Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

In office flex <3 <3

Ja i dag ble det en nedtur, fÄr hÄpe dette 83 nivÄet holder. Er litt merkelig at PHO faller sÄ mye, ser at aksjer som NOD og Qfuel gÄr sÄ det suser. Vi mÄ fÄ en god nyhet fra PHO det hadde smakt.

Ja, det er forbannet, men som @rosk82 skrev igÄr sÄ fÄr nok Pho ofte juling ved slike korreksjoner(som pr nÄ ikke er en korreksjon overhodet), shorterne hugger til samtidig som nervÞse smÄaksjonÊrer kaster seg ut med liten eller ingen fortjeneste. Man gir shorterne mye gratis og helt unÞdvendig, men det gjentar seg gang etter gang.
Men, dagen er ikke over enda, den kan enda slÄ seg noe oppover igjen, eller falle mer :smile:

PHO er den trygge, men litt kjedelige aksjen, nÄr andre gÄr bananas pÄ ville spekulasjoner. Mange tenker nok at de kan ta pengene bort fra PHO i perioder med lite nyheter og Þkende shorter.
PHO er blitt lett Ă„ selge og kjĂžpe. Det er en helt annen likviditet i aksjen enn for noen Ă„r siden.
Amerikanerne kontrollerer over 12% av selskapet allerede og Ăžker jevnt og trutt.
Ikke det nye Algeta kanskje, men heller det nye Medistim?

Rodjer, Mange takk for informasjon om antatt totalomsetning.Har Norne ogsÄ angitt antatt EPS for hvert av Ärene 2021, 2022,2023 og 2024 sÄ ville det vÊrt interessant om du kan dele dette med oss.

Det tar 5min Ä registrere seg hos norne, da fÄr du tilgang til analysene deres :slight_smile:

Det er selvsagt en mulighet. Men nÄr Rodjer deler antatt omsetning synes jeg det er naturlig at EPS deles slik at man fÄr en bedre oversikt.

EPS rep. (NOK) -1.69(2020)1.24(2021) 5.96(2022) 10.36(2023)
EPS adj. (NOK) -1.09 1.15 5.96 10.36

Fra Sissener canopus pÄ mail nÄ

Vi opplever god kjÞpsinteresse i markedet og ser ikke for oss noen nevneverdig korreksjon hverken pÄ grunn av presidentvalg i USA eller COVID-19. Vi ser at markedet fortsetter mot en riktigere prising, men det er mer potensiale fÞr risikopÄslagene er tilbake der de burde vÊre.

2 Likes

Tusen takk Rodjer. Hvis Photocure klarer disse vekstmÄlene ,burde vel omforent p/e vÊre 45 til 50? Kurs 300 i slutten av 2023?

Ser at shorten til Voleon Capital Management LP er pr 3.09 Ăžkt til 1,27%

Bare fint at shorten holder pĂ„ tenker jeg
 Gir oss som har troen pĂ„ dette gode priser fremover​:wink: jeg ser pĂ„ dette som en long aksje og er glad for at kursen holdes nede og jeg kan fylle opp :+1::+1: Jeg tror at det en dag smeller skikkelig til, og jeg vil ikke stĂ„ utenfor da.

2 Likes

Kan trþste oss med Wyckoff’s andre lov:

The Law Of Cause And Effect

helps the trader and investor set price objectives by gauging the potential extent of a trend emerging from a trading range. Wyckoff’s “cause” can be measured by the horizontal point count in a Point-and-Figure chart, while the “effect” is the distance price moves corresponding to the point count. This law’s operation can be seen as the force of accumulation or distribution within a trading range, as well as how this force works itself out in a subsequent trend or movement up or down. Point-and-Figure chart counts are used to measure a cause and project the extent of its potential effect.

En fin opsummering, hvor der alligevel var noget nyt for mig i forhold til 12.1

4 Likes

fikk litt vondt av den illustrasjonen der :sweat_smile:

1 Like

Ja, selve prosedyren er ikke noe sĂŠrlig Ă„ skrike HURRA for, men sĂŠrdeles effektivt

Vi fÄr hÄpe at PHO greier Ä selge inn mer flexible cystoscope siden det er stor fordel for pasientene.
PÄ et eller annet tidspunkt tror jeg pÄ en ketchup effect for flexible. men er inforstÄtt med at alt tar tid.
Ser i dag at shorten var ute og prÞvde Ä kjÞre kursen ned men mislyktes sÄ langt, godt Ä observere.

Det var kjÞpere pÄ denne kursen, sjikkelig godt Ä se.

1 Like

De bruker sannsynligvis bedÞvelse gelé, kjenner ikke sÄ mye da.

Kan virke, som Voleon Capital Management LP planlegger Ä gÄ pÄ en kjempesmell shortmessig.
Tror de PHO driver er «rÊva» butikk?

Hvis de ikke kjenner historikken til nedgangen i februar (da Hansson solgte seg ut for Ä putte pengene i NAT), kan de hende de hÄper pÄ noe lignende igjen.
Nedsalget til Hansson samt to emisjoner kan ha skapt noen bevegelser/salgsmþnster AI’en til Voleon har likt.

2 Likes