Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg har null tro på at prisbevegelsen i PHO har noe som helst med q3-tallene for europa å gjøre. For min del spiller de ikke inn overhodet.

3 Likes

Kjøp, hold å begynn med disse:

1 Like

Q4 blir spennende, total salg skulle da bli ca 100 mill. for Cysview og Hexvix.

1 Like

Både antesipert salg i 4Q20, samt første innrullering fase III for Cevira burde gitt betydelig mer oppgang enn vi har sett. Klønete rapportering er ikke gunstig for noe selskap.

Ja vi har hørt at det er din mening, du skriver det omatt og omatt.

1 Like

Noen må ha det inn med teskjeer tydeligvis.

Q3 er over for snart to måneder siden.
Det absolutt mest positive med rapporten var at de oppnådde ATH i USA midt i en pandemi, det er krutt sterkt etter min mening.
I tillegg får vi bekreftelse på at overgangen fra Ipsen til Photocure har gått smertefritt, vi kan med andre ord se fram til hvertfall ca. 40 millioner i økte inntekter i q4 versus q3.
Vi har fått bekreftelse på at Asieris ligger betydelig foran skjema og første doserte pasient ble meldt nå, opprinnelig tidslinje mellom partene for når dette skulle skje var juli 2021.
Selskapet bekrefter også at kostnadene styres med jernhånd, kostnader ifbm overtakelsen av Europa visste vi om og de vil fortsette inn i q4.
Såvidt jeg kan huske er det første gang DS trekker fram Combat Medical i en kvartalspresentasjon med påfølgende prat om at det finnes flere slike selskaper han kan ha interesse for.
Vi får bekreftelse på at de nå endelig ønsker å promottere Hexvix aktivt også i UK, Spania, Italia, Polen mfl.
Selv om hele 2020 har blitt preget av en pandemi hvor det på veldig mange amerikanske sykehus har hersket unntakstilstand ser det ut til at vi kan få utplassert likevel nesten like mange skop som de klarte i 2016 og 2017 tilsammen. Flere ville komme i q4 hevdet DS. Kunne gjerne vært utplassert flere, men med inntektene ser man at strategien om å få mer ut av de utplasserte skopene begynner å gi resultater. Uten pandemien kan man bare tenke hva inntektene i q3 kunne blitt, 37, 40 mill?
Og for ikke å glemme, selskapet har over 320 mill i cash!

Livet er etter mine bedømmelser for kort til å henge seg opp i hvordan varelager/salg har blitt ført ifbm overtakelsen.
Må da sannelig finnes mye annet som kan fenge ens oppmerksomhet i rapporten.

20 Likes

Tradisjonell kinesisk medisin (TCM) har i århundrer forbausa den vestlege verda. I dag er det ca 30 universitetsinstitusjonar som tilbyr TCM i Kina.
Tradisjonell kinesisk medisin har gitt oss mange terapiformer som vi har gjort oss nytte av. Planter (bl.a ginseng og efedrin), akupunktur, Tai Chi, diettar osv, osv.
Staten Kina har i dag eitt av sine topp hovudsatsingsområde innan farmasia. Hundrevis av milliarder skal nyttes for å fremje den “moderne” kinesiske farmasia dei neste åra. Det vestlege farmasøytiske system skal bli like viktig som den kinesiske tradisjonelle medisin.

Asieris finn PHO verdt milliarder å investere i. Teknologien er nyskapande og vel fungerande, på kort og lang sikt midt i blinken for den nye kinesiske storsatsinga mot nye medisinske suksessar.
Vi ser at Asieris posisjonerar seg i USA. Nokre av dei mest pengesterke i verda investerer i Asieris.
Nokre av desse milliardene trur eg på sikt vil bli brukt til oppkjøp av PHO.
Vonar det tek eit par år til, slik at PHO har fått vist sitt økonomiske potensiale, og dermed høg oppkjøpssum.

3 Likes

Du må bruke linjeskift og avsnitt, ingen gidder å lese de 10 centimeterne der.

1 Like

Hadde du lest det jeg skrev, hadde du kanskje oppfattet at partneromsetningen ikke hadde falt 40% i 3Q20 men viste en stigning. Jeg forsøker å være konkret på sak.

1 Like

Kan vi ikke få slippe denne typen av karakteristikker og " informasjon" her på TI? Hvert enkelt innlegg bør få stå på egne ben. Uansett hvem som har skrevet det.

1 Like

Jo, du har rett. Fjerner den.

Fint :slightly_smiling_face:

1 Like

3 stillinger utlyst i Europa.

Country Manager Italia.

Marketing Manager Norden.

Business Analyst Europe.

5 Likes

Virkelig svak utvikling siste måned til tross for en god Q3 rapport og Cevira on track. Oslo børs opp 6% mens PHO ned 9%. Skulle tro vaksinenyheter også var godt nytt for PHO?

Det er rotasjon inn i oljerelater etc nå men tror ikke markedet har oppfattet det du skriver at vaksine nyheter er også positivt for PHO

Ja, derfor har jeg tro på at PHO kommer etterhvert som den største sektorrotasjonen er unnagjort

Litt pinlig ar PHO må slite for ikke å komme i minus på en god dag, over there.
Hadde egentlig forventet bedre «levering» ved Q3.

1 Like

Ny økning short!!!

Det er jo nok dem som sælger den med ellers var den jo steget så det giver mening.