Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Går store poster i dag 75000 om gangen, hvem kjøper hvem selger. Er det ØSS som skal inn eller får vi håpe det er de store amerikanske meglerhusene som tar imot.

Merker meg også at det er stor omsetning idag, 20 mill første 1,5 time er jo ganske betydelig.
Spennende å se, men større aktører er det hvertfall som preger handelen.

Får opplyst at det muligens er termin kontrakter

Ja, helt klart en mulighet.

1 Like

Ny lokasjon lagt til i går i unaiten som tilbyr cysview, noe som bringer totalen til 166 i US

New Hanover Regional Medical Center
2131 S. 17th Street, Wilmington, NC 28401
www.nhrmc.org

13 Likes

De næste år bliver spændende for os medejere af Photocure.

2 Likes

Det finnes ingen bransjestandard på melding av patenter, noen gjør det, noen gjør det ikke.

Jeg mener selskap alltid skal gjøre det, fordi det lar selskapet holde en finger på rattet i diskursen om selskapet

2 Likes

ØSS økte med 120k på mandag og Tycoon hadde pr mandag inneværende uke drøyt 300k aksjer i Photocure.

5 Likes

Vi greidde nesten 100 igjen i dag, mulig vi må ha en god nyhet før vi etablerer oss over 100.

Dagen er ikke over enda, kan komme flere bølger :grin: :grin:

Tror ikke vi trenger en nyhet for å kjøre den over 100, men det vil selvsagt hjelpe oss til å etablere et brudd på 100+

Forresten merkelig hvordan omsetningen i PHO totalt tørker inn i perioder for så å eksplodere i neste øyeblikk.
Idag var omsetningen ca. 5,5 mill fra 09-10:40.
I perioden 10:40-11 var den ca. 16 mill.
og fra kl 11 til nå 14:30 ca. 8 mill

1 Like

Kanskje lurt å ta med at Voleon C M har økt shorten til 1,59 %.
Logikken har jeg problemer med å se.

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

De har streng talt redusert på økende kurser

Han spetter videre!

7 Likes

I tillegg til Spetalens lasting kan det være verdt også å nevne at Morgan Stanley også fortsetter å laste og passerte på dagens liste 2 mill aksjer med sine 4 konti som pt vises på Topp 50.

7 Likes

Så på shortregisteret. Så ut til dem prøvde å selge mer for noen dager siden for å hjelpe prisen ned. Funket tydeligvis dårlig. Da de reduserte short igjen kort tid etterpå :joy::joy:

3 Likes

Litt overrasket over såpass volum som kommer inn hver gang man får en ny tur opp. Vi er egentlig i et område som historisk sett ikke har hatt så mye volum hvis man ser litt større på det.

Lurer på om det er ren “refleks” på enkelte investorer eller om det er kortsiktig trading som står bak.

Uansett så er reaksjonene korte og lager higher lows for hver gang.

Noen andre enn meg som tenker at resultatet fra Europa kommer til å bli dårlig dette kvartalet, ettersom den økte omsetningen forrige kvartal var danske og norske sykehus som stacket opp i tilfelle det skulle oppstå produksjonsproblemer.

Sånn eg forstod dette, så skulle danskane sitt kjøp ikkje ha noko påverknad på vidare innkjøp. Dei ville berre ha eit koronalager.

Enig i det Fennikel skriver, i tillegg er det viktig å huske på at det ekstra kjøpet som danskene sånn sett hjalp greit til der og da på q2, men de 2-3 mill dem handlet ekstra for utgjør ganske minimalt av totalen for et kvartal.
Tenker kanskje at US er tilbake der vi ønsker oss, med noe mindre vekst enn uten Corona selvsagt, men tror sjansene er store for at det blir vekst også i q3.
Q4 blir virkelig et spennende kvartalsresultat da med Europa(Ipsen området) for første gang i sin helhet, inntekter og kostnader.

1 Like