Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Vi har lagt bak oss Q2 mÄneden august og jeg er hvertfall tilfreds med den siste tids utvikling for Photocure, spesielt nÄr man tar i betraktning at q2 var sterkt preget av Corona.
Kursutvikling siste mÄned for utvalgte farmaselskaper.

AZT + 35,91%
PHO + 23,97%
TRVX + 7,04%
BB + 3,66%
NANO uendret
PCIB - 1,60%
COV - 13,98%

2 Likes

I dag ser det ut for at det er noen som passer pÄ kursen, ethvert fall blir hentet inn. Der kom ogsÄ volumet.

Ser ut som noen har forsovet seg idag, men nÄ er de visst pÄ plass, volumet tok seg betydelig opp igjen nÄ

De greidde Ä senke kursen 2 NOK men det krevde stort volum over kort tid. tror pÄ et eller annet tidspunkt er shorterne nÞtt Ä gi seg og bite i det sure eple. Vi fÄr se.

Shorten er Þkt med 49 011 siden i gÄr


MĂ„ vel kunne si at inntil videre ser det tungt ut for shorterne, de synes ikke klare Ă„ senke kursen vesentlig.

Og Top 50 Ăžger stille og roligt hver dag - pt med godt 1 % idag.


https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=PHOTOCURE&land=norway

Vi fÄr se hva melding om 1. patient i Cevira gjÞr - da skal vel sannsynligheten for store Asieris-penger Þkes litt
 :moneybag:

Vil det komme melding om safety ogsÄ derfra etter noen behandlede pasienter, altsÄ at Cevira ikke har store bivirkninger?

NĂ„r ventes melding om 1pasient? Er ikke det i veldig nĂŠr fremtid?

FĂ„r det liksom ikke til Ă„ stemme med at shorten ĂžkerđŸ€”

Jeg er innom Ă„ sjekker clinical trials hver dag for Ă„ se om de har endret status til “Recruiting” :wink:

Da blir kortsiktige hĂžydepunkter i Cevira:

  • Åpnet for rekruttering
    1. pasient dosert
  • Meglerhusene mĂ„ Ăžke sannsynligheten for Ă„ fĂ„ store penger fra Asieris (Ăžke kursmĂ„l)
  • Milestonesutbetaling til Pho
  • Eventuell safety etter behandling av noen pasienter?

Tror det blir en helt OK hÞst; pengebingen til Dahl er full, Schneider er pÄ og Asieris har levert sÄ det synger etter sÄ langt!

3 Likes

Det er det som gjĂžr det vanskelig i hodet mitt Ă„ forstĂ„ hvordan shorten bare Ăžker
 Men er jo ikke alt enn skal forstĂ„ heller​:rofl::joy:

Fortsetter makrobildet som i kveld sÄ stÄr nok selv ikke PHO i mot. Tipper det er det

Supert at du overvĂ„ker status👍

Tror neppe Safety er noe issue i fase 3 studien til Cevira. Om min forstÄelse er riktig ble «Sikkerhet» avklart i fase 2, 2b studien under pho hvor de studerte/mÄler effekt, dosering og bivirkninger/safety.

En korreksjon nÄ etter den syke oppgangen spesielt i USA var ikke uventet.
At Pho muligens skal teste stÞtten pÄ 83/84 fÞr videre oppgang kan hende, men tror ikke PHO stÄr fÞrst i juling kÞen :smile:

Ser en pÄ historikken til PHO, har ikke kursen endret seg vesentlig siden november i fjor.
Det selskapet har fÄtt til i 2020 lover godt for framtiden. Derfor er det litt underlig at noen fond velger Ä shorte.
Ser ikke logikken?

Tror det er mere ved denne shorten enn kun ett bet pÄ nedgang.

PHO er alltid fĂžrst i kĂžen for juling :rofl: :rofl:

Trenger ikke nÞdvendigvis Ä ha mye salg for Ä fÄ prisen ned, hvis man har mangel pÄ kjÞpere pga. det psykologiske med tanke pÄ makrobildet.

Usikker hva jeg gjĂžr med tradingpotten. Long posisjon blir uansett ikke rĂžrt.

6 Likes

Hva spekulerer du i?

image