Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg snakket om faktor av betydning, ikke null betydning.
Det fundamentale i selskapet er sterkt og aksjen har stigende, nærmest eksponensiell, trend siste tre år.
Shortere må gjerne tro at de kan stå i veien for dette toget.

1 Like

Takk, det var en viktig presisering. Shortere har vel vanligvis et annet perspektiv, mer som tradere ? - og i mindre grad med basis i long term fundamentals ??

Stusser?
PHO har signalisert et tilbakekjøp av 50.000 aksjer. Samtidig har de indikert hvor mye de vil betale for aksjene. En pris, som ligger vesentlig over markedskurs.
Likevel svekkes aksjekursen.
Hvor er i såfall logikken?

Hvem betaler market maker?

De aktive shorterne som jeg snakket om i går opererer langt unna synlighets grensen på 0,5% ca
130 000 aksjer. Når en ser på handlemønsteret til disse shorterne er målet å få ned kursen med så liten innsats som mulig bare noen hundre aksjer og helt ned i 1 aksje. alltid selger på laveste og er det noen som presser kursen oppover svarer disse shorterne noen sekunders etterpå og får kursen ned. Så lenge det ikke er nok kjøpere vil dette handlemønsteret fortsette. De har greidd å få kursen ned fra 154 på denne måten. Jeg håper inderlig at disse aktørene blir tatt på sengen med noen gode meldinger fra China eller annet godt nytt.

11 Likes
7 Likes

0,2%. Ca 53.500 aksjer.

https://ssr.finanstilsynet.no/ vises short posisjoner >0,5%

6 Likes

Fra tidslinje ca 32 min i Radium podcast episode 181 angående muligheten for Hexvix i Kina for å gå direkte til marked uten først en liten klinisk studie.

Dan Schneider:
"We have 3 registry in the world that data is allowed pulled from, the danish registry of course, which have been around for som time, but we have also our Nordic and our US registry. The US registry have over 2000 now, files in it, patients which have been followed, and they are beeing followed into the future and there is gonna generate more and more data.
Recently we published data on just race responses to blue light cystoscopy, and this was actuall as a response to the onset on Hexvix in China. Because on of the things we are trying to do in China, to get approval, is that they (Asieris) want to see if they can get a clinicaly waiver to avoid a small clinical trial.
Today in the asian market they often require a asian specific cliinical trial., and we felt, and they felt , that there is nough data out there, and with the US registry we were quite opportunistic to pull and call the data.
And the data actually provide, and their authorities believe that it is true that the asian population have actually benefitted even more so than other populations.
Now that is one little study pulled out of a registry, but I thinsk it shows how the data meant for the greater population also support our strategic partenerships around the globe.

Elisabeth Andersson:
That is very nice, and I also saw you had an article out that showed the link between recurrence and smoking, because I think it was right that if you smoked you had a greateer chance of recurrence actually.

Dan Schneider:
Yes, that is right, and there is

For orden skyld US Registry study er den gitt i linken under, og opprinnelig ar den satt opp med 2000 pasienter, men ser at den nå er oppdatert med 4400 pasienter til desember 2021. Og som sagt sa Schneider at de var godt over 2000 pasienter nå.

Det er 4 måter å få godkjennelse i Kina på, linken under gir en kortfattet oversikt:

Og det er altså punkt 4 som Schneider gir en oversikt på.

" Strategy 4: Clinical trial waiver in China – directly apply for NDA

Finally, there is also the possibility of applying for a waiver for an independent local Phase III clinical trial. In this case, the China subgroup results (> 100 pairs of Chinese patients in an MRCT study) need to show consistancy with the overall global results. The applicant needs to submit the overseas clinical data in order to apply directly for an NDA in China with the commitment to perform Post-marketing studies to evaluate further efficacy and safety data. If this is not the case, an independent Phase III clinical trial, performed locally in China, needs to be performed."

(MRCT = Multi Regional Clinical trial)

Mao, hvis det er over 100 kinesiske pasienter som bli trukket ut av en MRCT, som US Registry Study i prinsippet er så kan man søke om godkjennelse i Kina uten først å utføre en liten klinisk studie.

Kinerne er mye mer pragmatiske enn japanerne, så asiatere, enten det er koreanere, japanere eller kinesere, vil kvalifisere som kinsere i en slik sammenheng (i motsetning til Japan, deren asiater ikke kvalifisere for å være japansk).

Når vi da vet at det ca 6% av den amerikanske befolkningen er asiatere, er det rimelig å anta at med over 2000 pasienter pt inkludert i US registry study, og mål om 4400 i løpet av året, så vil det være mulig å trekke ut mellom 250 og 500 asiatiske pasienter fra US registry study, som er et kvalitetsstudie som følger alle guidelines og god dokumentasjonsprakis. Mao olangt over 100 pasienter bare fra dette studiet.

Det finnes også andre studier, Hexvix og Cysview har jo vært lenge på markedet, så å få nok kvalitetsdata til å dokumentere det CFDA (det kinesiske legemiddelverket) trenger av dokumentasjon, vil etter min mening være uproblematisk med god margin.

