Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Det er kun Covid-19 vaksiner dette gjelder.

1 Like

Jeg siktet til resultatet av tipping av kurs i etterkant av Q1, der de aller fleste tipper hÞyere kurser enn dagens. Det mÄ vel tolkes som hÞye forventninger? (regner med det spÞrres etter kurs-reaksjonen pÄ kvartalspresentasjonen)

Ok, da skjĂžnner jeg.

:grinning:

PHO faller tilbake om dagen sammen med det meste som har steget kraftig de siste mÄneder.
Ikke vanskelig Ä skjÞnne at mange aksjer steg ufortjent mye ifjor da sÄ mange hadde ekstra penger grunnet kanselerte ferier etc. grunnet coronanedstenging, og puttet mye av dette inn i aksjemarkedet. PHO var ikke blant de mest elleville rakettene ifjor, men har jo steget pene 350% pÄ tre Är. Den er fremdeles en av de under 10% av bÞrsens selskaper som shortes.
GÄr det an Ä argumentere for at PHO er overpriset og skal mye ned fra dagens nivÄ? Eller er kursmÄl pÄ 150 til 170 fremdeles realistiske i et marked som har surnet betydelig siden ifjor?

1 Like

Ja Asieris vet allerede nÄ om Cevira virker som forventet og jeg ser heller ikke logikken i at de skal betale ut i royalty og salgs bonuser pÄ nivÄ som de nÄ kan kjÞpe hele selskapet. I tillegg er Hexvix under godkjenning i China. Skulle tro det er en formalitet da den er jo godkjent i EU og US. HÄper DS informerer om status pÄ dette den 19. 5.
Utviklingen fremover er og avhengig av at salget gÄr som forventet i EU og US.

Har du en link eller oversikt avtalte belĂžp? :+1:

Jeg har ikke det i detalj men det er i stĂžrrelses orden 2 milliarder NOK for Cevira. I tillegg kommer royalty som varierer mellom 15 til 20% tror jeg. For Hexvix er sikkert royaltyen den samme.

1 Like

Photocure and Asieris enter into a global licensing deal for CeviraÂź with up to USD 250 million in milestones and double-digit royalties

https://newsweb.oslobors.no/message/480591

1 Like

Det ligger i trÄden her et sted. Hvis ikke kan du gÄ til Q rapportene etter avtalen du Þnsker oversikt over ogsÄ finnes det fine plakater der :slight_smile: roadmaps og alt mulig

1 Like

How so
?
Blindet fase 3 studie fÄr man vel ingen fortlÞpende resultater fra


Det er nÄ gÄtt 6 mnd siden fÞrste pasient ble innrullet og fÞrste avlesning etter 3mnd.

Det er greit nok at det skal avleses effekt etter 6 mnd, men Asieris fÄr vel ikke greie pÄ disse resultatene? Dette skal vel vÊre en blindet studie(?), og da vil det ikke samles inn tall fortlÞpende av selskapet (Asieris) som sponser studien - det er ihv slik pivotal fase fungerer i europa/Usa. Det er kun en uavhengig komite (IDMC) som kan fÄ data fortlÞpende og disse vil se pÄ sikkerheten til pasientene fÞrst og fremst og det moralske aspektet ved Ä fortsette innrulleringen ift sikkerhet og etterhvert effekt
 Independent Data Monitoring Committees: An Update and Overview
Det kan vére avtalt en interrimavlesning etter et visst antall pasienter – er det dere snakker om?

1 Like

Hvorfor tror du det snart kommer noe “snacks” pĂ„ 24 pasienter?

Dette er en “A Double Blind, Prospective, Randomized, Placebo Controlled, Multi-center Phase 3 Study
”
Etter hva jeg tror kommer det neppe resultater fÞr hele studien er sluttfÞrt. Vi vet heller ikke hvor mange pasienter som er innrullert pt. eller nÄr de forventer at alle pasienter er innrullert.

Edit: Asieris har vel heller ingen incentiv til Ä publisere noe som helst fÞr de evt. nÄr neste milestolpe ihht avtalen med Pho?

2 Likes

Har sett i US at et legemiddel kan fÄ emergency godkjenning da resultatene er sÄpass gode at det er umoralsk Ä fortsett Ä gi de andre pasientene placebo.

Det betyr ikke at Asieris fÄr fortlÞpende resultater av studien og vet noe som helst. Det er IDMC som vil vurdere det etiske grunnlaget for Ä fortsette randomiseringsarmen pÄ grunnlag av de data de fÄr inn og dette skjer som regel veldig sent i studien. Emergency godkjenning kan muligens gis der det ikke finnes medisin/behnadling fra fÞr inntil en dypere vurdering av dataene er foretatt. (Har du noen eksempler pÄ emergency godkjenning siden du nevner dette?)
MEN i de fleste tilfeller mÄ man gjennom en normal godkjenningsproses med Ä skrive sÞknad, 6-10 mnd behandlingstid av FDA og deretter markedsadgang og kan begynne salg der man har ting klart for salg


1 Like

De vaksinene som er i bruk nÄ for covid-19 har emergency godkjenning fra FDA.

Det er jo totalt irrellevant ift Cevira.

2 Likes

Slik jeg forstÄr det var resultatet fra phase II studien at 95% av pasientene som var behandlet med cevira friske etter 3mnd, mÄ understreke jeg er ingen ekspert pÄ dette. Det kan vel da tenkes at Chinesiske myndigheter gir emergency godkjenning til cevira nÄr de ser resultatene fra phase III. Enig det mÄ sÞkes for Ä fÄ godkjenning. For vaksinene i US tok det bare noen uker for FDA Ä gi emergency godkjenning.

Nei, det kan det ikke i mitt hode. Det finnes allerede behandling for indikasjonen, bÄde den fasen de behandlede er i og i senere faser av sykdommen.

2 Likes

Sist kom DNB fĂžr Q4 med en kjĂžpsanbefaling.
Med hvilke tall tror vi kommer DS med til Q1?