Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1


:grin:

7 Likes

Dette var nok bedre enn de fleste hadde håpet på :tada::tada:

Så for å bryte det ned:
US ned 12%
Nordic opp 30%
Partner opp 21%
Så et fall på bare 12 prosent under den største helsekrisa i USA siden spanskesyken er jo imponerende. 30% økning i Nordic kan jo tyde på at noen (Danmark)kjøpte inn beholdning for resten av året i Q2? 21 % økning i partnersalg var jo overraskende, mulig det er noen selgere i Ipsen som vil vise sine nye sjefer at de er verdt å satse på😁 Så jeg drister meg til å si, gratulere til PHO å alle oss som tør å være med på reisen

9 Likes

Angående Danmark:

De har altså kjøpt seg et lite kriselager.


Jeg tror den kortsiktige risikoen til Norne Securities herved er borte - nå kan vi begynne å klatre med volum! :smiley:

5 Likes
1 Like

Kan Photocure gjøre noe med prisen i Europa? Prisen på Hexvix er jo under halvparten av Cysview i USA

DS har tidligere uttalt at det ikke er et mål i seg selv, men heller å få i bruk de omtrent 500 ubrukte skop som har blitt støvsamlere.

3 Likes

Overraskende at de klarer å levere en total vekst i inntekter midt i pandemien. Og 8 nye scop i drift. 3 nye flexi og 5 rigide :+1:

4 Likes

Enig, synes også det er ganske imponerende og bedre enn hva hvertfall jeg turde drømme om på bakgrunn av tidligere uttalelser fra DS.
Men dette viser hvertfall at ABG hadde belegg for sin Twitter melding og det var flott.
Synes også det er svært betryggende at dem nå sitter i en solid finasiell posisjon.
Wild guess, det kommer et oppkjøp i løpet av 2020.

4 Likes

De eneste negative tingene jeg egentlig kan sette fingeren på her er at vi inntil Q3 rapporten må leve med at det er en liten ex-faktor akkurat hvor dårlige mars og april var ift andre måneder (vi kan vel neppe forvente detaljert info her) , og at det fremdeles lakker og lir uten at det blir noe særlig med flexiskop.

Helt enig i at vi vil få et tydeligere bilde når q3 foreligger.
Samtidig er jeg tilfreds med at dem overhodet har fått ut såpass bra med skop i denne perioden.

Norne:

Photocure delivered better-than-expected 2Q figures. Hopes for a rebound in 2H are there and LT guidance is reiterated. Therefore, our Buy recommendation should be repeated, while changes to estimates and TP should not be dramatic.

Ikke si sånn Roger😧 vil heller bli med på en laang reise med photocure enn oppkjøp.

Hva baserer du “wild guessen” din på? Tenker du da en av de stor BP’ene som vil slå til?

Litt rotete formulert tydeligvis, jeg tror PHO er den som kjøper opp et selskap. :grinning:

1 Like

Da er jeg med​:rofl::joy::rofl: og skjønner litt mer hva du mener

Hva slags selskap kan PHO være i stand til å kjøpe opp? Ikke minst hvilke selskap kan de være interessert i å kjøpe opp?

Imagin er mitt tips. Spennende teknologi, MC ca 30 mill NOK.

1 Like

Hehe :grinning:

Blir det forresten noen nettbasert presentasjon av rapporten ?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200818_11

1 Like