Dernest vil jeg mene at det er safety som er den viktigste drivern i en slik vurdering, og Hexvix, med mange hundretusner pasienter dokumentert, er et svært trygt produkt.

På effektsiden vil jeg tippe at det kommer til vår fordel at dataene tydeligvis viser at asiater har en enda større nytte av Hexvix, samt at kinsere er en nasjon hvor fortsatt veldig mange røyker, som jo øker tilbakefallsraten.

At Asieris er et kinesisk selskap vi jeg heller ikke tro er noen ulempe.

Min vurdering er at det er relativt gode sjanser for at Photocure får denne waivern, og at Hexvix kan være i salg i Kina til neste år.

27 Likes

Tror du mener mulig å trekke ut mellom 120-250 .(om det er 6 % du har som utgangspunkt for dine utregninger.)

6 Likes

Det har du helt rett i TyrionIV, gikk litt fort i svingen her. Uansett så er det uttallige flere kontrollerte studier på Hexvix/Cysview, som man kan trekke data fra, og som Dan Schneider sier i samme podcast, tidslinje 33:40

“There are many other studies around the world we can look at, the designs , wheter they are actually put together well we are looking at.
We are very conscientious on whar we are doing, we try to follow the guidelines and the proper procedures, so as things come out there are way over 100 publications now, and there is 21 trials, and is all predominately blue light positive.”

2 viktige beskjeder her:

  1. De følger boka, som etter min memening er svært viktig, recommendations fra feks FDA leses av noen som anbefalinger, som i “gjør det hvis it makes sense for you”, men de bør, som Photocure virker å ha gjennomsyret i sin oranisasjon tenkes på som “vi følger boka fordi de det er de som har skrevet boka som er sensor på eksamen”.
  2. De har mange gode og veldefinerte studier som er lett å legge til grunn.

Jeg tror det har mer enn nok av veldokumenterte asiatiske pasienter å legge til i sin dokumentasjonspakke, og tror det slipper en ekstra studie.

11 Likes

Det er så mye positivt som skjer i PHO med Kina nå at jeg tror de på Q3 kommer til å melde at de igjen opprettholder guiding for 2023. Jeg har ett håp nå om at PHO kan fortsette å vokse til stadig nye markeder, ellers tror jeg PHO er ett kinesisk selskap i 2023/2024 når Cevira er på markedet (og Hexvix). Det hadde vært morro om vi klarte å beholde PHO i Norge, men OSE skjønner nok ikke hvilke verdier som ligger i PHO før finanspressen begynner å melde om store inntekter, da er jeg redd det er for sent.

2 Likes

Nei, idag var det ihvertfall tid for gevinstsikring, selvom omsetningen er lav for tiden. Ned 7 kroner fra dagens topp. Noen er tydeligvis utålmodige. Eller er det ny short på gang?

1 Like

Noen som vet noe om dette? Fra Q1 presentasjonen i Canada.

Cysview® Distribution and Supply Agreement
Under the terms of the August 18, 2015 Distribution and Supply Agreement between the Company and Photocure ASA in respect of the Cysview® product (see Note 12), milestone payments averaging $213,968(USD 168,055) per year for three consecutive years are potentially required to be made by the Company to Photocure ASA between December 31, 2020 and December 31, 2022 dependent upon the achievement of certain events.The Company will record these amounts as the events occur. Management believes no such payment was required as of March 31, 2021.

Biosyent
Note 12 ga ikke noe mer info.

Hvis jeg ikke husker helt feil så kom det vel frem på en podcast at de var veldig fornøyd med fremdriften hos Asieris, men at det var andre de ikke var så fornøyd med. Og at de var veldig nøye med hvem de skrev avtaler med fremover. Det kan jo ligge noe i dette.

New study finds that use of Blue Light Cystoscopy after BCG induction increases the detection of BCG-refractory Bladder Cancer tumors

Photocure, The Bladder Cancer Company, announces a new study on the early use of Blue Light Cystoscopy (BLC®) after BCG induction for high risk non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC).

The objective of the trial was to compare detection rates of BCG refractory tumors between the use of white light and blue light cystoscopy. The study was designed as a single center, single-arm retrospective study, including 136 patients with high-risk non-muscle-invasive bladder cancer diagnosed from January 2017 to January 2021. All patients underwent initial BLC TURBT* and restaging TURBT if needed, followed by full-dose BCG.

Within 8 weeks following induction, all patients had both white light and blue light cystoscopy TURBT to assess the presence of bladder cancer with the following results: Bladder cancer was diagnosed in 33 out of 136 patients (24%). In 16 of the 33 patients bladder tumors were only detected with BLC. In addition, 18 patients had concomitant carcinoma in situ of which 12 cases (67%) were detected solely by BLC.

Denne kom på epost frå photocure.

The authors conclude that systematic use of BLC after BCG induction increases the detection of BCG-refractory tumors and leads to significant modification in the treatment of high-risk NMIBC.

Read the full paper here: Early PDD Cystoscopy after BCG Induction for High-risk Non-Muscle Invasive Bladder Cancer Significantly Increased the Detection of BCG-refractory Tumors - PubMed

*TURBT: trans-urethral resection of bladder tumors

16 Likes