Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Vi mÄ ikke legge mer i ØSS enn hva det er. IgÄr morges fant vi ut at Tycoon var inne med 150k, Þkt til 157k idag(altsÄ til og med fredag forrige uke)
Antar beholdningen kan vĂŠre stĂžrre de kommende dagene.
Men, sannheten er vel at Pho endte uendret igÄr selv om det ble kjent at han var inne og artikkel i FA.
Det som er nÄ er at vi venter fpd fra Kina nÄr som helst, Pho overtar salget i Europa fra Ipsen om 5 timer hva enn det kan fÞre med seg av muligheter i form av nyheter om strategiske grep etc.
Morgan Stanley Þker daglig med sine 4 konti pÄ topp 50 som nÄ snart passerer 2 mill aksjer tilsammen. Vi vet ref. DS/ED at det skjuler seg stÞrre amerikanske investorer bak disse nominee konti som Þnsker seg stÞrre biter av PHO.
Voleon sitter med en forholdsvis stor short og kan med kombinasjon av ØSS/Voldberg/melding eller to/TAmessig sterk/sterkt momentum havne i en skvis.
ØSS kan selvsagt lett selge seg ut over 100 med fortjeneste uten at det merkes annet enn pÄ aksjonÊrlisten.
Men uansett hvor kortsiktig ØSS er sÄ mÄ man kunne anta at da han solgte sist var han smartere enn defleste og forutsÄ Covid19 nedslaget som kom.
Ingen vet hvor lenge han hadde sittet med uten covid19.
Men, jeg som de fleste har selvsagt ogsÄ betenkeligheter med at ØSS stikker innom PHO av og til, men uansett bidrar han til Ä skape litt action om ikke annet.
Men jeg tror at en kombinasjon av “luck” nĂ„ kan vi snuse pĂ„ 120-130 i lĂžpet av ikke altfor lang tid, med eller uten ØSS.
Ingen tvil om at den situasjonen vi er i nÄ fÞles rimelig lik forrige gang da den gikk til 123. Hadde jo vÊrt interressant Ä sett chartet nÄ og den gang vi lÄ pÄ 95-97 da det smalt med patentmeldingen, eller hva @Savepig?

7 Likes

NÄ er det vel ikke bare ØSS, som stort sett KUN er pÄ jakter pÄ korte penger.
Det gjelder ogsÄ Voldberg og et par av samme gjengen.
Husker godt emisjonen i Kongsberg Automotive, der ØSS og venner fikk en billig inngang, og var ute igjen, straks muligheten var der, med god gevinst.

Tror alle er enige om hvordan ØSS ofte bedriver.

2 Likes

Ser at hjemmesiden av Photocure har fÄtt seg en liten ansiktslÞfting idag.

2 Likes

Store svingninger her! I gÄr sÄ det en stund ut til Ä gÄ rett til 100. NÄ spÞrs det om 90 overlever dagen?

Ingen grunn til at den skulle falle under 90, nÄ som alle finansgribbene pÄ Oslo Vest, har begynt Ä hamste.
Voleon er iferd med Ä kaste kortene pÄ shorten. NÄ 1,62 %.
Tror shorten er borte innen mÄnedslutt.
Liker dÄrlig at gribbene nÄ prÞver Ä ta over PHO

1 Like

http://nettavisen.no/artikkel/3424026368

7 Likes
5 Likes

Det ligger nÄ fint til rette for en fin utvikling fremover bÄde teknisk og fundamentalt og at det er stor sannsynlighet for at vi tar ut 123. Vi har midlertid fÄtt usikkerhet i US med presidenten corona smittet og sykehus innleggelse, vil det pÄvirke verdensbÞrser og dermed PHO. Det ser ogsÄ ut for at det gÄr litt tregere i China med innrulling av Cevira pasienter, vi skulle fÄ melding i sep. men nÄ er vi i okt. Kan det tenkes at vi fÞrst fÄr melding nÄr alle 300 er pÄ plass? Skulle tro at det var en enkel sak Ä finne 300 kandidater i China.

