-and-device-approvals/fast-track-breakthrough-therapy-accelerated-approval-priority-review
Vil tror at China har noe lignende.

Også legge til det med latterliggjøring av med debattanter;
Dette er de fem hersketeknikkene slik Ås beskrev dem, med utgangspunkt i det filosofen og psykologen Ingjald Nilsen hadde kommet fram til på 40-tallet:

• Usynliggjøring
  • Latterliggjøring
  • Tilbakeholdelse av informasjon
  • Fordømmelse uansett hva du gjør
  • Påføring av skyld og skam

Vi byr på godt stoff om ledelse

1 Like

Kina(NMPA) kjører nok ikke så veldig ulikt USA(FDA).

Men hvorvidt Cevira kommer noe enklere gjennom fase3 enn hva som er vanlig tror jeg nok ikke. Men det som er på det rene er at pasientgrunnlaget er enormt og innrullering av pasienter bør absolutt gå enkelt og greit, så noen utsettelser tror jeg hvertfall ikke man trenger å bekymre seg for.
Asieris er virkelig på hugget og nå er det bare å vente på melding om at første pasient er innrullert, så kan DS få inn ytterligere millioner.
Gud bedre om Cevira virkelig blir den blockbuster som flere mener at den kan og skal bli, tenk dere hva dette vil gjøre med bunnlinjen til Photocure framover i tid.
Hvor lenge vil, kan og tør markedet å vente før dem innser mulighetene her og at det prises inn i aksjen?
Ikke vet jeg, men at DS er i ferd med å bygge et særdeles spennende selskap med stort inntekts og overskudds potensiale kan det hvertfall ikke herske tvil om.
I 2023 satser man på 1mrd i inntekter med en bunnlinje på ca. 40%, hva kan man forvente fra Asieris fram til da og i 2023?
Alt som kommer fra Asieris puttes direkte på bunnlinjen, helt genialt, lite kostnader og ingen risiko.

8 Likes

Fortsatt en liten måned igjen til q2 presenteres den 18.august.
Men selskapet har selv varslet at dem naturlig nok er påvirket i kvartalet av covid 19.
Q1 20 viste totale salgsinntekter på 54,4 mill fordelt hhv. Nordic/Hexvix 12,2, US 28,2 og Partners 14 mill.
Q2 19 gav totalt 52,1mill. Hhv. 10,7, 24,5 og 16,9 mill.
Basert på situasjonen, hva forventer du i salgsinntekter for q2?

Av en eller annen årsak får jeg ikke inn avstemmingen i mitt innlegg så om noen føler seg “kallet” til å rigge en avstemming kan man bruke disse valgene:

20 -27 mill
27,1 - 34 mill
34,1 - 41 mill
41,1 - 48 mill
48,1 - 55 mill

1 Like

Jeg gjør et forsøk…

Q2 19 gav totalt 52,1mill. Hhv. 10,7, 24,5 og 16,9 mill.
Basert på situasjonen, hva forventer du i salgsinntekter for q2?

• 20-27 mill
  • 27.1-34 mill
  • 34.1-41 mill
  • 41.1-48 mill
  • 48.1-55 mill

0 stemmegivere

Legger forresten ved et utsnitt av regnskapene tilbake fra 2018

.

1 Like

Takker for gode opplysninger for en som er amatør i aksjehandel. Gjør det litt lettere å fortsette selv om ting står litt stille.:blush:

Mvh
Bjørn Ramslie

Tlf :+47 93028737

Mailto:bjoramsl@gmail.com

4 Likes

Anbefaler deg i tillegg til Tek å bli medlem i FB gruppen “Photocure Investors” dersom du sitter med aksjer i Photocure eller vurderer å kjøpe aksjer der.

4 Likes

Har DS noe på gang for å dokumentere terapautisk (eller abscopal) virkning av BLC?
Kan dette i så fall bety at selskapet går fra å være et diagnose- til behandlings-selskap med høyere prising på produktene?
Vil dette også gjelde for Cevira , eventuelt?

Nei!

Handelsmønsteret i dag er veldig likt dagene shorterne har dekket seg inn - kursen presses ned med små salgsposter (legges under sist kurs sist handel), mens det ligger større kjøpsposter på lavere kurser…

Ja, kursen holdes i ei “jernklype” av de med litt muskler. Så lett når det er sommerferie og lav omsetning. Surt å se nedgang på positiv børs, men meg rister de ikke ut!

Fra mitt perspektiv er dette ikke noe mer enn en frustrerende fase som en bare må stå i det.

Er såpass mye friske penger som er spyttet inn i Photocure nå fra proffe investorer at man må bare ha tillit til at de er ikke interessert i å dumpe aksjene sine for lavere kurser enn snittet av de to emisjonene.

Derimot er de også så proffe at de heller ikke gidder å være utålmodige og presse opp prisene.
De dominerende volumbarene er grønne og fine.

4 Likes

Der var det tydeligvis en som “kastet kortene” - hvor jeg er rimelig sikker på at shorterne ble “foret” med aksjer for ca 1 mill, jf de relativt store kjøpspostene rundt kr 70… Shorterne styrer showet - og fortsetter det slik, vil shorterne ha ingen problemer med å dekke inn hele shorten på disse kursene (selv om det vil ta en del tid…)

Jeg er ellers enig med det Savepig skriver i sitt innlegg for noen minutter siden, at dette er en “frustrerende tid” vi bare må igjennom (men at volumbalansen er veldig positiv).

1 Like