1 Like

Litt usikker pÄ om hvem som har sagt september, mulig jeg har synset om det og mener bestemt at dem er pÄ overtid nÄ med den meldingen.
DS sa selv pĂ„ en av presentasjonene “sensommeren”

DS har bekreftet overfor meg i mail pÄ spÞrsmÄl at de skal melde fÞrste pasient sÄ det tar jeg for gitt at de gjÞr. Dette koordineres med Asieris og jeg ser pÄ deres hjemmeside at de heller ikke har meldt noe i sakens anledning enda.

2 Likes

Fra hegnar, studien starter i sep. og varer et Ă„r.

1 Like

Imponert over at Photocure faktisk brukte 1 uke pÄ Ä melde dette patentet som ble kjent 28.10.
Kudos!

NÄ er ikke jeg heller noen racer pÄ patent, men du skriver at det ble kjent den 28.10?

SkjĂžnner at det er et patentfunn du viser til fra for noen dager siden, men er dette samme patentet?

Ja, da var det i allefall kjent.

SÄ det er i bestefall dÄrlig hÄndtverk av Photocure Ä bruke sÄ lang tid.

Edit, @Rodjer, ja det er samme patentet, se den fĂžrste linken i innlegget - patent nr EP2983780. Patentet som er meldt i dagens bĂžrsmelding er EP 2983780

3 Likes

Har jeg forstÄtt det rett at det er 84 pasienter som skal innrulleres fra USA og Europa i denne studien og 300 fra Kina.

@solskimm

Sjekker dette ift hva og hvorfor det da eventuelt har tatt dem en uke Ă„ publisere dette .
Gir en tilbakemelding nÄr jeg vet noe mer.

4 Likes

@solskimm.
Har nÄ fÄtt en oppklaring i dette og du har helt rett i at det er det samme patent vi her snakker om.
For ikke Ä gjengi et mailsvar ordrett sÄ kommer en kort oppsummering om hvorfor med mine egne ord.

Det er det samme patentet og de skjĂžnner spĂžrsmĂ„let fra “oss” godt.
Den formelle informasjonen fra EPO fikk dem sent i forrige uke. Cevira som dette angÄr er lisensiert til Asieris. Partene har en avtale om at ekstern kommunikasjon skal koordineres mellom og godkjennes av begge parter fÞr det meddeles markeded.
Grunnet tidsgrenser og tilgjengelighet kan dette av og til ta noe tid.

Konklusjonen slik jeg tolker det er at de gjerne skulle fÄtt ut info langt tidligere, men av Ärsaker nevnt over har det ikke latt seg gjÞre. Dette kan man nok anta vil skje i fremtiden ogsÄ med lignende saker som publiseres av godkjennende part(patent sÞknader) og som angÄr Cevira.

5 Likes

Dette mÄ jeg si hÞres ut som tynn suppe fra Photocure.
Melding om at patentet var godkjent kom 25.09, jeg kom over dette patentet sĂžndag 27.09
Videre sendte jeg en epost til bÄde Dahl og Schneider angÄende dette patentet den 29.09. ettersom det ikke var kommet noen melding om det.

At det kan ta litt tid har jeg full forstÄelse, men kommunikasjonen av dette patentet til markedet stÄr seg ikke.

Edit: Men takk for at du sjekket med dem :slight_smile:

2 Likes

Ikke vet jeg, mulig dem ikke hadde tenkt Ä melde det i det hele tatt, det har sÄvidt jeg husker skjedd en gang tidligere, for et Är eller to siden?
NĂ„ er det nok ikke denne meldingen som er kursdriveren idag, er nok andre krefter som driver aksjen for tiden, men ville mene at dagens melding likevel skulle vĂŠre relevant nok til Ă„ meldes.
Men, jeg kan dessverre ikke meldings reglene godt nok.
Uansett sÄ gjorde du et bra funn.
Med det sagt mener jeg at vi ved flere anledninger har gjort funn som har blitt meldt i etterkant.

Ser egentlig ikke vitsen med at patenter, nĂždvendigvis skal meldes.
Mener ikke det er en praksis i bransjen at det skal rapporterer.
Ellers enig i at det nÄ skjer en posisjonering blant endel aktive bÞrshaier, som presser aksjekursen opp.

1 Like